آخرین خبر

معرفی 2 نوع رزین جدید گرید پزشکی زیست سازگار

در تلاش برای تنوع بخشی به طیف رزین‌های پزشکی موجود، کمپانی Formlabs که در حوزه پرینترها و چاپ ۳ بعدی فعال است اخیرا دو محصول با نام‌های BioMed Clear Resin و BioMed Amber Resin معرفی کرده است. این کمپانی امیدوار است محققان، جراحان، رادیولوژیست‌ها و سایر تخصص‌های مرتبط، با استفاده ازاین محصولات جدید بتوانند خدمات درمانی شخصی‌سازی شده دقیق‌تری به بیماران ارایه کنند.

توسعه و ساخت گونه‌های مختلف رزین، به کادر درمان امکان تولید تجهیزات پزشکی، طرح ریزی عمل‌های جراحی، توسعه ایمپلنت‌های سفارشی و هدایت پروژه‌های تحقیقاتی را می‌دهد.

BioMed Clear Resin نوعی رزین زیست‌سازگار است و در مواردی که تماس که با پوست وغشا مخاطی بلند مدت است مناسب است. همچنین، این ماده که تاییدهUSP Class VI را نیز دریافت کرده برای استفاده در محصولاتی که باید در دراز مدت در برابر فرسایش و جذب آب مقاوم باشند، مناسب است. قطعاتی که با استفاده از این نوع رزین پرینت می‌شوند با روش‌های متدوال استریلیزاسیون سازگارند و می‌توان آن‌ها را براساس استانداردهای CDC نیز استریل کرد.
این ماده برای استفاده در موارد فوق مناسب است:
– دستگاه‌ها و اجزا دستگاه‌های پزشکی
– گیره و بست
– طرح‌ ریزی عمل جراحی و ابزار اندازه‌گیری ایمپلنت
– دستگاه‌های دارورسانی
– تجهیزات Bioprocessing
– تحقیق و توسعه

BioMed Amber Resin ماده‌ای سخت، مقاوم و زیست‌سازگار است و در مواردی که تماس با پوست و غشا مخاطی کوتاه مدت است، کاربرد دارد. قطعاتی که با استفاده از این ماده پرینت می‌شوند با روش‌های ضدعفونی و استریلیزاسیون رایج سازگارند.
این ماده در موارد فوق کاربرد دارد:
– دستگاه‌ها و اجزا دستگاه‌های پزشکی
– طرح‌ ریزی عمل جراحی و ابزار اندازه‌گیری ایمپلنت
– راهبر ایمپلنت و الگوی مته زنی
– تحقیق و توسعه

5/5 (1 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور