آخرین خبر

لباس هوشمند نوزاد

مفاهيم پايه

هوشمند: Smart

نوزاد: Infant

لباس: Clothes

فيزيولوژي

بالا رفتن دماي بدن نوزادان مساله‌اي بسيار جدي است و والدين تا زماني که بدن نوزاد کاملا و به طور يکنواخت داغ نشود، متوجه افزايش دماي بدن نوزاد نخواهند شد. از طرفي هنگام بيماري، دماي بدن عامل بسيار مهمي است که هرچه سريع‌تر والدين از آن آگاهي پيدا کنند درمان راحت‌تر بوده و عوارض بيماري کمتر خواهد بود.

چگونه کار مي‌کند؟

با استفاده از نانو رنگدانه‌هاي هوشمند، لباس‌هاي تب‌نمايي توليد شده که در صورت بروز تب در کودکان تغيير رنگ مي‌دهند. در اين محصولات از خواص نانوذراتي چون سيليکا، روي، نقره و کيتوسان استفاده شده است. اين منسوجات قادرند در دماي بالاي 37 درجه سانتي‌گراد تغيير رنگ دهند. اين منسوجات در قالب لباس‌ها، جوراب و کلاه توليد شده‌اند و به راحتي دماي بالاي بدن را نشان مي‌دهند. معمولا دماي اتاق کودک بين 20 تا 25 درجه سانتي‌گراد است و در اين حدود دما، در صورتي که دماي بدن کودک بالا رود، اين لباس تغيير رنگ مي‌دهد. تغيير رنگ در اين نوع لباس‌هاي هوشمند به دليل استفاده از رنگدانه‌هاي خاص در توليد آن‌ها است. اين لباس‌ها در دو رنگ صورتي -براي دختران- و آبي -براي پسران- توليد شده و در صورت بروز تب هر دو نوع اين رنگ‌ها به سفيد تغيير رنگ خواهد داد و پس از 2 تا 3 دقيقه رنگ لباس به رنگ اصلي باز مي‌گردد.

 در چه مواردي به کار مي‌رود؟

اين لباس به سادگي قادر است تب را به والدين کودکان اعلام کند و براي کودکاني که در دماي اتاقي با 25 درجه سانتي‌گراد هستند، پاسخ مي‌دهد اما در صورتي که کودک در کنار سيستم‌هاي حرارتي باشد، ممکن است پاسخ ندهد. لباس‌ها به گونه‌اي توليد شده‌اند که با شست و شو خواص آن‌ها از بين نخواهد رفت و تا زماني که الياف از بين نرود، خاصيت آن‌ها باقي خواهد ماند. اين لباس‌ها در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌هاي متنوع براي رده‌هاي سني تا 3 ماه، 3 تا 6 ماه، 6 تا 9 ماه، 9 تا 12 ماه و 12 تا 18 ماه موجود هستند.

ملاحظات خريد

  ساخت کشور انگليس

  نرم‌ترين و انعطاف پذيرترين دماسنج جهان

  بدون نياز به هيچگونه انرژي

  استفاده از فناوري نانوتکنولوژي

  بسيار دقيق و قابل اطمينان

  حساس به تغيير دماي بدن کودک

  تغيير رنگ لباس با کمترين تب کودک

  سفيد شدن لباس به محض تب کردن (دما از 37 درجه به بالا)

  الياف حاوي رنگدانه‌هاي حساس به دماي بدن

  با بيش از 100 آزمايش موفقيت آميز

  قابل شستشو با ماشين لباسشويي

منابع

https://1000bazi.com
0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور