آخرین خبر

موبایل سونوگرافی دستی

مفاهیم پایه
Butterfly iQ+: باترفلای آی کیو پلاس
Handheld: دستی
Ultrasound : فراصوت

فیزیولوژی
از سونوگرافی برای بررسی قسمت‌های مختلف بدن از جمله قلب، رگ‌های خونی، کبد، کلیه‌ها و دیگر اندام بدن استفاده می‌شود. همچنین پزشکان برای بررسی وضعیت جنین در دوران بارداری از این نوع تصویربرداری استفاده می‌کنند. استفاده از Butterfly iQ+ می‌تواند با سرعت و کیفیت بالا، امکان دسترس بودن در هر زمان و مکان و سادگی در استفاده از دستگاه کمک قابل توجهی به پزشکان در حوزه تشخیص ارائه دهد.

چگونه کار می‌کند
در این دستگاه از تکنولوژی سنسورهای میکروچیپ به جای کریستال‌های پیزوالکتریک برای تولید امواج استفاده شده است. فرکانس کاری Butterfly iQ+، از 1 الی 10 مگاهرتز است که برای تصویربرداری تمام بدن مناسب است. اندازه این دستگاه سونوگرافی به طور کلی به اندازه یک پروب (ترانسدیوسر) معمولی است و برای کنترل‌ها و نمایش تصاویر تولید شده به یک تلفن هوشمند متکی است. همه این‌ها به لطف تکنولوژی اولتراسوند روی تراشه (Ultrasound-on-Chip) این شرکت میسر شده است که هنگام استفاده مقدار برق کم و سر و صدای پایینی تولید می‌کند. آرایه گیت قابل برنامه ریزی میدانی جدید، انرژی کمی مصرف می‌کند و به عملکرد طولانی مدت باتری کمک نیز می‌کند.

در چه مواری به کار می‌رود
 پزشکان می‌توانند از سونوگرافی قابل حمل دستی در موقعیت‌های مختلف و زمینه‌های بالینی برای تصویربرداری از قلب، ریه‌ها، مثانه و سایر اندام‌ها و بافت‌ها استفاده کنند. این دستگاه حتی دارای فناوری نیدل ویز (Needle Viz) نیز است که با مشاهده سوزن، به هدایت آن در بافت کمک می‌کند.

مزایا
از آنجا که انتظار می‌رود در طول روز توسط پزشکان بر روی چندین بیمار و همچنین در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد، دستگاه جدید با آزمون MIL-STD-810G آزمایش شده است که پس از 4 بار افتادن از دست بر روی زمین و مقدار 100G پالس‌های شوکی عملکرد خوبی داشته است. همچنین دارای مقاومت IP67 در برابر گرد و غبار و آب است.

مشخصات فنی
باترفلای آی کیو پلاس (Butterfly iQ+) جدید دارای قابلیت تصویربرداری بهتر، بهبود ارگونومی و عمر باتری بیشتر است. باترفلای آی کیو پلاس برای بهبود تصویر، از میکرو پرتوی دیجیتال درست روی تراشه استفاده می‌کند تا نرخ فریم را 15 درصد بهبود بخشد و به فرکانس تکرار پالس بیش از 60درصد دست یابد. اندازه کلی پروب سونوگرافی 10 درصد کوتاه‌تر و سر پروب 15 درصد کوچک‌تر از نسل قبلی Butterfly iQ است. این دستگاه دارای چندین حالت کار از جمله B-Mode، B-Mode + M-Mode، B-Mode + Color Doppler و B-Mode + Power Doppler است.

شرکت سازنده
باترفلای نتورک (Butterfly Network)

وزن
313 گرم

قیمت
حداقل 3000 دلار

کشور سازنده
آمریکا

منابع:

https://medirence.com
https://medicaldevice-network.com

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور