آخرین خبر

نمایشگاه بین المللی تخصصی تجهیزات و خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان، سالمندان و صنایع پزشکی وابسته

ششمین نمایشگاه بین المللی تخصصی تخصصی تجهیزات و خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان، سالمندان و صنایع پزشکی وابسته، از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران برگزار شد. خبرنگار ماهنامه با دو شرکت حاضر در این نمایشگاه که‌ آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده بودند گفت‌وگو کرد.

مهندس امیر نهاوندی، مدیر عامل شرکت ارتعاشات طبی ایرانیان، یکی از شرکت کنندگان در این رویداد در خصوص فعالیت‌های شرکت چنین گفت:
شرکت ارتعاشات طبی ایرانیان در سال ۱۳۸۶ با هدف تولید تجهیزات توانبخشی که بتواند به عنوان ادامه روند درمان در منزل مورد استفاده قرار گیرد آغاز به کار کرد. جنرال پدهای ویبره از اولین تولیدات شرکت بود و به مرور دامنه تولیدات گسترش پیدا کرد. به واسطه ارتباط خوبی که با جراحان کلورکتال داشتیم به تولید پروب رکتال روی آوردیم که در زمینه فیزیوتراپی و تقویت عضلات کف لگن کاربرد دارد. شرکت ارتعاشات طبی ایران، اولین و تنها تولیدکننده پروب رکتال در ایران است. با گذشت زمان و تولید پروب واژینال در زمان تحریم، کشور را از حیث نیاز به این محصول خودکفا کردیم.
مهندس نهاوندی در خصوص معرفی تولیدات شرکت گفت: محصولاتی که توسط شرکت ما تولید می‌شوند در حوزه توانبخشی کارایی دارند و قابل استفاده در تحریک الکتریکی و بیوفیدبک عضلات کف لگن جهت درمان اختلالات کف لگن و تعیین سطح توانایی بیمار هستند. محصول دیگر ما پمپ شستشوی روده بزرگ پرتابل است که میزان مشخصی آب در مخزن پر می‌کند و با فشاری مشخص و سه فشار خروجی قابل استفاده است.
وی در ادامه از محصول بعدی و مزایای آن گفت: Easy Stand می‌تواند بیماران ضایعه نخاعی را به صورت عمودی نگه دارد و از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کند .همانطور که می‌دانید، استخوان سازی در بدن زمانی رخ می‌دهد که بدن به صورت عمود و ایستاده باشد.

****************************************************

شرکت مهندسی طب تجهیز پایا از دیگر شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بود. مهندس سعید دانشمندی سوپروایزر آموزشی این شرکت در خصوص فعالیت‌ها و تاریخچه شرکت گفت:
شرکت مهندسی طب تجهیز پایا در سال ۱۳۸۷ توسط آقایان پروفسور عباس حلاج کارلادانی، مهندس بهمن شفیعی و مهندس محمدرضا اکبری کجانی تأسیس شد. شرکت طب اندیشان وندا نماینده شرکت طب تجهیز پایا در زمینه وکیوم تراپی در درمان زخم است که با تولید اولین نسل از دستگاه‌های وکیوم تراپی زخم، خود را به عنوان یکی از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی پیشرفته در ترمیم و بهبود زخم، به سیستم درمانی کشور معرفی کرد.
وکیوم تراپی زخم، درمان با فشار منفی کنترل شده یک روش درمانی است که از سال 1996 میلادی، توسط پزشکان و کارشناسان مرتبط با این حوزه در دنیا متداول شده و به مرور زمان گسترش یافته است.
مهندس دانشمندی در گفت‌وگو با ماهنامه در مورد سابقه شرکت طب اندیشان وندا گفت: حدوداً سه سال است در بحث وکیوم فعالیت می‌کنیم و توانسته‌ایم دستگاه وکیوم تراپی را بومی سازی کنیم البته در گذشته بیشتر فعالیت این شرکت بر توزیع تجهیزات پزشکی متمرکز بود.
وی در خصوص محصولات شرکت افزود: محصولات شرکت بیشتر در دسته زخم‌های مزمن اعم از زخم‌های فشاری و زخم‌های دیابتی که حتی غیر قابل درمان هستند قرار می‌گیرد؛ برای مثال وکیوم تراپی که پیشتر نمونه‌های خارجی آن را داشتیم. این دستگاه بومی سازی شده و اکنون در بیمارستان‌ها و اتاق‌های عمل قابل استفاده است. از مزایا و نوآوری‌های این دستگاه کاهش هزینه‌های بیماران و بهبود عملکرد آن نسبت به نمونه خارجی آن است به این صورت که نمونه‌های خارجی تنها فشار منفی را اعمال می‌کردند اما در نمونه داخلی ما اریگیشن را به آن اضافه کردیم یعنی اگر بخواهیم زخم را شستشو دهیم می‌توانیم بدون آنکه پانسمان را از روی زخم برداریم این کار را انجام دهیم و برنامه‌ای به دستگاه بدهیم که برای مثال هر دو ساعت زخم را شستشو داده و هم زمان ترشحات زخم به سوی مخزن هدایت شود. این دستگاه در حال حاضر با داشتن مجوزهای لازم قابل استفاده برای هموطنان است.
او در پاسخ به سوالی در مورد هدف از شرکت در این نمایشگاه گفت: هدف ما از حضور در نمایشگاه، شناخته شدن مجموعه و آشنایی با مجموعه‌هایی است که علاقه به همکاری دارند. همچنین به دلیل آشنایی کمتر متخصصان با وکیوم تراپی به ارائه این محصولات پرداختیم. ما به عنوان یک شرکت دانش بنیان انتظار حمایت بیشتری از مسئولینی که در نمایشگاه حضور پیدا کردند داشتیم. این حمایت مسئولین در نهایت منجر به دستاوردهای مالی و معنوی می‌شود.
دانشمندی با اشاره به این که اطلاع رسانی نمایشگاه می‌توانست قوی‌تر باشد گفت: مجموعه‌های دیگر هم می‌توانستند حضور پیدا کنند به ویژه شرکت‌هایی که در بحث وکیوم تراپی فعالیت دارند.

3/5 (1 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور