آخرین خبر

نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دندان پزشکی، شیمیایی و صنایع دارویی اصفهان

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دندان پزشکی، شیمیایی و صنایع دارویی اصفهان ۲۸ بهمن تا ۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان برگزار شد.

مهندس علیرضا آموخته، مدیر برگزاری این نمایشگاه ضمن ارائه آماری از تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه گفت: در این رویداد تعداد 125 شرکت از 8 استان کشور پس از وقفه‌ای سه ساله، به ارائه محصولات و خدمات خود پرداختند که این آمار نشان دهنده رشد 50 درصدی حضور شرکت‌ها است. این دوره از نمایشگاه دارای دو ویژگی مهم و برجسته است؛ اولین مورد ایجاد پاویون شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تعمیرات دندان پزشکی است و دیگری پاویون بازار ملی ایران که عامل بسیار مهمی در جهت برقراری ارتباط میان نیازهای صنعتی و افرادی است که می‌توانند این نیازها را مرتفع کنند.

مهندس سید محمد عزیزی، مدیر فروش شرکت تجهیزات پزشکی صاایران، یکی از شرکت کنندگان در این رویداد در خصوص فعالیت‌های شرکت چنین گفت:
شرکت صنایع الکترونیک صاایران در حدود نیم قرن در حوزه تجهیزات پزشکی کشور سابقه فعالیت دارد. ما از ساخت دستگاه ساکشن جراحی و میکروسکوپ‌های بیولوژیکی پیشرفته شروع کردیم و با بهره‌گیری از دانش و تجربه یک گروه فکری و کاری خوب، توانستیم در دستگاه‌های کلاس خطر بالا مانند الکتروشوک، لاپاراسکوپی و مانیتورینگ علائم حیاتی تولیداتی داشته باشیم. سایر تولید ما شامل دستگاه نوار مغزی، سیستم پزشک از راه دور، هولتر و سیستم ایمپلنت ستون فقرات است که این سیستم ایمپلنت یکی از مهمترین فعالیت‌های شرکت در چند سال اخیر بوده است. در حال حاضر هم در حال کار بر روی اتاق عمل‌های هوشمند و هوشمندسازی بیمارستان‌ها هستیم. محصولات پزشکی این شرکت علاوه بر تأمین نیازمندی‌های کشور، به سایر کشورها نیز صادر می‌شوند.
مهندس عزیزی در خصوص هدف شرکت از حضور در این نمایشگاه گفت:
مهم‌ترین هدف ما این بود که در ابتدا دستاوردهای شرکت صاایران در حوزه پزشکی را به مردم و متخصصین پزشکی ارائه کنیم؛ محصولاتی مانند، اولین الکتروشوک قلبی ایران و خاورمیانه که تنها 4 کشور تکنولوژی ساخت چنین دستگاهی را دارند. در درجه دوم با توجه به اینکه نمایشگاه همواره محلی است که افراد متخصص و مشتریان ما در آن حضور دارند، این بستر زمینه مناسبی را برای تبادل اطلاعات و دریافت انتقادات و پیشنهادات برای ما فراهم می‌کند.

در ادامه با مهندس اسماعیل کاویانی، مدیر فروش و بازرگانی شرکت بهیار صنعت، یکی از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی گپ و گفتی کوتاه داشتیم.
مهندس کاویانی در مورد محصولات شرکت چنین گفت:
شرکت دانش بنیان بهیار صنعت، از سال 1378 فعالیت خود را با تولید اولین برانکارد حرفه‌ای، اولین چراغ‌های LED اتاق عمل صد در صد ایرانی و تخت‌های جراحی جنرال آغاز کرد. این شرکت در زمینه تولید انواع تخت‌های بستری ICU, CCU و اطفال فعالیت دارد. از سال 1388 سعی ما بر آن شد تا شرکت را توسعه دهیم و به سمت محصولات High Tech حرکت کنیم؛ از جمله محصولات با تکنولوژی بالا می‌توان به دستگاه‌ CT-SCAN و شتاب دهنده خطی که جزو پیچیده‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا هستند، اشاره کرد. دانش حاصل از تحقیقات نیروی‌های فعال شرکت، زمینه فعالیت ما را در تولید محصولات High Tech صنایع دیگر فراهم کرد.
وی در خصوص هدف از حضور در این رویداد گفت:
فلسفه اول این شرکت، تولید تجهیزات پزشکی مانند تخت‌ها و چراغ‌های جراحی بود. هدف ما از شرکت در این نمایشگاه بیشتر حضور و یادآوری برای مخاطب و مشتری است چرا که تا حد قابل قبولی در اصفهان شناخته شده هستیم. البته این دوره از نمایشگاه موقعیت مناسبی برای ارتباط با مشتری و دریافت انتقادات و پیشنهادات آن‌ها است.


شرکت آریان تجارت ماندگار اسپادانا، از دیگر شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بود. مهندس صدف مجیدی، مدیر فروش شرکت در خصوص فعالیت‌های این شرکت به خبرنگار ما گفت:
شرکت آریان تجارت ماندگار اسپادانا، تولید کننده محصولات ضد عفونی کننده دست، محیط و گیت و همچنین دستگاه تب سنج است.
این شرکت تنها تولید کننده دستگاه ضد عفونی کننده دست در ایران است که از فناوری Air Atomizing بهره می‌برد. این فناوری مانع گرفتگی نازل‌های دستگاه ضد عفونی ‌شده و کیفیت و عمر دستگاه را هم بالا می‌برد چرا که مواد ضد عفونی به مرور داخل دستگاه ضد عفونی کننده رسوب می‌کنند و اگر نازل‌ها گرفتگی داشته باشند دستگاه دیگر قابل استفاده نیست.
دستگاه دیگر ما ضد عفونی‌کننده محیط است که امکان جابه‌جایی دارد و در کارخانه‌ها و مراکز درمانی قابل استفاده است.
مهندس مجیدی در خصوص روند کلی نمایشگاه گفت:
با وجود جمعیت کم بازدیدکنندگان به علت شیوع موج جدید کرونا و داخلی بودن این نمایشگاه، روند نمایشگاه به طور کلی بسیار خوب بود و ما توانستیم به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنیم.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور