آخرین خبر

کلاه درمانی با نور قرمز و مادون قرمز نزدیک

مفاهیم پایه
Cap: کلاه
Near infrared: مادون قرمز نزدیک

فیزیولوژی
کلاه نور قرمز از فناوری مشابهی با سایر دستگاه‌های درمان نور قرمز استفاده می‌کند؛ تابش را در 660 نانومتر (نور قرمز مرئی)، 850 نانومتر (نور مادون قرمز نزدیک غیر قابل مشاهده) یا ترکیبی از هر دو ارائه می‌دهد. از نظر علمی ثابت شده است که این طول موج‌های نور اثرات درمانی دارند.

چگونه کار می‌کند
هنگامی که نور قرمز و مادون قرمز نزدیک در طول موج‌ها و سطوح انرژی بهینه ارسال می‌شود، از سلول‌های بدن فرد در برابر آسیب اکسید نیتریک محافظت می‌کند، که در غیر این صورت می‌تواند تولید ATP را در زمان استرس یا بیماری متوقف کند. پروتون‌های نور قرمز به سلول‌های فرد اجازه می‌دهند تا با به حداقل رساندن جذب اکسید نیتریک، به استفاده مؤثر از اکسیژن ادامه دهند. تنها درمان از طریق نور قرمز می‌تواند به میتوکندری سلول برسد تا موجب التیام و بازسازی شود و به بهبود ظاهر، عملکرد و تولید سلامت کلی کمک کند.

در چه مواردی به کار می‌رود
درمان با نور مادون قرمز شامل استفاده از طول موج‌های خاص نور برای تحریک عملکرد سلولی و ارتقاء التیام است. استفاده از کلاه نور درمانی می‌تواند راه موثری برای انجام این نوع درمان برای سر و پوست سر باشد.
رشد مو: درمان با نور مادون قرمز نزدیک ممکن است با افزایش جریان خون در پوست سر و تحریک فولیکول‌های مو باعث رشد مو شود. استفاده منظم از کلاه نور درمانی ممکن است به بهبود سلامت کلی و تراکم مو کمک کند.
سردرد: برخی مطالعات نشان داده‌اند که نور درمانی نزدیک به مادون قرمز ممکن است در کاهش فراوانی و شدت سردرد مفید باشد. استفاده از کلاه نور درمانی به طور منظم ممکن است به جلوگیری از بروز سردرد کمک کند یا در صورت بروز سردرد، شدت آن را کاهش دهد.
عملکرد شناختی: در برخی از مطالعات نشان داده شده است که درمان با نور مادون قرمز نزدیک عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد. استفاده از کلاه نور درمانی ممکن است به بهبود عملکرد مغز، افزایش هوشیاری و تقویت حافظه کمک کند.
اختلالات خلقی: همچنین برخی مطالعات نشان داده‌اند که نور درمانی نزدیک به مادون قرمز ممکن است در درمان افسردگی و سایر اختلالات خلقی مفید باشد. استفاده از کلاه نور درمانی به طور منظم ممکن است به بهبود خلق و خو و کاهش علائم افسردگی کمک کند.
سلامت پوست: درمان با نور مادون قرمز نزدیک ممکن است به بهبود سلامت کلی و ظاهر پوست کمک کند. استفاده از کلاه نور درمانی ممکن است به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک، بهبود بافت پوست و کاهش ظاهر اسکار و لک کمک کند.
توجه به این نکته مهم است که تحقیقات بیشتری برای درک کامل مزایای بالقوه نور درمانی نزدیک مادون قرمز مورد نیاز است و همچنین این احتمال وجود دارد که شاید این درمان برای همه مناسب نباشد. فردی که علاقه مند به امتحان کلاه نور درمانی است حتماً باید با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کند تا مشخص شود که آیا استفاده از نوع کلاه درمانی برای او مناسب است یا خیر.

ویژگی‌های دستگاه:

  • 150 LED (660 نانومتر و 850 نانومتر)
  • منبع تغذیه USB (از طریق پریز برق، کامپیوتر یا بانک باتری)
  • قابل تنظیم برای زمان – ثابت، 5، 10، 15، 20، 25 و 30 دقیقه
  • توان قابل تنظیم: 5، 5/9، 14، 9/18، 5/23 وات
  • حالت قابل تنظیم: 660 نانومتر یا 850 نانومتر یا هر دو
  • فرکانس قابل تنظیم – ثابت، 10، 20، 30، 40 هرتز

طول عمر LED های مورد استفاده در کلاه‌های LED قرمز و مادون قرمز TLA دارای طول عمر بیش از 100 هزار ساعت هستند، به این معنی که تا سال‌های زیادی نیازی به تعویض آن‌ها نخواهید داشت.

شرکت سازنده
این دستگاه توسط شرکت‌های متفاوتی در سراسر جهان ساخته می‌شود که HairMax, illumiflow, Capillus, Theradome و
Kiierr از معروفترین برندهای سازنده آن هستند.

وزن و قیمت
وزن کلاه حدود ۱۸۰ گرم است. قیمت خرید آن با توجه به مدل، کیفیت و شرکت سازنده آن متغیر است. به طور تقریبی برای یک کلاه با کیفیت حدود 100 دلار به بالا است.

منابع:
https://brainhub.com

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور