آخرین خبر

مقالات علمی جلد 157 ماهنامه

آنالايزرهاي نقطه ي مراقبت (Point-of-Care Analyzers)

در اين مقاله، دستگاهايي که براي استفاده در محل مراقبت از بيمار ساخته شده اند به صورت دقيق بررسي مي شوند. اينکه چه پارامترهايي را اندازه مي گيرند، استفاده از آن ها چه ضرورتي دارد، آيا مقرون به صرفه اند يا نه و….

کنترل غلظت اكسيژن و ضربان قلب از راه دور

اين مقاله تشخيص غلظت اكسيژن و سيستم ريت قلب به صورت بيسيم را براي كنترل بيماران در نواحي محدودي توضيح مي دهد. اين سيستم پيشنهادي، امكان كنترل از راه دور اتوماتيكي در بيمارستان ها، خانه ها، محل كار، در زمان حقيقي، افراد داراي بيماري هاي مزمن، سالخوردگان  كساني را كه هاي ريسك دارويي هستند مي دهد. اين سيستم مي تواند براي نظارت مداوم بيماران در دراز مدت، به عنوان كمك هاي پزشكي شرايط مزمن، به عنوان مثال قسمتي از يك روش تشخيصي يا بهبودي بعد از حادثه بحراني استفاده كرد.

آلرژی و درمان لیزری آن

همزمان با فرا رسيدن فصل بهار آلرژن‏ هاى (مواد آلرژي ‌زا) مختلفى وارد محيط مى ‏شود که اغلب اين آلرژن ‏ها گرده‏هاى گياهان است بيماري آلرژي بهاره يک بيماري ژنتيکي است که هنوز درمان قطعي ندارد. آبريزش بيني،  سوزش گلو، خارش بينى، عطسه و سرفه از علايم استنشاق گرده‏ هاى آلرژى ‌زا درفصل بهار است به علت وجود آلرژن‏ ها، برخي به حملات شديدى با کنترل سخت دچار مى ‏شوند؛ بنابراين مبتلايان به بيمارى ‏هاى تنفسى بايد در فصل بهار بيشتر مراقب خود باشند.

دستگاه فيكوامولسيفيكاسيون

عدسي طبيعي چشم در پشت عنبيه يا همان قسمت رنگي چشم قرار دارد و شفاف است و نقش مهمي در تمرکز نور بر روي پرده شبکيه دارد. عدسي عمدتا از آب و پروتئين ساخته شده است و پروتئين ها به طرز ظريفي قرار گرفته اند که باعث شفافيت عدسي مي شود و در نتيجه نور از لا به لاي آنها عبور مي کند. اما بنا به دلايلي ؛ بعضي از اين پروتئين ها تغيير ماهيت داده و به هم چسبيده و باعث کدر شدن بعضي از نواحي کوچک درعدسي مي شوند.

فليم‏ فتومتر (Flame Photometer)

ليم‏فتومتر يا Flame Emission Photometry، جهت اندازه‏گيري كمي سديم، پتاسيم و ليتيوم در مايعات بيولوژيك مورد استفاده قرار مي‏گيرد. ليتيوم در غلظت‏هاي بسيار كم در سرم خون وجود دارد و بيشتر در بيماران رواني كه از ليتيوم براي درمان استفاده مي کنند، درخواست و اندازه‏گيري مي‏شود. راه ديگر جهت اندازه‏گيري اين تركيبات، استفاده از الكترودهاي انتخابي (Ion selective electrode) است.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور