آخرین خبر

ماسک هوشمند مترجم

مفاهيم پايه

Smart: هوشمند

Mask: ماسک

Translator: مترجم

فيزيولوژی

استفاده روزانه ميليون‌ها نفر از ماسک در سرتاسر جهان، باعث شده تا پای شرکت‌ها و غول‌های تکنولوژی به ساخت اين وسايل پيشگيرانه ارزان قيمت باز شود تا بتوانند با هوشمندسازی آن، در اين شرايط کرونايی که بيشتر شرکت‌هاي جهان در حال رکود و زيان هستند سودهای سرشاري را به دست آورند. در اين زمينه به تازگی شرکت ژاپنی Donut Robotics نيز توانسته نوعی ماسک هوشمند بسازد که علاوه بر محافظت از افراد در مقابل بيماری کرونا مي‌تواند قابليت‌های فراوانی را در اختيار کاربران خود قرار دهد.

چگونه کار ميکند؟

اين ماسک هوشمند که C-Mask نام دارد از پلاستيک سفيد و سيليکون ساخته شده است و با استفاده از ميکروفونی که در آن نصب شده است مي‌تواند صدای کاربر خود را چندين برابر تقويت کند و مشکل ضعيف بودن صداي افراد به دليل استفاده از ماسک‌ها را حل کند. تراشه بلوتوث ماسک مي‌تواند به تلفن هوشمند تا فاصله 32 فوت (10 متر) دورتر متصل شود. اين ماسک هوشمند روی ماسک معمولی قرار مي‌گيرد و از طريق  بلوتوث به يک تلفن هوشمند متصل می‌شود. اين وسيله دارای تکنولوژی نقشه ‌برداری از عضلات صورت است که مي‌تواند گفتار فرد را تفسير کند و به کمک  بلوتوث آن را ارسال کند تا همزمان تقويت، نسخه‌برداری يا ترجمه شود. پردازش اين عمليات به وسيله اپليکيشن همراه ماسک انجام می‌شود که روی تلفن هوشمند يا تبلت نصب شده و همچنين می‌تواند ترجمه هشت زبان متفاوت را انجام دهد.

در چه مواردی به کار می‌رود؟

اين ماسک هوشمند همچنين مي‌تواند با استفاده از بلوتوث، به تبلت و تلفن‌های هوشمند متصل شود و با استفاده از اپليکيشن مخصوص خود، صدای شما را به متن تبديل کند؛ اين ويژگی بدان معناست که مي‌توانيد پيام‌های خود را بدون احتياج به تايپ کردن برای دوستان و آشنايان خود ارسال کنيد. ماسک هوشمند C-Mask همچنين قابليت اتصال به اينترنت را دارد و مي‌تواند با توجه به قابليت خاصی که دارد نقش يک مترجم حرفه‌ای را برای شما بازی کند. براي استفاده از اين قابليت تنها کافی است که در مرحله اول زبان مورد نظر خود را برای ترجمه انتخاب کنيد و در مرحله بعد با ادا کردن جملات، ترجمه متن و کلمات خود را به دست آورديد.

زبان‌های قابل ترجمه

هشت زبانی که اين ماسک هوشمند می‌تواند ترجمه کند شامل انگليسی، فرانسوی، اسپانيايی، ژاپنی، چينی، کره‌ای، ويتنامی و زبان کشور اندونزي است. نرم‌افزار Donut از يادگيري ماشينی استفاده می‌کند که با کمک متخصصان ترجمه، توسعه ‌يافته و در زبان ژاپنی تخصص دارد. اين فناوری از Google API يا ساير فناوری‌های محبوب برای کاربران ژاپنی زبان بهتر است، چراکه اکثر اين برنامه‌ها بر ترجمه به زبان انگليسی و بالعکس متمرکز هستند.

قيمت ماسک هوشمند

اين ماسک هوشمند هم اکنون به قيمت 40 دلار به فروش می‌رسد و پيش بينی می‌شود تا پايان سال ميلادی جاری، علاوه بر بازار داخلی ژاپن به آمريکا و بسياری از کشورهای جهان صادر شود.

کشور سازنده

ژاپن

منابع

http://stnews.ir

http://toomannews.ir

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور