آخرین خبر

کاهش عفونت‌های بیمارستانی با لباس ایرانی آنتی‌باکتریال

تهران- ایرنا- یک شرکت ایرانی برای کاهش عفونت‌های بیمارستانی، لباس غیراستریل یک بار مصرف حاوی نانوذرات نقره با خاصیت آنتی‌باکتریال تولید و به بازار عرضه کرده است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، عفونت بیمارستانی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که اشخاص در زمان حضور در بیمارستان به آن مبتلا می‌شوند و علائم آن ممکن است در طول مدت بستری یا بعد از مرخص شدن بروز کند.

با افزایش پیچیدگی مراقبت‌های پزشکی، حساسیت به عفونت‌ها نیز بیشتر شده و در نتیجه رعایت اصولی ویژه جهت کنترل عفونت‌ها و همچنین تحقیق و بررسی علل آن بیش از پیش احساس می‌شود.

یکی از روش‌های مقابله با عفونت‌های بیمارستانی استفاده از مواد آنتی‌باکتریال در محیط بیمارستان است. از این رو شرکت زانیار بینش نوآور که از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری همدان است، با استفاده از نانوذرات نقره اقدام به تولید محصولاتی در این زمینه کرده است.

محمدمسعود ملکی، مدیرعامل شرکت زانیار بینش نوآور در خصوص این لباس‌های ضدمیکروب می گوید: این لباس ضدمیکروبی باعث کاهش عفونت‌های بیمارستانی می‌شود و این در حالی است که آمارهای سازمان بهداشت جهانی مبنی بر این است که حتی در کشورهای توسعه یافته عفونت‌های بیمارستانی معضل بزرگی است و سالانه مبالغ هنگفتی را صرف دفع این عفونت‌ها می‌شود.

به گفته وی، پارچه این لباس‌ با لباس های رایج بیمارستانی متفاوت است و خاصیت تنفس‌پذیری بیشتری دارد.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور