آخرین خبر

کروماتوگرافی

مقالات علمی جلد 147 ماهنامه

همه چيز درباره كروماتوگرافي

كروماتوگرافي عبارت جامعي است براي يك مجموعه از تكنيك‌هاي آزمايشگاهي مورد استفاده در جداسازي تركيب‌ها. ماده مركب در يك مايع به نام فاز متحرك حل مي‌شود و در طول ماده ي ديگري به نام فاز ايستا  حركت مي‌كند. اجزاي مختلف تركيب، با سرعت‌هاي متفاوت حركت مي‌كنند و لذا از هم جدا مي‌شوند.

روش انتخاب مناسب‌ترين تأمين كنندگان

در سال‌هاي اخير هزينه‌ مراقبت‌هاي بهداشت عمومي به طور چشمگيري افزايش يافته است و اين موضوع موجب شده است كه مراكز ارائه دهنده خدمات پزشكي به فكر كاهش اين هزينه‌ها باشند. از جمله بالاترين هزينه‌ها در مراقبت‌هاي بهداشتي، هزينه‌هاي ناشي از به‌كارگيري تكنولوژي‌هاي نوين است.

طراحي و ساخت دستگاه پالس ژنراتور جهت تحريك ترانس ديوسرهاي التراسونيك فركانس بالاي پالس- اكو

در بسياري از تجهيزات پزشكي كه از روش التراسوند براي تشخيص استفاده مي‌شود تحريك ترانسديوسر التراسوند، يكي از موارد مهم است. در روش پالس – اكو ترانسديوسر با استفاده از پالس ضربه  تحريك مي‌شود. زمان ديوريشن پالس ژنراتور، فركانس سيگنال توليدي پيزوالكتريك را تعيين مي‌كند. يك پالس با  ديوريشن 3/0  ميكرو ثانيه  فركانس   MH 3 را توليد مي‌نمايد.

قطعه بندي تومور مغزي با استفاده از الگوريتم ناحيه رو به رشد

قطعه بندي و تشخيص خودكار تومور مغزي اهميت زيادي در تشخيص‌هاي پزشكي دارد. تصوير برداري رزونانس مغناطيسي (MRI) به دليل رزولوشن بالايش نسبت به ساير روش‌ها در معاينه‌هاي پزشكي مغزي بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد و اطلاعات كامل‌تري را نسبت به روش هايي چون CT,X Ray ارائه مي‌دهد. تشخيص تومور اغلب يك فاز مقدماتي براي قطعه بندي تومور است.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور