آخرین خبر

گيلان، ميزبان پنجمين نمايشگاه تخصصي تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي، آزمايشگاهي و بيمارستاني

نویسنده: ملينا گهرور، دانشجوي کارشناسي ارشد بيومکانيک؛ دانشگاه آزاد واحد علوم تحقيقات

 

پنجمين نمايشگاه تخصصي تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي، آزمايشگاهي، بيمارستاني و صنايع وابسته به همت دانشگاه علوم پزشکي گيلان و با حضور معاون غذا و دارو، مدير تجهيزات پزشکي دانشگاه علوم پزشکي گيلان، جانشين معاون اقتصادي استانداري گيلان، معاون صنعت و معدن استان به مدت چهار روز از تاريخ 30 آبان تا سوم آذر در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي گيلان، در رشت برگزار شد.

در پنجمين نمايشگاه تخصصي تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي، آزمايشگاهي، بيمارستاني شرکتهاي به نام سراسر کشور حضور داشتند. شرکت هاي دانش بنيان، توليدکننده هاي داخلي و واردکننده هاي تهران، مشهد، اصفهان، شيراز، تبريز و گيلان با مشارکت فعال و ارزنده خود، تجهيزات پزشکي به روز را عرضه کردند.

زهرا حصاري، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي گيلان در مراسم افتتاحيه گفت: در اين نمايشگاه حضور فعال شرکتهاي داخلي و شرکتهاي واردکننده محسوس است. اين نمايشگاه، محصولات برند و باکيفيت شرکتها را معرفي ميکند و در معرض ديد عموم قرار ميدهد.
او افزود: برپايي نمايشگاه تخصصي تجهيزات پزشکي فرصتي را فراهم آورد تا فعالان اين حوزه ارتباط مؤثري بين مديران بيمارستان ها و مراکز درماني در سطح کشور برقرار کنند.
حصاري به نمايش گذاشتن توانمندي هاي صنعت سلامت ايران، رونمايي از فناوريهاي روز دنيا، ارتقاي توريسم درماني، حمايت از توليدکنندگان و کارآفرينان نخبه و ارتباط با مراکز درماني و آموزشي، را ازجمله اهداف برپايي اين نمايشگاه عنوان کرد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي گيلان به تعامل مثبت برخي از شرکت هاي حاضر در نمايشگاه با دانشگاه علوم پزشکي گيلان اشاره کرد و افزود: برپايي چنين نمايشگاه هايي باعث ميشود تا بيمارستان ها براي تأمين تجهيزات پزشکي و اقلام موردنظر خود با شرکتها و برندهاي برتر و باکيفيتتري آشنايي پيدا کنند.

او برپايي چنين نمايشگاه هايي در استان گيلان را مثبت ارزيابي کرد و گفت: حضور شرکتهاي توليدکننده تجهيزات پزشکي در اين نمايشگاه تاکنون پررنگ بوده و پيش بيني ميشود در سال هاي آينده با حضور شرکت هاي خارجي شاهد استقبال بيشتري از طرف بازديدکنندگان باشيم.
حصاري خاطرنشان کرد: در اين نمايشگاه دستگاه هاي پزشکي و آزمايشگاهي عرضه شد. معاونت غذا و دارو اين آمادگي را دارد که در صورت تمايل شرکتها، نمايشگاه هاي مرتبط را با تسهيل در صدور مجوزهاي لازم  برگزار کند.
روشن عاشوري، رئيس اداره تجهيزات پزشکي دانشگاه علوم پزشکي گيلان نيز با حضور در اين مراسم گفت: براي حمايت از توليد داخل و اجراي اقتصاد مقاومتي سعي شد شرکت هايي که داراي قابليتهاي بالايي در توليد انواع تجهيزات پزشکي و آزمايشگاهي هستند در اين نمايشگاه حضورداشته باشند.
روشن عاشوري با اشاره به اينکه درصد زيادي از ايمني، مربوط به تجهيزات پزشکي است، افزود: قيمت و کيفيت مناسب تجهيزات پزشکي و آزمايشگاهي از اولويت هاي اين اداره است و برپايي چنين نمايشگاه هايي در استان ارتباط مؤثري بين مراکز درمان و متخصصان تجهيزات پزشکي فراهم ميآورد.
آرش فرزام صفت، جانشين معاون اقتصادي استانداري گيلان، در مراسم افتتاحيه نمايشگاه تخصصي در نمايشگاه بين المللي گيلان در رشت گفت: ترويج نمايشگاههاي تخصصي در استان از اهداف استانداري است زيرا ميتواند اقشار و مخاطبان خاصي را به طرف اين نمايشگاه ها سوق دهد.
او افزود: برپايي چنين نمايشگاه هايي نه تنها ميتواند ارتباط خوبي بين توليدکنندگان تجهيزات پزشکي و مصرف کنندگان آن برقرار کند بلکه از خروج ارز از کشور نيز جلوگيري ميکند.
فرزام صفت به استفاده از توليدات داخلي به جاي انواع خارجي آن در صورت دارا بودن کيفيت تأکيد کرد و گفت: حمايت از توليدات داخلي از اهداف دولت است و استانداري نيز به عنوان يک نهاد نظارتي و حمايتي در هدايت بودجه هاي دانشگاه علوم پزشکي به سمت مصرف توليدات داخلي نقش مؤثري دارد.
کامبيز مهاجر شجاعي، برگزارکننده نمايشگاه، هدف از راه اندازي اين نمايشگاه را آشنايي با آخرين فناوريهاي روز عنوان و بيان کرد: در اين نمايشگاه انواع تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي، آزمايشگاهي، ورزشي و سلامت در معرض ديد عموم قرار گرفت و فرصتي را فراهم ساخت تا متصديان نظام سلامت بتوانند با تجهيزات نوين و استانداردهاي لازم آشنا شده و از پيشرفته ترين امکانات پزشکي در جهت ارتقاي سلامت بيماران بهره مند گردند.
در ادامه خبرنگار ماهنامه براي مصاحبه با شرکتهاي تجهيزات پزشکي حاضر در نمايشگاه به غرفه هاي آنها رفت و با آنها به صورت گفتگوي اختصاصي گرفت که حاوي برخي نکات مشترک بود. اغلب شرکت ها به دلايلي که در ادامه مي آيد از نمايشگاه ناراضي بودند. به اين دليل که زمان نمايشگاه با چند برنامه ديگر همزمان بود، شکل و ساختار غرفه ها جذاب نبود، اطلاع رساني در سطح خوب و وسيع صورت نگرفته بود، رئيس دانشگاه در نمايشگاه حاضر نشدند، مراکز درماني و بيمارستاني نيز در نمايشگاه شرکت نکردند و درکل مخاطبان از اين نمايشگاه استقبال چنداني نکردند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور