آخرین خبر

گزارش بازدید از نمایشگاه دندان پزشکی خلیج فارس

به گزارش خبرنگار ماهنامه مهندسی پزشکی، نمایشگاه دندان پزشکی خلیج ‌فارس برای نخستین بار در کشور و در مرکز نمایشگاهی ایران‌ مال به مدت سه روز از تاریخ 19 تا 22 بهمن ماه 1400 برگزار شد. در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای حوزه مواد و تجهیزات دندانپزشکی ایران از سوی شرکت‌های برتر این حوزه در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
این رویداد تخصصی با پیش‌بینی تمامی تمهیدات لازم و پروتکل‌های بهداشتی مطابق با الگوهای جهانی صنعت نمایشگاهی، در فضایی ایمن و سالم و با رعایت کامل دستورالعمل‌ها انجام شد. در این نمایشگاه در حدود 70 غرفه برپا شد. خبرنگار ماهنامه در خلال برگزاری نمایشگاه با شرکت‌های فتاح طب پویا، باران فرمین تدبیر، درمان یاب سلامت پویا و اروند فن پارس گفت‌وگویی کوتاه ترتیب داده که ماحصل آن را در این گزارش می‌خوانید.

دکتر قریشی
مدیرعامل شرکت فتاح طب پویا
ما از سال 1375 فعالیت خود را آغاز کردیم و در سال 1377 شرکت را با نام فتاح طب پویا به ثبت رساندیم. شرکت از سال 1377 شروع به تولید ابزار جراحی دندان پزشکی کرد و تا سال 1390 هم لوازم دندان پزشکی را از کشور پاکستان وارد می‌کردیم و در این سال خط تولید خود را در ایران تأسیس کردیم و تا سال 1398 نیز مشغول به تولید بودیم. پس از سال 1398 به دلیل بروز مشکلاتی از جمله پاندمی کرونا و تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش هزینه‌ها، خط تولیدی را با همین برند در پاکستان تأسیس کردیم.
در حال حاضر تولید کننده 280 قلم لوازم دندان پزشکی هستیم و هدف اصلی ما اضافه کردن 140 محصول دیگر به سبد محصولات شرکت است.
وی همچنین در خصوص استقبال مردم از نمایشگاه گفت:
نمایشگاه خلیج فارس برای اولین بار است که در کشور برگزار می‌شود. محصولات متنوعی توسط شرکت‌ها عرضه شده و استقبال مردم از این نمایشگاه هم بسیار خوب بوده است.

مهندس رضا باقرزاده
مسئول فنی شرکت باران فرمین تدبیر
شرکت باران فرمین تدبیر فعالیت بسیار مهمی در حوزه تجهیزات دندان پزشکی دارد. شرکت نمایندگی انحصاری شرکت OLIDENT آلمان است و همچنین در حوزه کامپوزیت اینسترومنت فعالیت دارد. این شرکت یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها در حوزه دندانپزشکی است. میزان سایش بسیار کم نسبت به سایر محصولات، یکی از مهم‌ترین خصوصیات این محصول آلمانی است.
وی در خصوص این رویداد گفت:
نمایشگاه خلیج فارس برای اولین بار در ایران برگزار شد و به طور کلی کیفیت بسیار مناسبی داشت. خوشبختانه برندهای بسیار معروفی در این نمایشگاه شرکت داشتند و استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه شد.

مهندس پیمان پارسا منش
کارشناس مارکتینگ شرکت درمان یاب سلامت پویا
شرکت درمان یاب سلامت پویا، نماینده انحصاری تجهیرات دندان پزشکی برند Densply Sirona در ایران است. درمان یاب سلامت پویا از سال 1389 به عنوان یک شرکت از گروه شرکت‌های درمان یاب به منظور واردات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی تأسیس شد.
پارسا منش به غرفه شرکت درمان یاب سلامت پویا در نمایشگاه خلیج فارس که به ۴ بخش تقسیم شده بود اشاره کرد و گفت:
غرفه شرکت شامل بخش یونیت، بخش تصویربرداری، بخش
Instrumnet و بخش Digital Dentistry است.
وی در خصوص محصول جدید این شرکت افزود:
شرکت درمان یاب سلامت پویا در این نمایشگاه تمرکز خود را بر روی محصول جدیدی که نام آن Scanner داخل دهانی است گذاشته است. عمده فعالیت شرکت بر روی تجهیرات دیجتال متمرکز است. هدف اصلی ما هم ایجاد یک پروسه درمان در داخل مطب در یک روز است به صورتی که درمان در داخل مطب برای فرد تحت درمان در یک جلسه و در یک روز به پایان برسد. در پروسه درمان در شیوه قبلی مشکلات بسیار زیادی در قالب گیری وجود داشت و پروسه درمان بیشتر از یک جلسه بود.
در روش Single Visit Dentistry با اسکنر داخل دهانی، دهان فرد ابتدا قالب گیری می‌شود و یک مدل 3 بعدی ایجاد ‌می‌شود. پس از ایجاد شدن یک مدل 3 بعدی، وظیفه اسکنر این است که تشخیص دهد کدام بخش‌ها خالی، کدام بخش آمالگام و کدام بخش‌ها کامپوزیت هستند. بعد از مرحله طراحی و تراش، با زیرکونیا عمل پخت انجام می‌شود تا باعث بالا رفتن استحکام ‌شود. این پروسه درمان حداکثر 2 ساعت زمان خواهد برد.
وی در خصوص مزایای این اسکنر ادامه داد:
صرفه جویی در زمان، راحتی دندان پزشک و دقت بالا در حد میکرون از مزایای قابل ذکر اسکنر داخل دهانی هستند.

علی حقی، کارشناس فروش شرکت آروند فن پارس
شرکت آروند فن پارس از سال 85 تأسیس شد و به صورت تخصصی در حوزه کنترل عفونت و استریل فعالیت دارد. اتوکلاو رومیزی، دستگاه ابزارشوی بیمارستانی و دندان پزشکی و دستگاه دسته بندی از جمله مهم‌ترین محصولات جدید شرکت است. ما همچنین در بخش دستگاه‌های کنترل عفونت مانند کاغذهای استریل بخار و پلاسما هم فعالیت داریم و خوشبختانه اولین شرکت در زمینه تولید کاغذهای استریل در ایران هستیم.
این نمایشگاه در زمان پاندمی کرونا برگزار شد و به دلیل شروع موج جدید ویروس کرونا استقبال مردم از نمایشگاه بسیار کم بود و متاسفانه بسیاری از پزشکان که در استان‌های دیگر زندگی می‌کردند نتوانستند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند که البته این موضوع هم قابل پیش بینی بود. به غیر از مسئله پاندمی کرونا، ضعیف بودن اطلاع رسانی نمایشگاه نیز یکی از دلایل استقبال کم مردم بود. به طور قطع نمایشگاه دندان پزشکی خلیج فارس در سال‌های آینده شاهد استقبال بیشتری خواهد بود.
وی ادامه داد:
از ابتدای پاندمی کرونا شرکت ما نیز شروع به تولید ماسک‌های سه لایه کرد و در این نمایشگاه هم تلاش کردیم تا جدیدترین تجهیزات خود را اعم از تولیدی و وارداتی در معرض دید بازدیدکنندگان، پزشکان و تکنسین‌ها قرار دهیم.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور