آخرین خبر

هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران

نماینده مجلس مطرح کرد:

قوانین بالادستی باید باعث تقویت هیات امنای صرفه جویی ارزی شود

یک نماینده مجلس، با بیان لزوم تقویت هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، گفت: اولویت بندی باید بر اساس محرومیت و نیاز مناطق در نظر گرفته شود و مسئولین و مقامات مسیر را از راه کارشناسی و صحیح خود منحرف نکنند همچنین در قوانین بالادستی و قانون بودجه سالانه که مجلس مصوب می‌کند به نحوی باشد که باعث تقویت هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران شود.

دکتر آرش زره تن لهونی، نماینده مجلس شورای اسلامی در روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اولویت کار دولت است، خاطرنشان کرد: تجهیز مراکز بیمارستانی جزو نیازهای ضروری مردم محسوب می‌شود، بنابراین تامین نیازها و خدمات بهداشتی برای مردم بحث اجتناب ناپذیر است و اگر بیمارستانی برای تامین تجهیزات چه از لحاظ تخصیص بودجه و چه از لحاظ اعتبارات با کمبود مواجهه شد حتما در اولویت قرار گیرد. همچنین اقدامات لازم جهت تسریع در روند تامین تجهیزات توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی انجام شود.

زره‌تن یادآورشد: تجهیز ساختمان جدید پاوه طی دو سال گذشته انجام شده است همچنین هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، در حال تجهیز بیمارستان‌های روانسر و ثلاث باباجانی است که به زودی با حضور وزیر بهداشت افتتاح خواهد شد.

استفاده از تجهیزات پزشکی بی کیفیت

وی یادآور شد: متاسفانه میبینیم برخی تجهیزات که کیفیت لازم را ندارند برای بیمارستان‌ها ارسال می‌شوند در صورتی که پزشکان با دستگاه‌های مذکور به دلیل اینکه کیفیت و کارایی مورد نظر را برای درمان بیماران نداشته، کار نمی‌کنند بنابراین در خرید این موارد از دستگاه‌ها که کیفیت لازم را ندارند نباید اصراری انجام شود.

زرتن خاطرنشان کرد: مبحث تجهیزات پزشکی بسیار حائز اهمیت بوده و اگر بی کیفیت باشد نمی‌توان به سادگی از آن گذشت لذا اگر دستگاهی برای بیماران مورد نیاز بود و تولید مشابه داخلی با کیفیت نداشت ضروری بود تا اجازه واردات داده شود و قاعدتا ارز مورد نیاز هم تامین شود اما اگر تولید داخل باکیفیت داشت اولویت قطعا با تولید داخل است و قیمت‌ها نیز باید به نحوی باشد تا اگر وزارت بهداشت و حتی مراکز خصوصی بخواهد به مردم خدمت دهند دستگاه‌های مورد نظر در دسترس باشند.

گفتنی است، شهرستان‌های استان کرمانشاه بر اساس اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزو اولویت‌های تجهیز هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران هستند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور