آخرین خبر

کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی

برگزاری دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در کشور

دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی ۶ تا ۸ دی ماه امسال در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، علیرضا طبیب خویی، دبیر علمی بخش بالینی دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی اظهار کرد: این رویداد قدیمی و معتبرترین کنگره علوم اعصاب در کشور بوده و نقطه قوت آن قرارگیری گروه‌های بالینی و پایه علوم اعصاب در کنار یکدیگر است.

وی با بیان اینکه تبادل اطلاعات و همفکری این دو گروه در کنار هم می‌تواند به خلق ایده‌های جدید و نوآوری در درمان بیماران کمک کند، ادامه داد: ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده که در مراحل آخر داوری است و در روزهای آینده پذیرفته شدگان مشخص می‌شوند.

طبیب خویی گفت: در این کنگره ابتکاری به خرج داده شده تا تعداد مقالات بیشتری به صورت سخنرانی در زمان کوتاه ۴ دقیقه ای ارائه شود. همچنین قرار بود سمپوزیوم یک روزه «فناوری‌های نوظهور در جراحی مغز و اعصاب» به صورت متمرکز برگزار شود، اما برای جذب مخاطب بیشتر، عناوین آن در برنامه هر سه روز کنگره گنجانده شد.

وی افزود: حدود ۶۰ میزگرد علمی و ۵ کارگاه آموزشی با موضوعاتی همچون نورومانیتورینگ، طراحی آزمون‌های شناختی و پردازش سیگنال‌های الکتریکی مغز در این رویداد علمی برگزار می‌شود.

حضور گروه‌های فنی مهندسی مانند مهندسان برق و کامپیوتر در کنگره علوم اعصاب

رضا خسروآبادی، دبیر علمی بخش علوم پایه این کنگره نیز گفت: متخصصان علوم پایه برای رسیدن به پاسخ سوال‌های پژوهشی که در گروه‌های پزشکی بالینی مطرح می‌شود، همکاری می‌کنند و یا ایده‌های خودشان را با کمک پزشکان در بالین بیماران دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه این همکاری باعث توسعه دانش علوم اعصاب می‌شود، ادامه داد: گروه‌های فنی مهندسی مانند مهندسان برق و کامپیوتر و همچنین دانش آموختگان ریاضی و فیزیک نیز به دلیل اهمیت استفاده از هوش مصنوعی و فناوری نوین در حوزه علوم اعصاب در دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی شرکت می‌کنند.

خسروآبادی یادآور شد: انجمن علوم اعصاب چین در این کنگره دو میزگرد علمی دارد، همچنین چندین سخنران از کشورهای آلمان و آمریکا نیز به صورت بر خط در کنگره حضور دارند.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، وی خاطرنشان کرد: برای پنج گروه دکترای تخصصی علوم اعصاب، جراحان «مغز و اعصاب»، متخصصان «بیماری‌های مغز و اعصاب»، بیهوشی و روانپزشکی ۱۵ امتیاز بازآموزی و برای پزشکان عمومی، متخصصین رادیولوژی، رادیوانکولوژی، پرتو درمانی، کار درمانی، فیزیوتراپی، ارگونومی، گفتار درمانی و شنوایی سنجی ۵/۱۰ امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است.

دبیر علمی بخش علوم پایه این کنگره خاطرنشان کرد: متخصصین طب فیزیکی، علوم توانبخشی، بیماری‌های داخلی، طب سالمندی، کایروپرکتیک، فارماکولوژی و روانشناسی بالینی و فوق تخصص «خون و سرطان»  ۵/۷ امتیاز بازآموزی و فوق تخصص‌های مراقبت‌های ویژه، اعصاب کودکان و روانپزشکی کودکان و داروسازان ۵/۴ امتیاز بازآموزی با شرکت در این کنگره کسب می‌کنند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور