آخرین خبر

عرب هلث2017؛ ميزبان چهارده شركت برتر ايراني

نمايشگاه پزشکي در دبي  که به نمايشگاه عرب هلث معروف است همه ساله در اواخر ژانويه به صورت ساليانه در زمينه تجهيزات و تکنولوژي هاي نوين پزشکي، دندانپزشکي، جراحي و دارو در شيخ نشين امارات متحده عربي و امير نشين دبي برگزار مي شود. اين نمايشگاه در حقيقت بزرگترين نمايشگاه و کنگره در خاورميانه و دومين نمايشگاه بزرگ پزشکي در جهان است. در حقيقت هيچ عرصه مهم ديگري براي بازارتجهيزات و مراقبت هاي پزشکي همچون اين نمايشگاه در جهان وجود ندارد که بتوان هم در آن آموخت، هم ساير بازرگانان و فعالان را ملاقات کرد و هم به تجارت پرداخت. بازديدکنندگان اين نمايشگاه مي توانند با پيشگامان اين صنعت جهاني در سازمان هاي منطقه اي و بين المللي در طي بيش از چهار روز ملاقات کنند و از ارائه طيف گسترده اي از محصولات و خدمات به طور همزمان بهره ببرند.
از موضوعات نمايشگاه بين المللي تجهيزات پزشکي دبي مي توان  به فناوري پزشکي، تجهيزات آزمايشگاهي، تشخيص و فيزيوتراپي و فن آوري هاي ارتوپدي، کالا و لوازم مصرفي بيمارستان ها، فناوري اطلاعات و ارتباطات در مراقبت هاي بهداشتي، محصولات جراحي و خدمات، مديريت تسهيلات، محصولات يکبار مصرف پزشکي، فن آوري ساختمان بهداشت و درمان، خدمات پزشکي، راديولوژي، خدمات مشاوره اي در مراقبت هاي بهداشتي، قلب و عروق، انتشارات پزشکي اشاره کرد.
نمايشگاه تجهيزات پزشكي عرب هلث  امسال نيز در تاريخ 30 ژانويه الي 2 فوريه سال 2017 يعني 11 تا 14 بهمن ماه در مركز تجارت بين المللي شهر دبي و  با حضور حدود 4500 شرکت بزرگ توليدي از سراسر جهان برگزار شد. در اين نمايشگاه حدود چهار هزار و پانصد شركت از هفتاد كشور جهان آخرين دستاوردهاي توليدي و تحقيقاتي در زمينه تجهيزات پزشكي را ارايه دادند.

برگزاري چهارده كنفرانس علمي با بيش از پانصد سخنراني در حاشيه نمايشگاه از بالا بودن ظرفيت علمي اين رويداد حكايت مي كرد. در مراسم افتتاحيه نمايشگاه امسال که با حضور نخستوزير و وزير بهداشت امارات متحده عربي برگزار شد، از ماکت آخرين طرحهاي بيمارستاني امارات رونمايي شد. مديرعامل شرکت برگزار کننده اين نمايشگاه (Informa) در روز افتتاحيه گفت: «در سه سال گذشته، تعداد درخواستهاي شرکتها براي حضور در اين نمايشگاه از يک سو و تعداد بازديدکنندگان از سوي ديگر با رشدي 30 درصدي روبرو بوده است. اين موضوع به تنهايي نشان ميدهد بازار سلامت چه آينده روشني را پيش رو دارد».
بنا به اعلام سايت رسمي نمايشگاه، 40 پاويون ملي از 5 قاره جهان در نمايشگاه امسال حضور داشتند. پاويون ايران که در دو سال گذشته عملاً حضور نداشت، امسال در فضايي 240 متري ميزبان 14 شرکت توليدکننده داخلي بود. همچنين اتحاديه صادرکنندگان تجهيزات پزشکي ايران فضايي 72 متري براي معرفي اعضا و دستارودهايشان در اختيار داشت.

حمايت کريدورخدمات صادرات از شرکت هاي دانش بنيان
نمايندگاني از كشور ايران نيز در اين نمايشگاه حضور داشتند  تا بتوانند موقعيت كشور ايران را در توليد معرفي كنند. هر چند كه اين شركت هاي ايراني نيم درصد از شركت كنندگان  كل اين نمايشگاه را نيز تشكيل نمي دادند، ولي اين حركت خود جوش كه با هماهنگي ماهنامه مهندسي پزشكي و حضور اعضاي اتحاديه صادركنندگان تجهيزات پزشكي و انجمن توليد كنندگان و صادرکنندگان تجهيزات پزشكي صورت گرفت جاي تحسين و توجه داشت.
گفتني است کريدور خدمات صادرات محصولات دانش بنيان که زيرمجموعه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري است، با حمايت موثر 70 درصدي، شرکت دانش بنيان مورد تاييد خود را که مراحل لازم را گذرانده و شرايط قابل قبول داشته اند حمايت کرد. به اين صورت که اين شرکت ها پس از برگزاري، از حمايت گفته شده بهره مند شده و بخشي از هزينه هاي تهيه غرفه و حضور در نمايشگاه را دريافت مي کنند.
بيشترين تعداد شركت هاي غرفه دار در نمايشگاه مربوط به كشور چين، آلمان و امريکا بود و کشورهاي انگلستان، فرانسه، تركيه، ايتاليا، هند و کره جنوبي در رده بعدي با تعداد چشمگيري از توليدکنندگانشان حضور پررنگي داشتند. اين مورد نشان دهنده وضعيت مصرف و بازاريابي منطقه نيز هست. هر چند كه كيفيت پايين محصولات چيني و هندي بر كسي پوشيده نيست، اما هنوز هم اين كشورها در منطقه جايگاهي براي خود در نظر دارند.
كشور تركيه توانسته در سال هاي اخير فضاي توليد در كشورش را توسعه دهد، اما نكته قابل توجه قيمت بالاي محصول تمام شده در تركيه است. اين موضوع بهترين امتياز براي كالاي ايراني بود. همچنين ايران با توجه به موقيعت جغرافيايي خود و وجود همسايگان مصرف گرا (به جز تركيه) بهترين شرايط براي صادرات كالاي خود را دارد. ازسوي ديگر بيش از يكصد و بيست توليد كننده تجهيزات پزشكي يكبار مصرف در كشور ايران و تنوع توليد، اين امكان را فراهم مي كند تا كشور ايران بتواند جايگاه بهتري در منطقه پيدا كند. البته در اين باره نيز عدم شناخت همسايگان كشور ايران از نوع و كيفيت كالاي ايراني جاي صحبت دارد.
امسال نمايشگاه عرب هلث با استفاده از بيش از هزار دستگاه تاكسي و سي دستگاه اتومبيل تشريفاتي لکسوس و ايستگاه مترو فعال توانست ناوگان جابجايي بازديدكنندگان را به خوبي هدايت كند.
از ديگر نكات مهم نمايشگاه امسال مي توان به جدا شدن زمان برگزاري نمايشگاه آزمايشگاهي مد لب ازعرب هلث بعد از چهار ده سال همزماني اشاره كرد. تمامي سالن هاي سال گذشته نمايشگاه مد لب امسال متعلق به شركت كنندگان عرب هلث بود. لازم به ذكر است كه تاريخ برگزاري نمايشگاه مد لب ششم تا نهم فوريه  يعني 18 تا 21 بهمن بود که به فاصله چند روز از عرب هلث توسط همان برگزار کننده (اينفورما) برگزار شد. نمايشگاه مدلب به عنوان پربازديدترين نمايشگاه آزمايشگاهي پزشکي جهان با مشاركت بيش از هفتصد توليدکننده از سي و هشت كشور جهان برگزار مي شود که شرکت پيشتاز طب زمان تنها نماينده ايران در نمايشگاه مدلب امسال بود.
نظم، انضباط و شرايط برگزاري اين نمايشگاه بسيار با اهميت و قابل توجه است و جالب است كه ما در نمايشگاه ايران هلث در ايران هنوز نتوانسته ايم اين شرايط را ايجاد كنيم. عدم رجيستري افراد، عدم هماهنگي هاي دستگاه هاي دولتي در برگزاري، عدم استفاده از شرايط اپليكيشن مناسب و… همه و همه مواردي است كه مي توانيم از الگو گرفتن از نمايشگاه عرب هلث آنرا در نمايشگاه ايران هلث اجرا كنيم. امسال نيز چهارده تن از توليدكنندگان و صادركنندگان بزرگ كشورمان در نمايشگاه عرب هلث حضور داشتند كه به گفتگويي كوتاه با آنان  پرداخته ايم تا از موفقيت ها و دستاوردهاي اين سفر چهارروزه براي توليدكنندگان و كارآفرينان عزيز كشورمان مطلع شويم. لازم به ذکر است گفتگويمان با شرکت پويندگان پزشکي پرديس را نيز که درعرب هلث امسال غرفه داشت درشماره آتي خواهيد خواند.

********
داهيان پزشكي پيشرو:
رمز ماندگاري دربازار، توليد كالاي
باكيفيت است

مهندس سعيد جاويد مديرعامل شرکت داهيان پزشکي پيشرو، فارغ التحصيل مهندسي الکترونيک از دانشگاه تبريز با بيش از بيست سال تجربه در حوزه تجهيزات پزشکي است. شرکت داهيان پزشکي پيشرو در زمينه الکتروکارديوگراف از سال 88 فعاليت تحقيقاتي خود را شروع کرده و در سال 91 اولين محصول خود را به بازار عرضه کرد و طبق برنامه ميان مدت خود هر دو سال يک محصول جديد به سبد کالايي توليدي خود اضافه مي كند. جاويد در خلال برگزاري نمايشگاه عرب هلث به ماهنامه گفت: محصول جديدي که امسال از طرف شركت ما به بازار معرفي شد، دستگاه الکتروکارديوگراف تک کاناله پرتابل با قابليت استفاده در اورژانس، امداد و نجات، پزشک خانواده و…. هست که مورد توجه خيلي از مشتريان واقع شد. در حقيقت ورود هر كالا  به هر کدام از بازارها مستلزم شناخت از بازار هدف است. يکسان نبودن قوانين حتي در کشورهاي همسايه همت مضاعف لازم دارد، همچنين  تداوم حضور در نمايشگاه هاي بين المللي و ثبات در محل غرفه به اين امر  کمک شاياني مي کند. تجربه  به ما نشان داده است كه دستيابي به بازارهاي منطقه با برنامه ريزي بلند مدت امکان پذير است و  راز ماندگار بودن در بازار، ارائه کالاي با کيفيت است.

*********
خزرالكتريك:
درخت تو گر بار دانش بگيرد،
به زير آوري چرخ نيلوفري را

شرکت دانش بنيان خزرالکتريک عضو پارك علم و فناوري از سال 1359 فعاليت توليدي و ابتکاري خود را آغاز كرد  و در حال حاضر با بهره گيري از بالاترين توان فني و 150 پرسنل مجرب در رشته هاي مختلف فني و مهندسي به کار خود ادامه مي دهد. خزرالکتريک با طراحي، ثبت اختراعات و ابداعات فراوان در زمينه هاي متنوع صنايع تبديلي و تجهيزات  و صنايع مدرن مرغداري، دام و آبزيان، و کيفيتي ايده آل، بر اساس دانش و تکنولوژي روز دنيا  و رعايت کليه نکات علمي و بهينه سازي مصرف سوخت و انرژي، توليد دستگاه بازيافت ضايعات پروتئيني براي واحد هاي جوجه کشي و کشتارگاه هاي مرغ در خدمت مشتريان خود است.
ساخت انواع خشک کن شالي و غلات و هواکش هاي صنعتي و ماشين آلات پيشرفته کشاورزي با تاييد موسسه تحقيقات فني و مهندسي کشاورزي کشور، طراحي و همچنين توليد دستگاه  بي خطر ساز زباله هاي عفوني بيمارستاني و آزمايشگاهي  با تاييديه و پروانه ساخت اداره کل تجهيزات پزشکي و… ازجمله فعاليت هاي اين توليدكننده موفق ايراني است.
مهندس نوايي، مديرعامل خزرالکتريک به خبرنگار ماهنامه گفت: اين شركت با سابقه انجام پروژه هاي عظيم در سراســـر ايران، همچنين در به روز رساني توانمندي هاي صنعتگران ايراني و ارتقاي فن آوري کشور گام برداشته است. همچنين با استقرار سيستم استاندارد  ISO 9001   و ISO 13485 ، تاييديه استانداردهاي  14001  10002 و 18001، دريافت  نشان استاندارد ملي محصولات، پروانه تحقيق و توسعه و عضويت در پارک علم و فناوري استان مازندران، جهت افزايش توليد در بازارهاي داخلي و خارجي اعم از کشورهاي CIS،عراق و ترکيه و… همچنان تلاش مي كند.
اين مجموعه با ارائه مطلوب خدمات پس از فروش، چهار سال پياپي موفق به دريافت گواهينامه و تنديس از سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان شده  و رتبه نخست و  مدال طلا در نمايشگاه  بين المللي اختراعات و ابداعات باسل را دريافت كرده  و به عنوان واحد نمونه صنايع حمايتي، کارآفرين و  صادر کننده نمونه  و …برگزيده شده است.
نوايي افزود: دستگاه هاي بي خطر ساز جديد با استفاده از كراشر داخلي و ريبون، حجم زباله عفوني را 70٪‏ كاهش داده و با تكنولوژي جديد كه ثبت اختراع و دانش فني انحصاري شركت خزرالكتريك است، زباله خروجي را كاملا خشك و عاري از شيرابه و بدون هيچگونه بوي زننده به صورت پرس شده و قابل مصرف در كارخانه سيمان براي پخت كلينكر سيمان تحويل مي دهد که موجب صرفه جويي 30 درصدي در گاز مصرفي كارخانه سيمان شده  و ميلياردها تومان صرفه جويي براي كارخانه سيمان  و كاهش تبعات كمبود گاز را به دنبال خواهد داشت.
همچنين  اين شركت كراشرهايي را عرضه كرده كه بر عكس كراشرهاي اروپايي با هر نوع زباله عفوني منطقه خاورميانه سازگار بوده و به سرعت زباله هاي بي خطر شده را كم حجم كرده و غير قابل بازيافت مي كند تا توسط افراد فرصت طلب در چرخه مجدد به لوازم منزل و استفاده در سطح جامعه تبديل نشود. با عرضه دستگاه پرس زباله جديد خزرالكتريك هر سه بين زباله تبديل به يك بين خواهد شد و با عرضه دستگاه هاي مدرن بو سوز كليه بوهاي محيط و يا خروجي از دستگاه ها را از بين مي برد.

**********
آوان طب:

 علاوه بر الکتروکوتر، پك هاي استريل و گن هاي جراحي هم به سبدمان افزوده شد
رضا ورشو ساز در گفتگو با ماهنامه اظهار داشت: شرکت آوان طب از سال 1373 در زمينه توليد الکتروکوتر جراحي فعاليت داشته و از سال 1390 نيز پک هاي استريل شان و گان جراحي را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. در اين نمايشگاه نيز الکتروکوترهاي خود مجهز به سيستم هاي  پيشرفته Smart Plasma Ablation ,Bipolar Resection , Smart Vessel Sealing ,Argon Plasma Coagulation و  همچنين هندپيس هاي ويژه جراحي آرتروسکوپي در محلول کلريد سديم را عرضه کرديم.
وي افزود: با توجه به سطح بالاي تکنولوژي هاي ارائه  شده در محصولات اين شرکت استقبال خوبي توسط بازديد کنندگان صورت گرفته است. اميد است  شاهد حضور پر رنگ تر شرکت هاي ايراني در صحنه ها و نمايشگاه هاي بين المللي باشيم. در پايان از همکاري صميمانه مديريت و پرسنل ماهنامه مهندسي پزشکي جهت تسهيل حضور شرکت هاي ايراني در نمايشگاه عرب هلث کمال تشکر و قدرداني را داريم.

******
سازمان تدارکات پزشکي هلال احمر (MPO)

اين مجموعه قطره کوچکي از ارائه خدمات و فعاليت هاي انسان دوستـانه سـازمان تدارکات پزشـکي هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در بخش دارو و تجهيزات پزشکي است. سازمان تدارکات پزشکي هلال احمر به عنـوان يکي از شرکت هاي بزرگ هلدينگ دارويي و تجهيزات پزشکي کشور با زيرمجموعه هايي متشـکل از شرکت تجهيزات پزشکي هلال ايران، شرکت داروسازي سها، شرکت کشت و صنعت فرآوري گياهان دارويي سها جيسا، شرکت پخش سها هلال و شرکت بازرگاني سها کيش، موفق شده زنجيـره اي کامل از توليد دارويي و تجهيـزات پزشکي تا فروش و پخش محصولات را در کشور ايجاد کند. اين خدمات تاثيـرات مهمي در زمينه توليد انواع دارو و لوازم تجهيزات پزشکي در کشور ايجاد کرده است.
سازمان تدارکات پزشکي
سازمان تدارکات پزشکي هلال احمر در سال 1334 با هدف ارائه خدمت رساني، رفع نيازهاي درماني، در عين حال راهبري مجموعه فعاليت هاي مرتبط با  امور دارويي و تجهيزات پزشکي جمعيت هلال احمر تشکيل شد. در حال حاضر اين سازمان با در اختيار داشتن مجموعه اي از کارخانه هاي توليد دارو، تجهيزات پزشکي و شرکت پخش در سراسر کشور و شرکت بازرگاني خارجي اهتمام خود را در اين راستا معطوف کرده تا ضمن ارائه بهترين خدمات به مردم شريف ايران، نقش به سزايي در ارتقاء سلامت جامعه نيز ايفا كند.
خانواده سها شعار خود را نيل به خود کفايي براي سربلندي ايران قرار داده،  تا به اهداف والاي صليب سرخ جهاني از جمله تلاش براي تسکين آلام انسان ها و ارتقاء سلامت جامعه، جامه عمل بپوشاند.
شرکت تجهيزات پزشکي هلال ايران، شرکت داروسازي سها، شرکت پخش سها هلال و شرکت بازرگاني سها کيش شركت هاي  زير مجموعه سازمان تدارکات پزشکي هلال احمر ايران هستند.
 شرکت تجهيزات پزشکي هلال ايران
شرکت تجهيزات پزشکي هلال ايران به عنوان بزرگترين توليد کننده تجهيزات پزشکي در سال 1371 تأسيــس و فعـاليت خـود را با توليـد سرنگ هاي يک بار مصرف آغاز كرد. اين شرکت از زمان تأسيس گام هاي مهمي را در زمينه توسعه کمي و کيفي خود برداشته است تا در راستـاي سياست هاي جمهوري اسلامي ايران گامي مؤثر در زمينه خود کفايي محصـولات پزشـکي بردارد. اين شرکت توانسته با استفاده از امکانات توليد پيشرفته و تطابق با مقررات ملي و اخذ نشان CE براي تمام محصولات خود دستاوردهاي زير را حاصل كند: محصولات و خدمات :
1- بخش دياليز: صافي دياليز در دو نوع High flax ,low Flax، سوزن فيستـولا، کارتريج و کيسه بي کربنات سديم، ست دياليز، محلول دياليز، نماينده انحصاري فروش و خدمات پس از فروش ماشين هاي دياليز فرزينـيوس.
ساير محصولات: سرسوزن زير جلدي، سرسوزن دندانپزشکي سرنگ انسولين، آنژيوکت، ميکروست، ست سرم، انواع سرنگ، ماسک نانو، تثبيت کننده بافت (استبلايـزر)، کيسـه ادرار، فيلتر لکوسيت و دستـگاه تصفيه آب. گواهينامه ها: اخذ گواهينامهISO 9001-2008. اخذ گواهينامه ISO13485-2003. اخذ گواهينامه ISO14001-2004. اخذ گواهينامه OHSAS 18001-2007. دريافت نشان CE براي تمامي محصولات.
 شرکت داروسازي سها
شرکت داروسازي سـها يکي از زير مجموعه هـاي سازمان تدارکات پزشکي در سال1378 با هدف توليد داروهاي حياتي و مهم ايجاد و راه اندازي شد. اين شرکت مشتمل بر دو سايت توليدي چهارباغ و شهـيد فقيهي (وردآورد) است. سايت چهارباغ در سه بخش جامدات، مايعات و آنتي بيوتيک ها طراحي و فاز اول آن نيز در سال 1387 و فاز دوم در سال 1388 به بهـره برداري رسيده است. اين شرکت در حال حاضـر به دليل برخورداري از کليه امکـانات و تجهيـزات فني قادر به توسـعه فعـاليت هاي خـود در زمينـه هاي مختلـف دارويي انساني و بيولوژي است. سايت شهيد فقيهي (وردآورد) نيز در زمينه توليد محصـولات دارويي و مواد اوليـه مرتبط فعـاليت مي كند. اين ســايت در ســال 1374 با طراحي نوين و کارآمدتري مورد بهره برداري قرار گرفته است.
در حال حاضر شرکت داروسازي سها  داروهاي قلبي- عروقي، اعصاب، مسکن ها و داروهاي گوارشي را به صورت جامد و مايع را به بازار عرضه مي کند. قابليت بالاي صادرات محصولات توليدي و همکاري با شرکت هاي بزرگ جهاني، در راستاي توليد مشترک دارو و تحقق اهداف انسان دوستانه جمعيت هلال احمر از مهمترين نکات بارز اين شرکت است. عرضه محصولات شرکت داروسازي سها در اشکال مختلف به صورت قرص، کپسول، شربت و سوسپانسيون مطابق با قوانين GMP و آخرين استانداردهاي سازمان بهداشت جهاني توليد مي شود.

شرکت پخش سها هلال
يکي از اهـداف و رسالت مـهـم جمـعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران و به تبع آن سازمان تدارکات پزشکي، تهيـه و تـأمين دارو و تجهيـزات پزشـکي مـورد نيـاز کشـور در سـريع ترين زمـان ممـکن و مطابق با استـانداردهاي جهـاني و مقـررات سـازمان غـذا و داروي وزارت بهـداشت است. مسئـولان وقـت اين سـازمان در راستـاي اهـداف جمعـيت هلال احمر و به منظور توزيع سراسري و مويرگي داروهاي خاص و حياتي در سـراسـر کشـور اقـدام به ايـجاد شـرکت پخش سها هلال در سال 1388 كردند. امـروز با گذشت حدود هفت سال از زمان تأسيس شرکت پخش سها هلال، بخش هاي بسياري از مناطق مختلف کشور تحت پوشش خدمات مراکز توزيع دارويي هلال احمر قرار گرفته اند که ارائه خدمات به ويژه در مناطق محروم جزء اولويت است.
تـلاش مـديريت، متخصصان و کارشناسان اين شرکت امروز به بار نشسته و شعبات تـوزيع دارويـي هلال احمـر در منـاطقـي ازجمله تهران، مازندران، ايلام، خراسان رضــوي، کرمـانشـاه، گيـلان، خوزستـان، خراسان جنـوبي، سيستان و بلوچستـان، اصفـهـان، شيــراز، اردبيـل، کرمــان و آذربايجان شرقـي راه اندازي شده است تا بهترين خدمات دارويي در نقاط مختلف به مردم شريف کشورمان ارائه شود. اين مراکز با مساعدت مسئولان جمعيت هلال احمر و همکاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و با همراهي صميمانه دانشگاه هاي علوم پزشکي در سراسر کشور ايجاد شده است و به اغلب امکانات لازم از جمله زنجيــره سـرد و انبـار منـاسب و سردخانه هاي استاندارد مجهز هستند. از اين رو شرايط توزيع تمامي داروهاي مورد نياز به ويژه داروهـاي خاص به موازات کلان شهـرها در اقصي نقاط کشور فراهم گشته است.
 داروخانه هاي هلال احمر
به موازات تلاش هاي صورت گرفته براي توسعه مراکز پخش سها هلال به منظور توزيع مويرگي داروهاي مورد نياز مردم شريف کشـورمان به ويژه داروهاي تخصصي، داروخـانه هاي تحت پوشش اين سازمان شامل داروخانه هاي مرکزي، فوق تخصصي وتک نسخه اي، داروخانه شماره دو تهرانپارس درشرق تهران و داروخانه کيش با پيش بيني انواع تسهيلات به ويژه استقرار نمايندگان شرکت هاي بيمه اي در داروخانه هاي مذکور براي تاييد اينترنتي نسخ دارويي تلاش دارند که خدمات شايسته را درسريع ترين زمان ممکن و با بهترين کيفيت به مراجعان ارايه كنند.

 شرکت بازرگاني سها کيش
شرکت بازرگاني سها کيش در سال 1382 تحت عنوان دراگ استور کيش تاسيس شد. اين شرکت از سال 1388 بر اساس مصوبه مجمع عمومي به شرکت بازرگاني سها کيش تغيير نام يافت. شرکت بازرگاني سها کيش در راستاي اهداف کلان جمعيت هلال احمر و سازمان تدارکات پزشکي تلاش دارد در راستاي کاهش دغدغه هاي دارويي مردم و مسئولان گام هاي بلندي برداشته و به عنوان معين دولت در مقاطعي که ضرورت دارد، نيازهاي دارويي و تجهيزات پزشکي کشور را برطرف سازد.
اين مجموعه با هدف تعامل با توليد کنندگان حوزه تجهيزات پزشکي از سراسر جهان براي بررسي راهکارهاي مناسب براي تأمين اقلام و مواد اوليه با کيفيت از شرکت هاي صاحب نام، تبادل آرا و کسب تجارب از شرکت هاي بزرگ و مؤسسات توليدي معتبر و تلاش براي انتقال تکنولوژي و دانش روز دنيا، تلاش براي رجيستر کردن داروهاي توليدي شرکت داروسازي سها و صدور آن به کشور امارات متحده عربي، نمايش دستاوردها، ظرفيت ها و توانمندي هاي سازمان و شرکت هاي تابعه و مبادله اطلاعات تجاري کالاهاي عرضه شده در نمايشگاه امسال حاضر شد.
شايان ذکر است در طول برگزاري نمايشگاه ده ها شرکت خارجي جلساتي را در غرفه اختصاصي سازمان تدارکات پزشکي تشکيل و در خصوص تعاملات و همکاري هاي في مابين مذاکره  كردند. همچنين کارشناسان بخش هاي مختلف سازمان و شرکت هاي تابعه به صورت برنامه ريزي شده از بخش هاي مختلف نمايشگاه بازديد و ويزيت هاي لازم را به عمل آوردند.

*******
توسان:
سال ديگر انتظار افزايش فضا داريم

شركت توسان عضو اتحاديه صادركنندگان تجهيزات پزشكي از حاضران نمايشگاه هاي بين المللي از جمله عرب هلث است كه امسال پس از دو سال موفق شد دو باره در نمايشگاه عرب هلث شركت كند. رضايي مدير عامل توسان به خبرنگار ماهنامه گفت: امسال خوشبختانه محل غرفه نسبتا خوب بود و ما مراجعه كنندگان خوبي داشتيم. محصول جديد امسال ما انكوباتور ترانسپورت بود كه مشتري زيادي نيز داشت. البته جزيره اَي كه به شركت هاي ايراني تخصيص داده شده بود بسيار كوچك بود، به طوريكه همه  شركت ها نتوانستند شركت كنند. اميدواريم ماهنامه مهندسي پزشكي  براي سال آينده فضاي بيشتررا براي اين  منظور در نظر بگيرد، به هرحال ازماهنامه مهندسي پزشكي هم سپاسگزاريم.

****
اوسينا:
موفق به ارايه چند نمايندگي به كشورهاي  منطقه شديم

شرکت اوس سينا در سال 1384 با شماره ثبت 258464 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکيت هاي صنعتي تهران با هدف ارتقاي سطح ارائه محصولات و خدمات، به جامعه پزشکي فعاليت رسمي خود را آغاز كرده  است. محصولات توليدي اين شرکت شامل سيستم تست ورزش قلبي، سيستم بازتواني قلبي و دستگاه الکتروکارديوگراف است. تمامي محصولات اين شرکت داراي مجوز و تاييديه از اداره کل تجهيزات پزشکي ايران و تاييديه معتبر CE از اتحاديه اروپا هستند. محصولات و تجهيزات شرکت اوس سينا هم اکنون در بيش از 300 مرکز در ايران نصب و در حال استفاده است. همچنين اين محصولات و تجهيزات به دليل کيفيت بالا و قابليت رقابت با محصولات کشورهاي معتبر اروپايي و آمريکايي به خارج از کشور نيز صادر مي شوند که از جمله خريداران محصولات اين شرکت کشورهاي حوزه خليج فارس، کشورهاي حوزه CIS و برخي از کشورهاي اروپايي هستند. کيفيت بالا، قيمت مناسب، خدمات پس از فروش سريع و مطلوب و نيز اخذ استانداردهاي ملي و بين المللي سبب شده  تا اين شرکت در رديف شرکت هاي معتبر توليد کننده و صادر کننده تجهيزات پزشکي در ايران قرار گيرد.
مهندس مريم قاسمي مديرعامل و عضو هيات مديره شرکت اوس سينا داراي مدرک کارشناسي الکترونيک و کارشناسي ارشد بازرگاني بين الملل، بيش از 10 سال در سمت مدير عاملي اين شرکت مشغول به فعاليت بوده و همچنين در حدوديک سال است که سمت دبير انجمن صنفي توليدکنندگان و صادرکنندگان تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي را نيز بر عهده دارد. وي در ادامه مطالب فوق به خبرنگار ماهنامه گفت: شرکت اوس سينا با صادراتي در حدود يک ميليون دلار براي اولين بار در نمايشگاه عرب هلث 2017 کشور امارات به عنوان غرفه دار شرکت كرده و با حضور پررنگي از خريداران و توزيع کنندگان  کشورهاي حوزه خليج فارس روبرو شد. از جمله دستاوردهاي اين شرکت در نمايشگاه عرب هلث 2017 مي توان به درخواست اخذ نمايندگي از طرف شرکت عراقي به نمايندگي آقاي برجان بابان، شرکت پاکستاني به نمايندگي محمد اويس خان، چند شرکت مصري به نمايندگي آچه جوسف و تعداد قابل توجه از مراجعان اشاره کرد. اميد است با تداوم حضور در اين نمايشگاه ها و نمايشگاه هاي مشابه بتوان کيفت بالاي محصولات توليد ايران را به کشورهاي همسايه اثبات نمود و گامي موثر و ماندگار در صادرات تجهيزات پزشکي برداشت.

******
احيا درمان پيشرفته:

ونتيلاتور كمپوسوري ما به طوركامل طراحي R&D ما است
احمد بهفر مقدم مديرعامل شرکت احيا درمان پيشرفته با 15 سال سابقه در زمينه واردات و توليد دستگاه هاي بيهوشي و ونتيلاتور يکي از شرکت هاي دانش بنيان فعال در اين حوزه به خبرنگار ماهنامه گفت: در حال حاضر اين شرکت داراي پروانه توليد دستگاه بيهوشي مدل EDP-neptune و ونتيلاتور EDP-TS از اداره کل تجهيزات پزشکي با ظرفيت توليد سالانه بيش از 3000 دستگاه است. ما در نمايشگاه عرب هلث با دو دستگاه بيهوشي neptune ونتيلاتور Diomede شرکت کرديم که ونتيلاتور کمپرسوري Diomede جديدترين محصول اين شرکت است. اين محصول به طور کامل طراحي گروه تحقيق و توسعه احيا درمان است. همچنين در جهت صادرات، مذاکرات موفقي با نمايندگان کمپاني هايي از کشورهاي مختلف نظير هند، گرجستان، عراق و ساير کشور هاي منطقه انجام پذيرفت که انتظار مي رود به زودي شاهد حصول موفقيت در اين زمينه باشيم.


******
سازگر:
بزرگترين توليد کننده دستگاه هاي اتوکلاو بيمارستاني در ايران هستيم

شرکت سازگر توليد کننده اتوکلاو بيمارستاني (استريلايزر)  است. مهندس علي عزيزي مديرعامل اين شركت اظهارداشت: امسال مذاکراتي با نمايندگان شرکت هاي خارجي از کشورهاي مختلف انجام شد. اميدواريم نتايجي در آينده حاصل شود.  وي افزود: در کل فضاي نمايشگاه مثبت بود.
وي در خصوص محصولات و زمينه فعاليت شركت سازگر نيز اظهارداشت: اتوکلاو يا استريلايزر (Autoclave) دستگاهي است براي استريل کردن ابزار پزشکي و آزمايشگاهي در فشار و دماي بالا و با استفاده از بخار آب و يا گاز اتيلن اکسايد. با توجه به استفاده مداوم از ابزار پزشکي و آلوده شدن اين وسايل در اثر استفاده و تماس با مواد ميکروبي، استريل کردن آنها ضروري است. اتوکلاو بهترين طريق استريل کردن وسايل پزشکي است. با اين شيوه، کليه ميکروبها اعم از معمولي و اسپورها از بين مي روند که مدت زمان آن براي وسايل فلزي و پارچه اي فرق ميکند. ابعاد اين وسيله از اندازه آزمايشگاهي که معمولاً به شکل يک استوانه دردار است تا ابعاد صنعتي متغير است. شرکت سازگر بزرگترين توليد کننده دستگاه هاي توکلاو بيمارستاني در ايران است که با پشتوانه نزديک به 30 سال تجربه در زمينه توليد، همواره پيشتاز در اين صنعت در ايران است  و در حال حاضر توانسته است با کليه توليد کنندگان مطرح جهان رقابت کند.

**********
كاونديش سيستم:
پاي ثابت حضور و صادرات در نمايشگاه عرب هلث و مديکا

شرکت مهندسي کاونديش سيستم از سال 1374 در زمينه طراحي و توليد دستگاه جراحي الکتريکي فرکانس بالا (HF Electrosurgical Unit) فعاليت خود را آغاز و با پشتوانه علمي و تلاش عملي جايگاه مطلوب و موفق و شهرت مناسبي در بازار داخلي ايران کسب كرد. اين شرکت هم اکنون در پارک فناوري پرديس مستقر است.
همچنين شرکت مهندسي کاونديش سيستم از مؤسسان اتحاديه صادرکنندگان تجهيزات پزشکي بوده است و همواره به صورت عضوي فعال، جهت پيشبرد مقاصد صادراتي فعاليت كرده  است.
از جمله افتخارات اين شرکت مي توان به موارد زير اشاره کرد:
– کسب عنوان رتبه نخست صادرات محصولات داراي فناوري پيشرفته در پارک فناوري پرديس در سال 1388
– کسب عنوان «فن آفرين برتر» در پارک فناوري پرديس در سال 1390
– کسب عنوان «برترين شرکت دانش بنيان» در پارک فناوري پرديس در سال 1390
– کسب عنوان «صادرکننده برگزيده ي شرکت هاي عضو پارک علم و فن آوري» در پارک فناوري پرديس در سال 1393
سبد کالاي محصولات کاونديش سيستم شامل سه خانواده KS ، Meg و Iconic بوده که خانواده اول از خط توليد خارج شده و هم اکنون فقط محصولات Meg و Iconic در حال توليد هستند.
گام بعـدي کاونديش سيستم، صعـود به بازارهاي جهاني و تثبيت حضـور در کشـورهاي مختـلف بود و از آنجا که لازمـه حضور در بازارهاي جهاني رقابت کيفي کالا است، اين شرکت اقدام به تکميل سيستم تضمين کيفيت و اخذ گـواهينامه هاي بين المللي   CE Mark، ISO13485 و ISO9001 كرد.
سرانجام فعاليت هاي  صادراتي به منظور حضور در بازار بين المللي از اوايل دهه 80 به صورت پراکنده آغاز شده و از اواخر سال 1386 به صورت منسجم و برنامه ريزي شده پيگيري شد. از جمله فعاليت هايي که جهت مارکتينگ صادراتي در کاونديش سيستم انجام شد، حضور در نمايشگاه هاي  بين المللي بنام مانند Arab Health در امارات و Medica در آلمان به صورت ساليانه و مرتب است. امسال نيز مانند سنوات گذشته، در عرب هلث 2017،  همراه با چند مدل جديد از دستگاه ها حضور يافت.
در نتيجه حضور در اين نمايشگاه ها، بانک اطلاعات مشتريان بالقوه اين شرکت افزايش يافت که بعد از نمايشگاه سعي به برقراري ارتباط با آنها کرده و با توجه به اينکه غالب بازيدکنندگان از خاورميانه  و آسياي شرقي بوده شانس براي رسيدن به مشتريان بالفعل بيشتر خواهد بود. البته قرارهايي را از قبل با چند مشتري نيز ست شده بود که در اين نمايشگاه توانستند  ديدار کنند.
آزاده آزادمنش مدير بازرگاني خارجي كاونديش سيستم در گفتگو با ماهنامه اظهارداشت: حضور ما در اين نمايشگاه براي مشتريان سابق مان مايه ي دلگرمي است که دليل ما را براي شرکت در عرب هلث دوچندان مي کند. همچنين حضور در اين نمايشگاه در آشنايي با تکنولوژي هاي جديد و به روز  بسيار موثر است و تلاش براي رقابتي بيشتر در کيفيت محصول با بازار جهاني را افزايش خواهد داد.  البته از عدم ثبت شدن اطلاعات و محصولات شرکت در سايت و کتاب نمايشگاه عرب هلث، تاسف خورديم. زيرا اين کتاب همواره به عنوان يک ديتابيس جامع در دسترس عموم قرار مي گرفت که حتي قابل استفاده براي زمان بعد از نمايشگاه نيز است و متاسفانه امسال از آن بي نصيب مانديم. در پايان ضمن تشکر از مجله ي مهندسي پزشکي که موجبات شرکت در اين نمايشگاه را فراهم کرد، آرزوي موفقيت براي اين مجموعه را دارم.
گفتني است اطلاعات شرکت هاي ايراني امسال به دليل تاخير در شروع ثبت نام به زمانبندي چاپ کتاب نمايشگاه نرسيد ولي در اپليکيشن موبايل تمامي بازديدکنندگان، اطلاعات و محل غرفه شرکت هاي غرفه دار ايراني درج شده و قابل رويت بود.

***********
کنسرسيوم دياليز ايران:
تجربه کنسرسيوم در راهاندازي بخشّهاي دياليز زمينه را براي ارائه اين خدمات درمنطقه مهيا کرده است
امسال کنسرسيوم دياليز ايران براي سومين سال پياپي در نمايشگاه عرب هلث حضور پيدا کرد و محصولات و خدمات مجموعه 10 شرکت خود را براي حاضران به نمايش گذاشت. غرفه کنسرسيوم در ورودي سالن زعبيل 7 و در کنار پاويون جمهوري اسلامي ايران، ميزبان شمار زيادي از شرکتهاي فعال در زمينه دياليز و انتقال خون در منطقه بود.
انواع صافيهاي دياليز توليد شرکت مديتکسيس، ملزومات مصرفي دياليز و انواع کيسههاي خون صنايع پزشکي فارمد، تخت دياليز و انواع ماشين تصفيه آب پزشکي (RO) مرکزي و قابل حمل شرکت نواتيس طب امسال بيشترين توجه مشتريان خارجي را به خود جلب کردند. همچنين امسال اولين محصول شرکت نوافارمد کيميا در زمينه گندزدايي ماشينهاي دياليز با نام »نواکلين» به بازار جهاني عرضه شد.

استقبال از محصولات و خدمات ايراني
علي عبدي، مديرعامل شرکت مدوي طب پويان با اشاره به ديدارهاي انجام شده ميان نمايندگان خارجي با مديران کنسرسيوم دياليز ايران گفت: امسال شمار چشمگيري از متخصصان و نمايندگان شرکتهاي فعال در حوزه تجهيزات پزشکي و دياليز از کشورهاي اروپايي، آفريقايي، آسياي ميانه، پاکستان، افغانستان، عراق، سوريه و عربستان براي همکاري در زمينه توليد و توزيع محصولات و همکاري براي ارايه خدمات اين مجموعه اعلام آمادگي کردند.
وي با بيان اينکه توليد محصولات دياليز در کشور منطبق با بالاترين استانداردهاي روز دنياست، افزود: هماکنون حتي پيشنهادهايي از اروپا و کشورهاي منطقه براي توليد محصول نيمهآماده در ايران و مونتاژ در خارج از کشور داريم. اين افتخاري براي کشور ما است که اغلب متهم است که صنايعش فقط مونتاژکارند. يکي از پيشنيازهاي صادرات محصولات پزشکي اين است که استانداردهايي چون ISO13485 و الزامات اتحاديه اروپا (CE) را در سيستم خودتان پياده سازي کرده باشيد که خوشبختانه اين امر در مجموعه ما اتفاق افتاده است.
عبدي ضمن اشاره به ظرفيت توليد هر يک از محصولات اين مجموعه افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته ظرفيت توليد صافي دياليز –بهعنوان يکي از محصولات مورد نياز بازار- بهحدي رسيده است که در کشور خودکفا شدهايم و ميتوانيم صادرات مناسبي داشته باشيم. همچنين انواع کيسههاي خون صنايع پزشکي فارمد از جمله کالاهايي بودهاند که در دو سال گذشته تقاضاي زيادي از منطقه براي آنها وجود داشته است، ولي ما عملاً با توجه به نياز داخلي امکان صادرات نداشتيم. خوشبختانه امسال با افزايش ظرفيت اين امر ميسر شده است و با افزايش مجدد ظرفيت در سال آينده، ايران ميتواند قطب توليد کيسه خون در منطقه خاورميانه شود.
شرکت نواتيس طب، عضو دانشبنيان کنسرسيوم دياليز ايران، امسال با يک نمونه تخت دياليز و دو نمونه دستگاه تصفيه آب پزشکي براي بخشهاي دياليز در اين نمايشگاه شرکت کرد. علي رضايي، مديرعامل درباره مزاياي رقابتي اين محصولات گفت: ما در کنار استاندرادهاي بينالمللي که براي دستگاههاي خود دريافت کردهايم تا کيفيت آنها را تضمين کنيم، از نظر قيمت ميتوانيم حتي با نمونههاي چيني هم رقابت کنيم. خوشبختانه دانش توليد دستگاهها را بوميسازي کردهايم و همين باعث شده بتوانيم هزينهها را مديريت کنيم.
وي با اشاره به طراحي جديد دستگاه تصفيه آب پزشکي اين شرکت موسوم به Nova Ro گفت: اين دستگاه مي تواند در بخش هاي سي.سي.يو و آي.سي.يو براي دياليز حاد و فوري استفاده شود و هم قيمت خود دستگاه و هم نگهداري از آن بسيار پايين تر از نمونه هاي خارجي است و تقاضاي زيادي براي آن داشته ايم.
با توجه به نياز شديد کشورهاي منطقه به تأمين خدمات پرستاري، تجربه کنسرسيوم در زمينه راهاندازي و مديريت بخشّهاي دياليز زمينه را براي درخواستّهايي براي ارائه اين خدمات در ساير کشورها مهيا کرده است.
ناصر طبخي، مديرعامل شرکت ثمين طب سروش با بيان اينکه کنسرسيوم به بلوغ کافي براي مديريت بخش در خارج از کشور رسيده است، تأکيد کرد: پس از نمايشگاه، بر اساس اولويت درخواستها، بازديدهايي از سه کشور منطقه خواهيم داشت تا شرايط را براي تأسيس بخش بررسي کنيم. کنسرسيوم دياليز ايران در حال حاضر هفت بخش دياليز را در استانهاي مختلف کشور راهاندازي کرده است و مديريت ميکند. در بازديدهاي نمايندگان خارجي کشورهاي منطقه از بخشهاي دياليز ما تمايل براي راهاندازي بخش در اين کشورها وجود دارد.

علم و عمل در نمايشگاه عرب هلث
يکي از بخشهايي که امسال در نمايشگاه عرب هلث مورد توجه قرار گرفت، امکان حضور متخصصان در کارگاهّهاي ويژه آخرين فناوريهاي شرکتها در برخي موضوعات بود. به اين ترتيب که برخي شرکتها آخرين تجهيزات پزشکي و داروهاي خود را در کارگاههايي عملي در حوزههاي «درمان با پروتئين»، «استفاده از فناوري چاپ سهبعدي در پزشکي»، «جراحي باز قلب و عروق»، «راديولوژي»، «تکنيک هاي اولتراسوند»، «هماتولوژي، نورولوژي» و «اورولوژي» براي متخصصاني که در کارگاه ها ثبت نام کرده بودند به نمايش گذاشتند.

کنفرانس هاي عرب هلث
برگزاري کنفرانسهايي با موضوعات مختلف از جمله برنامههاي نمايشگاه عرب هلث است که امسال نيز سخنرانان بينالمللي با تخصصهاي مختلف در آن براي بيش از 8 هزار شرکتکننده صحبت کردند.
مهندسي پزشکي، دادههاي بزرگ در پزشکي، اورژانس، انکولوژي، بيماري هاي قلبي و عروقي، ديابت، بيماريهاي دستگاه گوارش، بهداشت عمومي، مديريت کيفيت درمان، جراحي عمومي، راديولوژي  و بيماريهاي مجاري ادراري  موضوعات سخنراني امسال بودند.

 سايه جنگهاي منطقه بر نمايشگاه
به اعتقاد تعدادي از حاضران و غرفهداران در نمايشگاه، امسال استقبال از اين رويداد با کاهشي اندک روبهرو بود. از جمله دلايل اين موضوع به کاهش قيمت نفت در سال گذشته و کسري بودجه برخي کشورهاي ثروتمند منطقه، جنگ هاي منطقه و عدم حضور برخي کشورها در امارات به دليل مخاصمات نظامي و حتي جدا شدن نمايشگاه Medlab از دل نمايشگاه Arab Health اشاره شده است. دلايل اين موضوع هر چه باشد، نمي توان از تأثير تنش هاي شديد سياسي-نظامي منطقه بر صنعت و تجارت آن غافل بود.

********
نيامش(ماشين سازي حسيني):
رمز موفقيت، سرمايه گذاري آگاهانه است

شرکت نيامش، طراح، سازنده کارخانجات توليد تجهيزات پزشکي يکبار مصرف آماده بهره برداري و عرضه کننده کليه ماشين آلات و خدمات در صنعت توليد تجهيزات پزشکي است.   کمپاني امروزي که بيانگرکيفيت بالا در صنعت پزشکي پيشرفته در کل جهان است با نام نيامش نامگذاري شده است.
از سال 1362 محمد جعفر حسيني شيرازي کارآفرين برتر حوزه سلامت، به عنوان مدير اين شرکت، فعاليت در زمينه بوجود آوردن کارخانجات تجهيزات پزشکي را برعهده دارد. همچنين ايجاد کارخانجات آماده بهره برداري در زمينه هاي پزشکي، در دستور کار اين کمپاني قرار گرفته و کارخانجات مهم و بزرگي در ليست مشتريان اين کمپاني قرار دارند.
شرکت نيامش به دليل کيفيت بالاي دستگاه هاي توليدي خود و داشتن استانداردهاي مختلف بين المللي و جوايز متعدد و ارائه خدمات پس از فروش اثرگذار از يک شهرت جهاني در صنعت پزشکي برخوردار است.
حسيني ضمن برشمردن موارد فوق، به خبرنگار ماهنامه گفت: خدمات ما پشتيباني کامل از ابتدائي ترين مراحل پروژه همراه با تجزيه و تحليل هاي لازم براي جزئيات پروژه است، پس از انتخاب طرح و تصميم گيري کلي، ساخت ماشين الات مربوط به توليد شروع و نقشه هاي ساختماني مربوط به کارخانه ارائه مي شود.
وي افزود: به محض اينکه فعاليت هاي  ساختمان و مراحل توليد ماشين آلات به پايان رسيد، مهندسان و متخصصان ما شروع به نصب ماشين آلات و راه اندازي خطوط توليد خواهند كرد. خدمات پس از فروش اين شرکت در زمينه فني ِ پزشکي و مسائل اقتصادي تا سال ها پس از راه اندازي کارخانه با شما خواهند بود. در حقيقت مسئوليت کامل پروژه توليدي به عهده شرکت نيامش است.
حسيني خاطرنشان ساخت: در نمايشگاه عرب هلث ما با ارايه خطوط توليد جديد اين امكان را ايجاد كرديم تا خريداران كارخانه از كشورهاي همسايه بتوانند با خدمات ما بيشتر آشنا شود. از جمله اين خطوط جديد مي توان  به خط توليد سافت سرم تزريقي، خط توليد لوله هاي آزمايشگاهي تحت خلا و خط توليد انواع محصولات يكبار مصرف پزشكي اشاره كرد.
البته جهت معرفي جايگاه محصولات ايران نياز به بازاريابي هاي بيشتر به شكل حضور در نمايشگاه هاي مختلف است كه علاقمندان  جهت ارتباط بيشتر مي توانند با ايميل زير تماس حاصل كنند.
(‏info@niamsh.com- ‏www.medniamsh.com)
وي در پايان خاطر نشان كرد: ما معتقديم اگر يک سرمايه گذار از همه جوانب سرمايه گذاري خود آگاه باشد مي تواند موفق باشد. همانطور که يک سرمايه گذاري غلط موجب نابودي سرمايه خواهد شد.

******
پويندگان راه سعادت:
صادرات به 46كشورجهان از افتخارات ما است

شرکت دانش بنيان پويندگان راه سعادت در سال 1377 با پشتيباني موسسه پژوهشي تحقيقاتي جويندگان راه سعادت تاسيس شد. اين شرکت توليد کننده انواع مانيتور علائم حياتي بيمار، سانترال، الکتروکارديوگراف، ماژول عمق سنج بيهوشي، ونتيلاتور ICU، Wearable monitor و Tele Cardiogram و ساکشن جهت مراقبت ايمن و موثر از بيماران، در بخش هاي مختلف درماني اعم از اتاق عمل، ICU، CCU، اورژانس، ريکاوري، آمبولانس و همچنين جهت مراقبت در منزل است.
واحد صادرات شرکت از سال 1381 فعاليت خود را آغاز كرد که از سال 2005 تاکنون موفق به راه اندازي 6 خط توليد OEM و انتقال تکنولوژي در کشورهاي آلمان، ايتاليا، ترکيه، سوئد، بلاروس و مالزي شده است. همچنين محصولات خود را به بيش از 46 کشور از جمله آلمان، ايتاليا، کانادا، روسيه، بلاروس، مالزي، ترکيه، عراق، آذربايجان، پرو، بوليوي، لبنان، مصر، پاکستان، تايلند، عمان، امارات متحده عربي و… به صورت مستقيم صادر كرده  است. شرکت در نمايشگاههاي بين المللي از جمله Arab Healh در سال هاي 2001 الي 2014، Medica آلمان طي سال هاي 2003 الي 2017و ساير نمايشگاههاي تجهيزات پزشکي بين المللي از جمله برزيل، آفريقا، ترکيه و …. از ديگر تلاشهاي اين شرکت در بازارهاي جهاني بوده است.
شرکت پويندگان راه سعادت افتخار حضور در نمايشگاه Arab health 2017 را در غرفه اتحاديه صادر کنندگان تجهيزات پزشکي ايران و همچنين شرکت Trionara (نماينده شرکت پويندگان راه سعادت در سوئد) در پاويون سوئد داشته است که علاوه بر تداوم حضور و ملاقات مشتريان گذشته و معرفي محصول Tele Cardiogram و Wearable monitor که مورد استقبال بازديدکنندگان قرارگرفت ميتوان به شناسايي بازارهاي جديد در کشورهاي آفريقايي و آسيايي ازجمله کنيا، هند، پاکستان و… همچنين توسعه قراردادهايي با شرکت Heyer آلمان و Siare ايتاليا و Masimo آمريکا شد.

بهبان شيمي:
كيفيت محصولات ما قابل رقابت با محصولات اروپاست

شرکت دارويي به بان شيمي يکي از بزرگ ترين توليدکنندگان انواع محلول هاي  Antiseptics & Disinfectants  با بيش از يک دهه فعاليت آمادگي خود را جهت حضور در عرصه بين المللي و ورود به بازارهاي جهاني اعلام مي كند. پس از حضور موفق در نمايشگاه MEDICA آلمان، نمايشگاه Arab Health 2017 دومين حضور  هلدينگ به بان فارمد لوتوس در عرصه بين المللي بود. اين شرکت با اختصاص فضايي مناسب و طراحي ويژه، حضوري درخشان در نمايشگاه Arab Health 2017 داشت.
طي 4 روز برگزاري نمايشگاه عرب هلث، شرکت هاي معتبري از بازار پزشکي کشورهاي هند، عربستان، امارات، قطر، کويت، اردن و فلسطين جهت همکاري با هلدينگ به بان فارمد لوتوس بازاريابي و فروش محصولات HISEPT به بيمارستان ها و مراکز درماني در اين کشورها اعلام آمادگي كردند.
از آنجايي که کيفيت کليه محصولات به بان قابل رقابت با محصولات اروپايي است مسير حرکت و بازار هدف محصولات HISEPT ورود به بازارهاي اروپاست. در اين راستا طي نمايشگاه عرب هلث ادامه روند مذاکرات نمايشگاه MEDICA آلمان با شرکت هاي  اروپايي صورت پذيرفت و به زودي شاهد حضور محصولات «هلدينگ به بان فارمد لوتوس با برند HISEPT در بازار اروپا خواهيم بود.
تلاش بي وقفه مديران خلاق و نوآور هلدينگ به بان فارمد لوتوس با نگاه جهاني شدن، پشتيباني تيم علمي واحد تحقيق و توسعه با مذاکرات فشرده و پيگيري مستمر تيم صادرات اين مسير سخت را هموار كرده  است.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور