آخرین خبر

مقالات علمی جلد 156 ماهنامه

آشنايي با آون يا فور

از «آون» يا «فور خشک کننده» در آزمايشگاه ها به منظور خشک کردن و استريل کردن ظروف شيشه‏اي و فلزي استفاده مي‏شود. کارخانجات سازنده، به منظور انجام فعاليت‏هاي مختلف، انواع گوناگوني از اين وسيله را طراحي نموده‏اند. در برخي از آن ها، انتقال گرما به طور خود به خود و طبيعي صورت مي‏گيرد در حالي که در برخي انواع ديگر از اين وسيله، انتقال گرما با استفاده از پنکه و يا از خاصيت سبک بودن هواي گرم و سنگين بودن هواي سرد، به منظور جابجايي هواي درون آون استفاده مي‏شود.

لزوم استفاده از روش هاي شستشو و ضدعفوني کننده اتوماتيک ( Washer Disinfector)

تعاريف و اصطلاحات ضدعفوني و استريليزاسيون
برخي از اصطلاحات رايج در زمينه روش‌هاي استريليزاسيون را مرور مي کنيم:
نظافت يا پاک کردن ( Cleaning): فرايندي که باعث حذف آلودگي هاي عمده نظير گرد و غبار، تركيبات آلي وتعداد زيادي از ميكروارگانيسم ها مي شوند. انجام نظافت قبل از روش هاي ضدعفوني واستريليزاسيون بسيار ضروري است.

IPL؛ دستگاهی برای جوان سازی پوست

موهاي زائد يکي از شايع ترين علل مراجعه افراد به کلينيک هاي پوست و ليزر است. روش هاي سنتي تاثيري در از بين بردن فوليکول مو ندارد. بنابراين استفاده از کرم هاي موبر، اپيلاسـيون، اپي ليدي، تراشيدن، يا روشهاي ديگر موجب بازگشت موهاي ناخواسته به همان تعداد، ضخامت و رنگ قبلي مي شوند.

فتوتراپي؛ دستگاهي براي سرکوب بيلي روبين

در طب نوزادان يكي از شايع ترين وقايع براي معاينه و درمان، زردي است. زردي مشکلي است که در يک سوم نوزادان رخ مي دهد و در اكثر موارد بدون درمان بهبود مي يابد و عارضه اي بر جاي نمي گذارد . گلبول هاي قرمز خون نوزاد، اندکي پس از تولد، شروع به تجزيه شدن مي کنند. اين تجزيه موجب ايجاد رنگدانه اي به نام بيلي روبين در خون مي شود.

پيش بيني سيگنال ECG با استفاده از شبکه هاي عصبي مصنوعي

بيماران قلبي بعضي مواقع دچار حملات ناگهاني مي شوند که اين وضعيت باعث به وجود آمدن صدماتي در بيمار و يا باعث مرگ وي خواهد شد.حال با بررسي سيگنال ECG  که شامل اطلاعات بسيار مهمي از وضعيت قلب است مي توان، بسياري از بيماري هاي قلبي را تشخيص داد. بنابراين پيش بيني اين سيگنال ها حتي براي چند ثانيه براي پزشک معالج مفيد خواهد بود.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور