آخرین خبر

نیاز دانشگاه تهران به ۲۰ میلیارد تومان برای تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز است، گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد از تجهیزات آزمایشگاه‌های دانشگاه که در حال حاضر نیاز به تعمیرات دارند، با ۲-۳ میلیارد تومان می‌توانند به چرخه سرویس‌دهی برگردند.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی فکور امروز در مراسم سی و یکمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، در مورد دستاوردها و برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در سال پژوهشی گذشته، گفت: در سال گذشته چند مصوبه را از هیئت امنای دانشگاه درخواست کردیم. با توجه به ماموریت معاونت پژوهشی دانشگاه، شعار دانشگاه تهران و شعار سال، تغییراتی را در ساختار پژوهشی دانشگاه داشتیم.

وی به تغییر عنوان معاونت پژوهشی به معاونت پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: در موضوعات مربوط به آموزش و پژوهش همبستگی ارگانیک و ساختاری وجود دارد، ولی خلا اصلی این بود چگونه می‌توان پژوهش‌هایی را که در TRL یک تا سه انجام می‌شود، به  پارک‌های علم و فناوری برسانیم. برای این کار، ساختار باید منسجم باشد. برای این کار فاصله TRL سه تا پنج و این خلا را با همکاری مدیر کل سیاست‌گذاری فناوری و نوآوری پر کردیم تا بتوانیم پژوهش‌های اساتید را به سمت کاربردی شدن پیش ببریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اظهار کرد: در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی در دانشگاه، یک پژوهشکده سبک زندگی و سلامت راه‌اندازی کردیم. انجام تحقیقات بین‌رشته‌ای را که بسیار مورد تاکید است، مورد توجه قرار دادیم. همچنین استاد دانشگاه نیز باید یک طرح جامع داشته باشد و یک هدف تحقیقاتی کلان مشخص را دنبال کند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث گرنت‌های فناوری بود. در این بخش حمایت را به ۱۰ برابر رساندیم و در آن پارامترهایی قرار دادیم که نیاز نباشد هر سال به‌روزرسانی شود. همچنین از پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که دانشجویان و اساتید مدعی هستند می‌توانند به کسب و کار منجر شوند، تا سقف ۱۵ میلیون تومان حمایت می‌کنیم. گرنت‌های فناوری، شکوفایی، رویش و … امکاناتی هستند برای اساتیدی که تحقیقاتشان ختم به تجاری‌سازی می‌شود.

فکور با اشاره به آیین‌نامه مالکیت فکری، گفت: این آیین‌نامه نیز در راستای تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهش و فناوری در دانشگاه تعریف شد.

وی با تاکید بر توجه به مفهوم دانش‌بنیان بودن شرکت‌ها، اظهار کرد: هر شرکتی را نمی‌توان دانش‌بنیان دانست. شرکت دانش‌بنیان باید بر مبنای پژوهش‌های عمیق باشد. در این راستا حمایت‌هایی را از تحقیقات و پژوهش‌های بنیادین شروع کردیم. چرا که وظیفه دانشگاه این است که بستری برای تحقیقات ناب و مرز دانشی باشد.

وی ادامه داد: دو برابر شدن مبلغ تخصیصی به هر امتیاز گرنت نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده در دانشگاه تهران بوده است. به علاوه ۱۰۰ درصد گرنت اعضای هیئت علمی پرداخت شده است. به‌روزرسانی آیین‌نامه هزینه‌کرد گرنت و افتتاح باشگاه طلایه‌داران علم نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای کسب مرجعیت علمی در دانشگاه بود.

فکور در مورد هزینه‌های مورد نیاز برای تجهیزات آزمایشگاهی، گفت: به تجهیزات آزمایشگاهی نیاز داریم و آن‌هایی را که نیاز به تعمیرات دارند، مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که برای تعمیران مبلغ ۲۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد از تجهیزاتی که در حال حاضر نیاز به تعمیرات دارند، با ۲-۳ میلیارد تومان به چرخه سرویس‌دهی برمی‌گردند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در پایان گفت: مجلات دانشگاه نیز تحت پوشش انتشارات دانشگاه قرار گرفته‌اند. همچنین بازسازی سالن همایش کتابخانه مرکزی نیز با همکاری خیرین انجام شد.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور