آخرین خبر

کوتاه و خودمانی با هیات تحریریه ماهنامه به مناسبت روز مهندس

هم مهندس پزشکی هم خبرنگار

به بهانه پنجم اسفند ماه و بزرگداشت «روز مهندس» بر آن شدم تا از خبرنگاران ماهنامه بخواهم چند سطری در مورد رشته تحصیلی خود یعنی مهندسی پزشکی بنویسند و از اهداف و آرزوهایشان بگویند.
ماهنامه‌ای که از حدود ده سال پیش افتخار همکاری با آن را دارم اهمیت ویژه‌ای برای مهندسی پزشکی و صنعت تجهیزات پزشکی قائل بوده و هست. به خاطر دارم ده سال پیش زمانی که تازه وارد این مجموعه شده بودم اکثر همکاران با حساسیت خاصی از میان مهندسین پزشکی انتخاب می‌شدند. اکنون بنده هم افتخار دارم در کنار این دوستان و فعالان مهندسی پزشکی و دیگر دوستان و همراهان ماهنامه مهندسی پزشکی، پنجم اسفند، «روز مهندس» را خدمت شما همکاران عزیز در سراسر کشور تبریک عرض کنم.
برای درک اهمیت رشته مهندسی پزشکی کافیست لحظه‌ای چشم‌ها را ببندید و دنیایی را تصور کنید که در آن هیچ باطری برای هیچ قلبی ساخته نشده تا به ضربان آن‌ نظم دهد.
تصور کنید دنیایی را که CPR تنها با دست ‌و تنفس انجام می‌شود و نه با الکترو‌شوک. بشری که دست خالی با COVID-19 دست و پنجه نرم می‌کند و حتی کلین رومی پیشرفته برای تولید واکسن ندارد. دیگر اینکوباتوری نیست تا نوزادان نارس را در محیطی مشابه‌سازی شده پرورش دهد تا به زندگی گام نهند.
حال چشمانتان را باز کنید. اینجا سال ۲۰۲۲ میلادی و امروز پنجمین روز از اسفند ماه یک هزار و چهارصد شمسی و «روز مهندس» است.
تبریک می‌گوییم شما امروز خوشبختانه در زمان و جهانی زندگی می‌کنید که در آن مهندسان پزشکی برای حیات شما در تلاشند.
مهندس افسانه نجفی، دانش آموخته مهندسی پزشکی و دبیر هیات تحریریه ماهنامه

——————————————————

چه قابل ستایشند ذهن‌هایی که محاسبه می‌‌کنند و دست‌هایی که می‌‌آفرینند. ضمن عرض تبریک روز مهندس به تمامی فعالان رشته‌های مهندسی به ویژه مهندسی پزشکی که همواره در حال نقش آفرینی در حوزه سلامت است، لازم می‌دانم تا بر ضرورت وجود این عزیزان تاکید کنم. همانطور که پیداست در دو سال اخیر با شیوع پاندمی کرونا، فعالان این حوزه همواره پشتیبانان نظام سلامت بوده‌اند. آن چه که میان این رشته با سایر شاخه‌های مهندسی تمایز ایجاد می‌کند، کمک به حفظ سلامت انسان‌ها، بهبود و درمان بیماران است.
به عنوان دانشجو و خبرنگار این رشته و عضو بسیار کوچکی از دنیای بزرگ مهندسی پزشکی، آینده این رشته را برای آن‌‌ها که مشتاق و علاقمند به این رشته هستند بسیار درخشان می‌‌بینم چرا که فضاهای بکر زیادی برای پیشرفت وجود دارد اما به شرط تحمل دشواری‌هایی که فکر می‌کنم در ابتدای هر راهی وجود دارد.
به امید روزی که فرصت‌های بیشتری در اختیار آن‌ها که صاحب ایده هستند قرار گیرد تا شاهد درخشش روزافزون ایران عزیز باشیم.
مهندس سعیده بهره مند

——————————————————

نمی‌توان برای این رشته حد و مرزی مشخص کرد. هرچه بیشتر می‌آموزم بیشتر به زیبایی و بی‌نهایت بودن آن پی می‌برم. یکی از زیباترین اتفاقات برای من، قرار گرفتن در این مسیر است. قرار گرفتن در این راه را موهبت می‌پندارم.
شرایطی که در دوره پاندمی کرونا ایجاد شد باعث شد اهمیت این رشته بیش از پیش درک شود. می‌توان گفت که آینده درخشانی در انتظار این رشته و مهندسین پزشکی است.
برای همه مهندسین پزشکی موفقیت روزافزون را خواستارم.
محدثه سادات حسینی

——————————————————

به نام حضرت دوست
رشته مهندسی پزشکی رشته‌ای سرشار از عشق، اندیشه، اهداف والا، کمک به هم نوع اما مهجور در ایران است. می‌گویند عاشق که باشی از وصف معشوق خود عاجزی! رشته‌ام، عشق من است و من، عاجزم از وصف آن.
مسیر آینده من اما هنوز مشخص نیست. در آینده هم به طور قطع مشخص نخواهد شد چرا که می‌دانم در راه رسیدن به هدفم بارها شاهد تغییر مسیرم خواهم بود؛ یک بار به دلیل محدودیت‌ها، یک بار به دلیل محرومیت‌ها و بار دیگر به دلیل عدم مسئولیت‌ها!
با اینکه مسیرم مشخص نیست اما هدفم مشخص است و باور دارم زمانی که هدف مشخص باشد-هر چند سخت و دشوار- با تلاش و اندیشه و از همه مهم تر با کمک حضرت دوست، به آن خواهم رسید.
مهندس فتانه هنرجو

——————————————————

از ابتدا که وارد دانشگاه شدم به رشته‌ام علاقه داشتم. در جاهای مختلف کار کردم، تجربه‌های تلخ و شیرینی کسب کردم و در این مسیر با افراد موفق رشته خودم آشنا شدم.
دیدگاه من این است که بتوانم دست کسی را بگیرم و رشته‌ام را به همین سبب دوست دارم و احساس می‌کنم بهترین مسیر را برای دستگیری از انسان‌ها انتخاب کردم. این رشته در سراسر دنیا نیز برای بشریت بسیار سودمند است. همه ما هر روز اخبار مختلفی از پیشرفت تکنولوژی در این زمینه می‌شنویم. به امید خدا روزی برسد که مهندسی پزشکی آن چنان پیشرفت کند که کاربرد آن از درمان به پیشگیری برسد.
هدف و رسالت من همیشه خدمت به خلق خدا بوده و تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم برای میهنم سودمند باشم.
مهندس ملیکا پناهی

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور