آخرین خبر

پرستاری

مقالات علمی جلد 151 ماهنامه

معرفي مهندسي پزشكي باليني

‌رشته مهندسي پزشكي شامل گرايش‌هاي اصلي بيو الكتريك، بيو مكانيك، بيومتريال و باليني است كه به طور كامل‌تر در شكل يك به  جزئيات و شاخه‌هاي آن نگاهي شده كه  دانشجويان اين رشته  با تمامي آن‌ها آشنايي پيدا خواهند كرد.
مهندسي پزشكي باليني‌ از رشته‌هاي تخصصي شاخه مهندسي پزشكي است كه مسووليت پياده سازي تكنولوژي پزشكي و بهينه سازي خدمات بهداشتي و درماني دارد.

ارتز نرم شانه‌اي قابل پوشش

سكته‌هاي مغزي بيش از 795000 نفر در سال در ايالات امريكا و 15 ميليون نفر در سراسر جهان را تحت تاثير قرار مي‌دهد.‌ ‌اين ناتواني به فلج اعضاي بالا تنه يا پايين تنه ختم شود كه معمولا با برگزاري جلسات منظم با درمانگرفيزيكي جهت دستيابي به عملكرد موتور بالاتنه، مورد درمان قرار مي‌گيرد.

شناسايي خودكارسرطان ريه در تصاويرCT‌

تشخيص خودكار ناهنجاري‌ها از روي تصاوير CT Scan‌ ريه يك گام انقلابي در تشخيص زود هنگام بيماري‌هاي ريوي از جمله بيماري مرگ بار سرطان ريه بوده است. بهترين روش اجراي تشخيص خودكار ناهنجاري‌ها به منظور تجزيه و تحليل تصاوير پزشكي در قدم اول پيش پردازش تصوير به منظور بهبود وحذف نويز تصوير است.

«مانیتورینگ برون ده قلبی و اینتروپی قلب بیمار» به روش اولتراساند

همواره در بررسی همودینامیکی بیماران، مشکلات فراوانی وجود داشته و  به طور سنتی هدف‌های درمانی بهبود فشار خون و ضربان قلب بیمار بوده ولی با گذشت زمان نواقص این پارامترها زمینه را برای راه‌های تشخیص متفاوت فراهم کرده است. از مهم‌ترین پارامترهای همودینامیکی می توان به برون دهی قلبی (Cardiac Output) اشاره کرد که به روش‌های مرسوم زیر قابل دستیابی است.

آنژيوگرافي – قسمت 5 – فيزيك گردش خون و عوامل گرفتگي رگ‌هاي قلبي

همان‌طور كه در شماره‌هاي قبلي در ارتباط با تكنيك‌هاي تفاضلي بيان شد از اين شماره در رابطه با فيزيك جريان خون و علل اصلي گرفتگي عروق قلبي و چگونگي روش‌ها و مطالعات باليني و رفع آن‌ها را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

روبات توان‌بخشي اندام هاي پايين

روند قدرت بخشيدن به ماهيچه ها جهت رساندن آن‌ها به مقادير نرمال و معمول (توانبخشي)، يك كار زمان بر بوده و نياز به هزينه و دقت بالايي دارد. بنابراين ضرورت  استفاده از روبات ها در حوزه توانبخشي كاملاً مشهود است. در اين مقاله به بررسي اجمالي تعدادي از پروژه هاي تحقيقاتي به انجام رسيده در زمينه روبات هاي توانبخشي پايين تنه پرداخته و سپس به معرفي يك روبات موازي استوارت (Stewart) شش درجه آزادي (6-‌ DOF ) مي پردازيم.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور