آخرین خبر

کفش هوشمند نابينايان

مفاهيم پايه
هوشمند: Smart

کفش: Shoes

فيزيولوژي
چشم عضوي مهم در بدن ما است که براي انجام هر کاري نيازمند آن هستيم. در واقع اگر شما دست نداشته باشيد اما در عوض چشم داشته باشيد حتي مي‌توانيد با چشمان خود مسير را پيدا کنيد. به همين علت هميشه براي کم‌بينايان و نابينايان بسيار دشوار است که مسير حرکت خود را به درستي پيدا کنند.

چگونه کار مي‌کند؟
اين کفش هوشمند مجهز به ردياب جي پي اس است و باتري ردياب جي پي اس در پاشنه کفش قرار داده شده است. از جمله ويژگي‌هاي کفش هوشمند مجهز به ردياب جي پي اس مي‌توان به موارد زير اشاره  کرد:

  سنسور کفش: اين کفش داراي سنسور هوشمند است و مي‌تواند به نابينايان در پيدا کردن مسير کمک کند، حتي افراد کم سن و سال و افراد مبتلا به آلزايمر نيز مي‌توانند از اين کفش استفاده کنند و با لمس پا، آن را در جهت مسيري که بايد راه بروند هدايت ‌کنند. تمام اين تنظيمات بر روي نرم افزار انجام مي‌شود.

  باتري کفش: اين کفش باتري ليتيومي دارد که در پاشنه کفش قرار داده شده است. وجود ردياب و باتري مانعي براي شستن کفش نيست.. تنها بايد ياد آور شد که زمان شستن کفش بايد باتري را در بياوريد.

  حفظ سلامتي شخص: اين کفش هوشمند مجهز به رديابِ جي پي اس مي‌تواند اطلاعاتي چون مسافت پيموده شده، ضربان قلب و سرعت دويدن را اندازه گرفته و با نمايش اين داده‌ها روي تلفن همراه، ميزان سلامتي هر شخص را بسنجد. اين کفش با رعايت تمام استانداردهاي کفش سازي جهان ساخته شده است و شايد بتوان گفت حتي از جليقه ردياب جي پي اس که به صورت سينه‌بند استفاده مي‌شود نيز بسيار راحت‌تر است.

 در چه مواردي به کار مي‌رود؟
براي نابينايان، تصور اينکه بتوانند هنگام راه رفتن روي جاده، آسفالت و خيابان‌ به درستي مسير را پيدا کنند شبيه رؤيا بود؛ اما امروز، با استفاده از اين کفش هوشمند مجهز به ردياب جي پي اس، نابينايان و کم‌بينايان مي‌توانند به راحتي راه بروند و مسير خود را بيابند.

ملاحضات خريد
قيمت اين کفش براي افراد نابينا بسته به کمپاني توليدکننده بين 50 تا 150 دلار و براي ساير افراد کنجکاو، بالاتر است.

منابع

1-http://shafaonline.ir
2-https://payamgps.com

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور