آخرین خبر

مقالات علمی جلد 148 ماهنامه

دستگاه‌هاي آنژيوگرافي – قسمت 2

بيماري‌هاي قلب و عروق از شايع ترين بيماري‌هاي قرن حاضر محسوب شده و نارسايي قلبي بزرگ ترين عامل مرگ و مير در جوامع صنعتي و نيمه صنعتي به حساب ميآيد. به دليل اهميت موضوع، ابزارها و روش‌هاي مختلفي براي بررسي نحوه عملكرد قلب در پزشكي نوين ابداع شده كه از جمله آن ها مي‌توان به رگ نگاري (Angiography) به كمك تصويربرداري اشعه X اشاره كرد.

مدل سازي دو بعدي انتقال حرارت دست انسان

انتقال حرارت نقش اصلي را در سيستم هاي زيستي ايفا مي كند. انتقال حرارت تحت تاثير هندسه عروق، نرخ جريان خون محلي وظرفيت حرارتي خون قرار دارد. مجموعه دست شامل 4 عضو اصلي به نام هاي بازو، ساعد، كف دست و انگشتان است. در اين مدل، بازو، ساعد و انگشتان به صورت استوانه و كف دست به صورت مكعب مستطيل مدل شد. براي مدل كردن دست از پيش پردازنده گمبيت و براي حل مدل از نرم افزار فلوئنت استفاده شد.

دوپينگ خوني

معمولا به كاربردن واژه ي “دوپينگ” انسان را به ياد آن دسته از فعاليت‌هاي ممنوعي مي‌اندازد كه هر از گاهي در صحنه ي مسابقات ورزشي، قهرمانان و ورزشكاران را دچار مشكل كرده و حتي منجر به حذف و محروميت آن‌ها از شركت در ادامه مسابقات مي‌شود.اين واژه از سال 1970، براي كاربردهاي فيزيولوژيكي، مرسوم شد.

سيستم‌هاي تميزكننده ي اولتراسونيك

تميزكننده‌ي اولتراسونيك يك دستگاه تميزكننده است كه از اولتراسوند (معمولا بين 20 تا 400 كيلوهرتز) و يك حلال تميزكننده‌ي مناسب (برخي اوقات آب معمولي) براي تميز كردن اشياي ظريف استفاده مي‌كند. ممكن است اولتراسوند فقط با آب استفاده شود؛ اما در صورت استفاده از حلال مناسب، تاثير آن بهبود مي‌يابد. معمولاً تميزكردن بين سه تا شش دقيقه طول مي‌كشد.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور