آخرین خبر

۸۵ درصد تجهیزات بیمارستان‌های تازه تاسیس تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان است

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ۸۵ درصد تجهیزات و اقلام مصرفی بیمارستان‌های تازه تاسیس، تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: این موضوع یک افتخار ملی است که اکثر اقلام مصرفی بیمارستانی در داخل تولید می‌شود.
به گزارش وبدا، دکتر قاسم جان‌بابایی تاکید کرد: هم‌اکنون برای راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان‌ها به هیچ کشوری نیازمند نیستیم.
وی همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص ساختن بیمارستانی مشابه بیمارستان چینی برای مواقع اضطرار و بحران در ایران، اظهار داشت: ساختن چنین بیمارستانی به حوزه سلامت و پیشرفت پزشکی مربوط نیست، بلکه به حوزه مهندسی کشور باز می‌گردد.
دکتر جان‌بابایی با تاکید بر اینکه چنانچه اقدامات عمرانی در کشور قوی باشد، ساختن چنین بیمارستانی میسر می‌شود، تصریح کرد: در حوزه تجهیز بیمارستان و مدیریت بیماری‌های واگیری همچون کرونا، می‌توان گفت که با تجربیات خوبی که ایران در این حوزه دارد، بخش سلامت از پس آن بر می‌آید.
وی ادامه داد: برای مثال، در وقوع سیلاب‌های اخیر، حوزه سلامت عملکرد بسیار خوبی داشت. در این بحران، بیش از ۸۰۰ بیمار با اورژانس هوایی جابه‌جا شدند و هیچ‌گونه مرگ‌ومیری در اثر بیماری و آسیب و مصدومیت نداشته‌ایم و تمامی موارد فوتی، جان خود را بر اثر وقوع سیلاب از دست داده بودند که این موضوع، مرهون زحمات و تلاش‌های نیروهای بهداشت، اورژانس پیش‌بیمارستانی و کادر بهداشت و درمان و همچنین بهداشت محیط است.
معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص تمهیدات وزارت بهداشت برای مقابله با تحریم‌ها نیز افزود: در ستاد تدابیر ویژه وزارت بهداشت با ریاست وزیر بهداشت، اقدامات مهمی انجام می‌شود و تقریبا توانسته‌ایم اقلام دارویی که کمبود داشت را تامین کنیم و تنها در زمینه محصولاتی که آمریکا مستقیم تولیدکننده آن‌هاست مانند داروهای بیماران ام‌پی‌اس، دچار مشکل شده‌ایم؛ به طورکلی، در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی مشکل جدی نداریم.
دکتر جان‌بابایی در پاسخ به سئوالی در خصوص اجرای راهنماهای بالینی، بیان کرد: درحال حاضر بیمه‌ها ۳۰ درصد از ۶۰۰ راهنمای بالینی را اجرایی می‌کنند که جا دارد اقدامات خود را تسریع دهند.
وی در خصوص سهم پرداختی بیماران در بیمارستان‌های دولتی، اظهار داشت: ۹۰ درصد هزینه‌‌های بیماران در بیمارستان‌‌های دولتی را بیمه‌‌ها و وزارت بهداشت می‌‌پردازند و سقف پرداختی بیماران حداکثر ۱۰ درصد و بیماران ارجاعی از بیمارستان‌های دیگر، پنج درصد است.
دکتر جان‌بابایی افزود: میزان فرانشیز و پرداختی بیماران در بیمارستان‌های دولتی از ۱۰ درصد بیشتر نمی‌شود و هیچ بیمارستانی حق فرستادن بیمار به خارج بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی را ندارد و اگر چنین تخلفی گزارش شود با متخلف برخورد می‌شود.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور