آخرین خبر

ایران هلث

هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي ايران هلث کليد خورد

نویسنده: افسانه غفاري

هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي ايران هلث با هدف ارائه آخرين دستاوردها به عنوان يک نمايشگاه بين‌المللي در حوزه تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي، آزمايشگاهي و دارويي، ارتقاي توانمندي هاي خارجي و توليدات داخلي از طريق عرضه محصولات مختلف در اين حوزه 25 تا 28 ارديبهشت 93 در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار مي‌شود. ايران هلث امسال با پيشنهاد شرکت صنعت سلامت به صورت يک شوراي سياست گذاري با همکاري اداره کل تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و با همکاري سه انجمن و دو اتحاديه برپا مي شود شامل انجمن صنفي توليدکنندگان تجهيزات پزشکي، انجمن صنفي مهندسي پزشکي و انجمن متخصصين تجهيزات پزشکي و اتحاديه بازرگانان تجهيزات پزشکي و نيز اتحاديه صادرکنندگان تجهيزات پزشکي  در اين امر مشارکت دارند.
در اين نمايشگاه که دومين رخداد بزرگ در حوزه تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي، آزمايشگاهي و دارويي در منطقه بعد از نمايشگاه عرب هلث به شمار مي رود، واردکنندگان و توليدکنندگان تجهيزات به رقابت خواهند پرداخت.
پيش بيني ستاد برگزاري نمايشگاه امسال افزايش 25 درصدي شرکت کنندگان و حضور دو حوزه سلامت الکترونيک (E- Health) و توريسم درماني براي اولين بار در ايران هلث است.همچنين جشنواره فناوري سلامت که در نمايشگاه شانزدهم بنا نهاده شد، در نمايشگاه اين دوره  نيز تداوم خواهد داشت.

رئيس ستاد برگزاري نمايشگاه ايران هلث از تمام توليدکنندگان تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي، آزمايشگاهي، دارويي و نيز مصرف کنندگان اين حوزه شامل مسئولان مراکز درماني، پزشکان، پرستاران، دانشگاهيان به ويژه دانشگاه هاي صنعتي و پزشکي(صنايع مهندسي پزشکي) و به طور کلي تمام دست اندرکاران حوزه درمان درخواست کرد تا با حضور در اين نمايشگاه براي هر چه پر بار تر شدن آن مشارکت کنند.

قاسم آبخضر رئيس ستاد برگزاري ايران هلث در گفتگو با ماهنامه با اشاره به ويژگي هاي متمايز اين دوره ايران هلث نسبت به سال هاي گذشته وافزايش چشمگير فضاي نمايشگاهي دراين دوره به خبرنگار ماهنامه اظهارداشت: «هدف از برپايي اين نمايشگاه، علاوه بر ارائه آخرين دستاوردها به عنوان يک نمايشگاه بين‌المللي در حوزه تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي، آزمايشگاهي و دارويي، ارتقاي توانمندي هاي خارجي و توليدات داخلي از طريق عرضه محصولات مختلف در اين حوزه است. امسال تاکنون 29 شرکت از کشورترکيه، 18 شرکت کره اي و 12 شرکت چيني داريم که اين آمار نيز روزبه روز در حال افزايش است. علاوه بر اين امسال برنامه تبليغات ما بسيار گسترده تر از سال هاي قبل است چرا که امسال بخشي به نام کانون تبليغات صنعت سلامت به مجموعه ستاد برگزاري نمايشگاه اضافه شده است. هم اکنون فعاليت هاي اين کانون در حال گسترش است و توانسته ايم کليه برنامه هاي خود را اعم از ثبت نام، پيش فاکتورها، اطلاعات، ورود به غرفه و سالن ها، ورود به برنامه هاي خدمات و … همه را به صورت اينترنتي و الکترونيک انجام دهيم.اين امر شرکت ها را قادر مي سازد که بدون مراجعه حضوري و تنها با مراجعه به سايت از وضعيت فروش و رزرو غرفه ها مطلع شوند.
از سوي ديگر ما در اين دوره شاهد افزايش قابل توجه فضاي نمايشگاهي ايران هلث خواهيم بود. به عنوان مثال سال قبل در سالن 38 فضاي 1100 متر غرفه داشتيم،  ولي امسال اين متراژبه 3200 متر افزايش يافته يعني 2000 متر نسبت به سال گذشته افزايش متراژ داريم. البته با اين روندي که پيش مي رويم، شايد بيشتر هم بشود. به طور تقريبي برآورد فضاي نمايشگاهي امسال حدود 18 هزار متر است و  تعداد سالن ها تا اين لحظه 11 سالن است که اگر A 38 هم اضافه شود، به 12 سالن افزايش مي يابد.»
وي تاکيد کرد: «از ديگر برنامه هاي متمايز ايران هلث اين دوره، حضور دو بخش مهم توريسم درماني و الکترونيک سلامت (E Health) در نمايشگاه است و مي خواهيم اين بخش را در ايران هلث توسعه دهيم .علاوه براين در اين دوره شاهد برگزاري دو کنگره مهندسي پزشکي هم زمان با  نمايشگاه خواهيم بود. همچنين مانند هر سال در کنار نمايشگاه برنامه هاي همايش‌ها و سمينارهاي علمي نيز پذيراي مخاطبان خود خواهند بودو هم‌زمان با آن، جلسات مهندسي پزشکي مخاطبان بخش تجهيزات پزشکي بين دولت و بخش خصوصي برگزار خواهد شد.»
مهندس آبخضر اضافه کرد: «امسال شرکت هاي دانش بنيان، که داراي دستاوردهاي جديدي در حوزه تجهيزات پزشکي هستند دستاوردهاي خود را در نمايشگاه ايران هلث رونمايي خواهند کرد .» وي از تقدير از برترين هاي هر حوزه (شامل تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي، آزمايشگاهي و دارويي)، همزمان با برپايي هفدهمين نمايشگاه ايران هلث، به عنوان اقدام جديد ديگري نام برد که امسال قرار است، براي اولين بار با حضور هيئت هاي داوري اجرا شود.
آبخضر خاطرنشان ساخت: «خوشبختانه امسال براي اولين بار در اداره کل تجهيزات پزشکي شورايي به نام شوراي سياست گذاري ايران هلث و تحت مديريت اداره کل تجهيزات پزشکي و زير نظر سازمان غذا و دارو تشکيل شده است که وظيفه آن، هماهنگي بين کل مجموعه صنعت تجهيزات پزشکي است. ما از کليه دست اندرکاران بخش سلامت و همچنين از تامين اجتماعي، سازمان ارتش، سپاه، بسيج و گروه هاي مختلف، بخش دارويي، آزمايشگاهي، راديولوژي، توريسم درماني، E Health و … دعوت کرديم که در اين شورا حضور داشته باشند .علاوه بر اين به دنبال اين هستيم که کليه دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور نيز در نمايشگاه اين دوره غرفه داشته باشند و مسئولان دانشگاه ها، اساتيد و دانشجويان در نمايشگاه حضور پيدا کنند، همچنين از طريق روابط بين الملل وزارتخانه به دنبال اين هدف هستيم که هيات هاي خارجي زيادي را از حداقل 10، 20 کشور به ايران هلث دعوت کنيم.»
رئيس ستاد برگزاري نمايشگاه ايران هلث در ادامه با اشاره به اهميت ثبت اطلاعات بازديدکنندگان نمايشگاه اظهارداشت:«ما سالانه حدود 20 تا 30 هزار بازديدکننده داريم،که اگر اطلاعات اين بازديدکنندگان را داشته باشيم در طول سال قادر هستيم که با آن ها ارتباط برقرار کنيم وهمين  ارتباطات منجر به افزايش اطلاعات ما براي دوره هاي آينده مي شود. در واقع مخاطبان اصلي ما نيز همين بازديدکنندگاني هستند که همه ساله  با بازديد از نمايشگاه اطلاعات جديدي از تکنولوژي هاي روز و دستاوردهاي جديد اطلاعات حاصل مي کنند. چند روز برگزاري نمايشگاه بهترين فرصت براي شکل گيري اين ارتباطات است و ستاد برگزاري نمايشگاه نيز به مثابه نقطه مرکزي اجراي اين همکاري است.»
آبخضر در خصوص بازديدهاي دولتي و مسئولان وزارت بهداشت از نمايشگاه نيز خاطرنشان ساخت: « تلاش ما اين است که مخاطبان اصلي نمايشگاه، يعني گروه دانشگاه ها و مسئولان دست اندر کار تجهيزات پزشکي و علي الخصوص مراکز درماني را در نمايشگاه داشته باشيم، چرا که شرکت هاي تجهيزات پزشکي در طول سال، تجهيزات و همچنين خدمات مورد نياز مراکز درماني را تامين مي کنند، علاوه بر اين هزينه هاي سنگيني را براي حضور درنمايشگاه متقبل مي شوند، لذا بايد جايي نتيجه و پاسخ اين سرمايه گذاري را دريافت کنند ، لذا  اين چهار روز زماني بسيار مهم و گرانبها براي کل صنعت تجهيزات پزشکي کشور است که همه اعضاي اين صنعت از پايين ترين تا بالاترين رده توليد کننده، واردکننده، خدمات دهنده، خريدار، پشتيباني کننده و ….. با هم ارتباط برقرار کنند.»
وي در خصوص هزينه هاي نمايشگاهي امسال و قيمت غرفه هاي نمايشگاه خاطرنشان ساخت:« خوشبختانه  ستاد برگزاري نمايشگاه امسال  از بابت فروش غرفه ها ضرر خواهد کرد ،چرا که  ما در بخش ارزي 25% کاهش قيمت داريم،  يعني 245 يورو به 200 يورو تبديل شده، ولي در بخش ريالي  بيش از 25% افزايش قيمت نداريم و اين رقم بسيار ناچيزي است، به خصوص که  امسال ما بخش خدمات ويژه اي را براي غرفه داران در نظر داريم.»
آب خضر همچنين عنوان کرد که در ايران هلث اين دوره مانند سال هاي گذشته شاهد برگزاري مراسم افتتاحيه با حضور مسئولان درجه يک کشوري خواهيم بود .وي تاکيد کرد: «در تلاش هستيم که بالاترين مقام هاي کشوري، روساي دانشگاه ها، نمايندگان صنعت و مقامات ذيربط در روز افتتاحيه حضور پيدا کنند.»
وي همچنين در خصوص زمان و ساعات برگزاري نمايشگاه که در دوره هاي قبل  با انتقاداتي مواجه بود، اظهارداشت: «ما تمام تلاش خود را کرده ايم که تاريخي را براي برگزاري نمايشگاه در نظر بگيريم که حتي الامکان آخر هفته باشد تا همکاراني که از سايراستان ها مي خواهند در نمايشگاه حاضر شوند، کمترين ميزان مرخصي را از محل کارشان بگيرند، لذا تعطيلات آخر هفته را هم به زمان روزهاي نمايشاه اضافه کرديم و تصميم گرفته شد که نمايشگاه در روزهاي  5 شنبه  ،جمعه، شنبه و يکشنبه برگزار شود. علاوه براين ما آماده هستيم تا براي عزيزاني که از شهرستان ها حضور پيدا مي کنند،  امکانات هتلينگ و اسکان را فراهم کنيم. با اين حال ساعت برگزاري نمايشگاه هميشه محل اختلاف بوده است ما در سال هاي گذشته سعي کرديم ساعتي را مشخص کنيم که خارج از زمان اوج ترافيک باشد و نمايشگاه از 8 صبح تا 4 بعد از ظهر باشد، ولي گويا اين زمان نيز باعث هدر رفتن ساعات بازديد از نمايشگاه مي شد و بازديدکنندگان فرصت کمي براي بازديد داشتند، لذا امسال بنا داريم که ساعت نمايشگاه را به 30/9 صبح الي 6 بعد از ظهر تغيير دهيم، البته اين امر منوط به موافقت  وزير کشور، مسئولان نمايشگاهي، شهرداري و اداره راهنمايي و رانندگي است.»
آبخضر ابراز اميدواري کرد برپايي اين نمايشگاه که با حضور بخش صنعت، دانشگاه ها، شرکت هاي دانش بنيان و… برگزار مي‌شود، بتواند، گامي در جهت خودکفايي هرچه بيشتر توليدات داخلي برداردو خاطرنشان ساخت: «من درهمين جا از تمام دست اندرکاران دولتي، خصوصي، خدماتي، بخش علمي، دانشگاهي،  دانشجويان ، اساتيدو کليه  مسئولان تقاضا مي کنم که ايران هلث را نمايشگاه خودشان بدانند و در اين  4 روز با روحيه پيشنهادي، انتقادي و جذابيت کاري حضور پيدا کنند.در حقيقت اين 4 روز بهترين فرصت براي کل اعضاي صنف تجهيزات پزشکي است تا بتوانند ارتباطات خود را هر چه قوي تر کنند و همچنين ارتباطات بين المللي راگسترش دهند. فکر مي کنم بالاترين رقم حضور شرکت هاي خارجي هم رخ خواهد داد. اتفاقات خوبي درپيش است که اميد مي رود به دستاورد هاي خوبي بيانجامد. ما نيز در ستاد برگزاري نمايشگاه پذيراي همه پيشنهادات و انتقادات سازنده هستيم.»

 

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور