آخرین خبر

جشن ارتباط با مخاطبان

برخی رويدادهای مهم گاهي درست از جايي سر بر مي‌آورند که اصلاً انتظارش را نداري و چون مائده‌اي آسماني آن‌ها را حاضر و آماده سر سفره‌ات مي‌بينی و چه دلچسب و گواراست اين ارمغان که از سوی دوست مي‌آيد و چه جشني برپا می‌شود.

 قصه شکل گيري اين چند صفحه که به جاي گزارش، بايد عنواني مانند حديت عشق براي آن بيابيم، نمونه‌اي از اين رويدادهاي شيرين وغافلگير کننده است. ما با اين دستمايه، جشن کوچکي به صورت کتابت برپا کرده‌ايم: جشن ارتباط  با مخاطبان

براي دست اندر کاران رسانه  و به ويژه ماهنامه‌اي تخصصي که براي خانواده‌ای حرفه‌اي منتشر مي‌شود، هيچ چيز بالاتر از توجه و ارزش گذاري مخاطباني نيست که وقت مي‌گذارند، قلم بر دست مي‌گيرند و پيام خود را به دست ما در ماهنامه مي‌رسانند.

به مناسبت 17 مرداد، روز خبرنگار، ماهنامه «مهندسي پزشکي و تجهيزات آزمايشگاهی» پيام‌هاي تبريک گوناگونی به صورت شفاهي و مکتوب دريافت کرد. در اين ميان چندين تن از چهره‌هايي که به واسطه جايگاه علمي و صنفي، فعاليت‌هاي دولتي، نظارتي، تجاري و خدماتي در جامعه مهندسی پزشکی ايران شناخته شده‌اند نيز منت گذاشتند و پيامشان را براي ما ارسال کردند. با سپاس از اين عزيزان و همه مخاطبان گرامي ماهنامه که لطف آن‌ها شامل حال ما بوده است تصميم گرفتيم برخي از پيام‌هاي برگزيده را با شما همراهان هميشگي به اشتراک بگذاريم.

آقای دکتر محمد علی نيلفروش زاده
– مشاور معاونت علمی رياست جمهوری
– رئيس مرکز تحقيقات پوست و سلول‌های بنيادی دانشگاه علوم پزشکی تهران
– دبير انجمن متخصصين پوست کشور

روز خبرنگار فرصتي ارزشمند و گرانبهاست براي پاسداشت مقام شامخ تمامي انسان‌هاي فرهيخته‌اي که در راه روشنگري و آگاهي بخشي به جامعه، جان خود را تقديم انقلاب کردند. خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئوليت، تعهد، دلسوزي و وظيفه‌اند. خبرنگاران وجدان بيدار جهان و تصويرگر زمان خويش هستند زيرا همواره در عمق جامعه زندگي مي‌کنند و سلامت فرهنگي و فکري هر جامعه‌اي، مرهون تلاش‌هاي شبانه روزي آنهاست.

بي ترديد کارکرد رسانه‌هاي محلي در ارائه تصويري از مشکلات موجود منطقه و نظارت عمومي بر مسئولان و دستگاه‌هاي اجرايي بي بديل و غيرقابل انکار است.

به راستي که رسالت اصحاب خبر و رسانه بسيار خطير و حساس است. پيامبر خدا حضرت محمد (ص) در حديثي فرموده‌اند: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هيچ ملامت گري نهراس». از همين روست که می‌توانيم حق گويي و مطالبه گري حق توسط خبرنگاران عزيز را مجاهدتي عظيم و فداکاري فرهنگي سترگ بناميم و قدردان آن باشيم.

روز خبرنگار را به شما دلاوران خستگی ناپذير تبريک مي‌گويم.

آقای مهندس محمدرضا کمپانی
مدير عامل شرکت الکترونيک برتر

 از حرفه خبرنگاری مي‌توان به عنوان يکي از پرمخاطره‌ترين مشاغل دنيا نام برد. خبرنگاران متعددي در حوزه‌هاي مختلف در سراسر دنيا مشغول به کار هستند که يکي از آن‌ها حوزه علم و دانش است. آن‌ها هميشه با خبرهايي که منتشر کرده‌اند باعث شدند بتوانيم خود را بروز کنيم. همچنين اين افراد کمک کردند برنامه‌هايي که در آينده براي حرفه خود داريم را هوشمندانه‌تر هدف گذاري، و در فضايي شفاف‌تر برنامه‌ريزي کنيم. بنده به عنوان يک مدير از خبرنگاران تشکر مي‌کنم و اين روز را خدمت همگي اين عزيزان تبريک مي‌گويم.

در رابطه با ماهنامه «مهندسي پزشکي»، با توجه به چهل سال سابقه کاري که در اين حوزه دارم بايد بگويم يکي از موفقترين ماهنامه‌هاي کشور در حوزه تخصصي تجهيزات پزشکي بوده و در طول ساليان متمادي همواره تلاش کرده به واسطه محتوايي که توليد مي‌کند به توليدکنندگان کمک کند. ماهنامه حتي توانسته گام‌هاي مثبت و موثري در جهت اطلاع رساني به مراکز درماني و بخش‌هاي دولتي بردارد. فکر مي‌کنم با توجه به سابقه‌اي که ماهنامه در حوزه تجهيزات پزشکي و مهندسي پزشکي دارد، مديون اين ماهنامه هستيم.

در پايان، مجددا از ماهنامه «مهندسی پزشکی» تشکر مي‌کنم و اميدوارم که در آينده نيز مانند گذشته مسير موفقيت را طي کند.

آقاي مهندس مسعود عرفانيان
عضو هيات مديره شرکت اوزان

و سلام و درود خدا بر تمامي وقايع نگاراني که حرمت قلم و آگاهي را پاس مي‌دارند و قلم خويش را جز در مسير حق و عدالت به کار نمي‌گيرند. سلام و درود خدا بر تمامي خبرنگاران شهيد که قلم را سلاح خويش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادي و مقابله با زرمندان و زورمندان بريده از انسانيت و قدرت‌هاي سلطه گر جهاني قرار دادند و در اين راه پرافتخار به لقاء محبوب رسيدند.

خبرنگار بايد بداند و مي‌داند که آن کس که آگاه‌تر است مسئول‌تر است. اين مسئوليت نه تنها محدوديت نمي‌آفريند بلکه راه رسيدن به کمال را در اين حرفه مقدس براي او هموار و هموارتر مي‌سازد و خبرنگار به جايگاهي مي‌رسد که جز رضايت حضرت دوست نمي‌بيند.

اشتغال مهندسان پزشکی

آقای مهندس سيد آصف مهدوی
رئيس اداره صادرات تجهيزات پزشکی

آگاهي رساني، اطلاع رساني، گفت‌و‌گو و انتشار اطلاعات در جامعه همه و همه از هنرهاي يک خبرنگار است. در تمام اين هنرها عشق جاري است. خبرنگار عاشق است. خبرنگار کاشف حقيقت است و براي کشف حقيقت خطرها را به جان مي‌خرد. حقيقتاً توصيفي از اين بهتر نيافتم. اين خبرنگاران عزيز در اين دو سال کرونايي دوشادوش کادر درمان و تلاشگران حوزه تجهيزات پزشکي به مردم آگاهي و اميد دادند. دستاوردهاي ارزشمند دانشمندان در توليد تجهيزات و ملزومات مقابله با کرونا را گزارش کردند. حضورشان قوت قلب بود و اميد. در سايه حضور و تلاش اين عزيزان مردم از توانمندي‌هاي دانشمندان کشور مطلع شدند.

با آرزوي سلامتی و بهروزی براي شما عزيزان، روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران خصوصاً خبرنگاران حوزه سلامت و تجهيزات پزشکی تبريک عرض مي‌کنم.

آقای مهندس حسين عظيم زاده
رئيس اداره نگهداری اداره کل تجهيزات پزشکی

روز خبرنگار را به همه خبرنگاران عزيز کشورمان تبريک عرض مي‌کنم و اميدوارم که در راستاي رسالتي که دارند هر روز موفق‌تر از روز قبل باشند و همواره در کار و زندگي خود پيشرفت کنند. ماهنامه «مهندسی پزشکی» را از زماني که به ياد دارم، جزو قديمي‌ترين ماهنامه‌هاي کشور در حوزه تجهيزات پزشکي است و قدمت ديرينه‌اي دارد و در تمامي اين مدت فعاليت، ثبات قدم داشته است. شمار بسيار زيادي از مجلات به فعاليت پرداخته و پس از مدتي از ادامه کار منصرف شده‌اند اما ماهنامه «مهندسی پزشکی» از ابتدا پايه درستی داشت و همچنان تاکنون به فعاليت خود ادامه داده است. براي ماهنامه آرزوی موفقيت دارم و اميدوارم که در عرصه خبر‌رسانی بيش از پيش موفق و مؤيد باشد.

آقای مهندس محمد طهماسبی
عضو هيات مؤسس و چهار دوره هيات مديره انجمن متخصصين تجهيزات پزشکی کشور

خبرنگاران نقش موثري در جهت دهي و تنوير افکار عمومي دارند و بدون توجه به نيازهاي مادی در مسير روشنگري تلاش مي‌کنند. رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسي و مردم سالاري نقش مهمي در فرهنگ سازی عمومي در ابعاد علمي، سياسي و اجتماعي و جهت دهي و تنوير افکار عمومي و متخصصين دارد و اين وظيفه خطير برعهده خبرنگاراني است که بدون توجه و چشمداشت به نيازهای مادی، نستوه و خستگی ناپذير در مسير اطلاع رسانی صادقانه و مفيد و اعتلاي انديشه و بيداري جامعه تلاش مي‌کنند.

ماهنامه «مهندسی پزشکی» به عنوان اولين رسانه در حوزه تجهيزات پزشکی شروع به فعاليت کرد. اولين بودن براي يک رسانه جايگاه بسيار مهمي است که اين نشريه را در نوع خود منحصر به فرد مي‌کند.

ماهنامه تاکنون سعي کرده به عنوان زبان اعضاي صنف بنويسد و در جهت ارتقاء جايگاه حوزه تجهيزات پزشکی عمل کند. اهميت رسانه‌ها در بيان مشکلات و ارائه راهکارها بسيار مهم است. بسياري از اوقات چالش‌هايي وجود داشته که با مصاحبه‌های خبری، انتشار گزارش‌ها و گفتگوها به خوبي به نتيجه رسيده است. در مورد موضوعات علمي هم شرايط به همين نحو است.

هيچ کس نمي‌تواند منکر جايگاه و ارزش رسانه‌ها باشد. به خصوص زماني که رسانه‌ای تخصصي مي‌شود، نگاه متخصصان حوزه را بيشتر به خود جلب مي‌کند و از سوی مخاطبان متخصص و فعال در صنف دقيق‌تر رصد مي‌شود.

ماهنامه به خوبي توانسته چالش‌هاي موجود را پيدا کند و مطالب مرتبط با اتفاقات روز را انعکاس دهد. اميدواريم مانند هميشه در جهت ارتقاء حرکت کنيد وهمچنان در اين عرصه حضور فعال داشته باشيد.

آقای مهندس رضا مصباحی
– عضو هيات مديره انجمن صنفی متخصصين تجهيزات پزشکی کشور
– مسئول بخش مهندسی پزشکی بيمارستان خاتم
– مدير عامل شرکت تهران الکتريک

هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار فرصتي براي پاسداشت زحمات تلاشگران عرصه انديشه و قلم و آگاهي رساني است به ويژه اگر حوزه اطلاع رساني حوزه‌اي تخصصي و کاملاً علمي باشد. اينجانب به سهم خود از همه خبرنگاران حوزه تخصصي تجهيزات و ملزومات پزشکي که در تمامي شرايط سخت و دشوار خصوصاً در شرايط فعلي پاندمي کرونا با تلاش، همت والا و پشتکار وسيع نسبت به انتقال اخبار و دانش مرتبط با حوزه تخصصی مهندسی پزشکی فعال هستند تبريک عرض مي‌کنم.

بي شک دستيابی به قله‌های پيشرفت، سربلندي و سعادت جز با حق گويي، صداقت و انعکاس واقعيت محقق نمی‌شود. از ايزد منان تداوم حق طلبی و حق گرايی در اين عرصه بسيار مهم را برايتان آرزومندم.

آقای مهندس سهيل رحمانی
کارشناس ارشد بيمارستان آراد

حق را بگو و در راه خدا از ملامت هيچ ملامت گري نهراس. حضرت محمد (ص)

خبرنگارها به تعبيری از ديد بنده چشم و گوش مردم هستند که با عشق، علاقه و قريحه خبرنگاری بدون جانب داری مستقل و آزاده همچون حُر به دنبال حق محوري، حق گرايي و حق گويی در تلاش هستند. روزتان مبارک.

  • خانم مهندس افسانه نجفی
  • – دبير تحريريه ماهنامه مهندسی پزشکی و تجهيزات آزمايشگاهی
  • – استاد دانشگاه و مدير روابط عمومی ستاد سلول‌های بنيادی معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری

خوشحاليم که خدمتگزار شماييم. اظهار لطف خوانندگان و مخاطبان ماهنامه موجي از خوشحالی را در ما برانگيخت. برای خانواده مطبوعات چه چيز شيرين‌تر از لبخند مخاطب است؟ ما اين لبخند را هم بر چهره استادان، پيشکسوتان، متخصصان و مسئولان تشکل‌های صنفي ديديم و هم مديران شرکت‌ها و مسئولان واحدهاي مختلف مراکز تشخيص و درمان. حالا خشنود از اين تعامل، سخنی کوتاه هم با شما عزيزان مخاطب خواهيم داشت.

به نام خداوند رحمتگر مهربان

ن وَالْقَلَمِ وَمَا يسْطُرُونَ

ن، سوگند به قلم و آنچه مي‌نويسند

و همانا پروردگار به قلم سوگند خورد که آن را نبايد جز به حق به گردش درآورد. زماني که از ما جز تل خاکي نخواهد ماند، قلم ما راه را به آيندگان نشان خواهد داد. قلم حرمت و قداست دارد. قلم ماندگارترين معجزه انسان است، زيباترين و عميق‌ترين بيان در حرمت و قداست اين معجزه همين بس که خداوند نيز بنده‌اش را به حرمت آن قسم داد. اميد که حرمت قلم را پاس داريم و آن را به نا حق بر کاغذ ندوانيم.

خانم محدثه سادات حسينی
دانشجوی مهندسی پزشکی و خبرنگار ماهنامه مهندسی پزشکی وتجهيزات آزمايشگاهی

باعث افتخار من است که عضو کوچکی از ماهنامه هستم. قابل ذکر است در ابتدا، دليل همکاری من با ماهنامه به واسطه رشته تحصيلی بنده بود اما علاقه شخصی من به اين حوزه باعث شده که با تلاش بيشتری به فعاليت خود ادامه دهم.

اميد است که شاهد پيشرفت روزافزون حوزه مهندسی پزشکی باشيم.

آقای حميد جنيدی
خبرنگار حوزه سلامت

کار خبرنگاری به دليل آن جنب‌وجوش و تکاپويي که دارد و درحقيقت حرفه‌ای دلي است با روحيات من سازگار است و به همين دليل هم وارد اين حرفه شدم. به طور کلي روحيات من با محيط بيمارستان، پزشک و ويزيت بيمار سازگاری دارد به همين دليل در حوزه سلامت مشغول به کار شد‌م.

من دانش آموخته مهندسی معدن گرايش استخراج از دانشگاه اراک هستم و البته علاقه زيادی هم به اين رشته‌ دارم.

روز خبرنگار را به همه همکاران زحمتکش تبريک مي‌گويم.

خانم سعيده بهره‌مند
خبرنگار ماهنامه مهندسی پزشکی و مدير روابط عمومی انجمن علمی دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقيقات

کافيست به دختران کفش مناسب بدهيد، آن‌ها مي‌توانند دنيا را تسخير کنند. به عنوان دختري از جمع دانش آموختگان مهندسي پزشکي براي رسيدن به اهداف خود از تيرماه سال 1400 فعاليت خود را در ماهنامه شروع کردم. قلم بهانه‌ای شد تا ذهن خود را از قيد کلمات بي شمار رها کرده و جسورانه در بيکران دنياي خبرهای مرتبط با مهندسی پزشکی خلاصه شوم.

افتخار همکاری و فعاليت در ماهنامه علاوه بر تجارب ارزنده، امکان مصاحبه و آشنايی با افراد متخصص در حوزه‌های مختلف از اين دريای بزرگ مهندسی پزشکی را برای من فراهم کرد.

من هم به نوبه خود روز خبرنگاران را خدمت تمامی خبرنگاران خصوصاً همکارانم در بخش خبر رسانی حوزه سلامت و تجهيزات پزشکی تبريک و تهنيت عرض می‌کنم. با آرزوی موفقيت و سربلندی ايران عزيز.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور