آخرین خبر

شرکت باند و گاز و پنبه کاوه

شرکت باند و گاز و پنبه کاوه در سال 1363 در شهر صنعتی کاوه واقع در شهرستان ساوه، 120 کیلومتری جنوب شهر تهران، در مساحتی معادل 15000 متر مربع و در چندین فاز به بهره برداری رسید.
حضور منابع انسانی متخصص و کارآمد در کنار استفاده از دانش اساتید مطرح دانشگاهی باعث شد تا با استفاده از ماشین آلات اتوماتیک و به روز دنیا، ساخت کشورهایی نظیر آلمان، انگلستان، اسپانیا، فرانسه و اتریش، بهترین و باکیفیت ترین محصولات تولیدی به بازار بسیار مهم و استراتژیک تجهیزات پزشکی و بهداشتی ایران عرضه شود.
شرکت کاوه تولید کننده محصولات یکبار مصرف پزشکی و بهداشتی با دو نام تجاری گل ( برای انواع پنبه ) و کاوه ( برای انواع گاز ، انواع باند و نخ باریم ) است.
رعايت دقيق استانداردهاي ويژه در توليد کالاهای یکبار مصرف پزشکی به ویژه گاز جراحی که مستقیما با خون بیمار در تماس است از اهميتي فوق العاده برخوردار است با اين حال ظاهر نسبتا ساده تر اين قبيل ملزومات در مقايسه با تجهيزات پيشرفته پزشكي باعث شده كه نسبت به اهميت اين مساله تا حد زيادي كم توجهي شود در حالي كه توليد گازهاي جراحي مشمول 26 مورد ویژگی‌های استاندارد در داخل کارخانه است که بیش از 60 درصد آن در آزمایشگاه با تجهیزات آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی و کارشناس دوره دیده قابل تشخیص است. تولید گازهای جراحی فرايندي بسیار تخصصی و پیچیده است، زیرا جنس پارچه گاز باید از نوع نخ پنبه‌ای باشد. الیاف پنبه کشت شده در مناطق مختلف دارای درصد مواد آلی، مواد زائد و معدنی متفاوتی است و برای خارج‌کردن همه آنها نیاز به فرمول ویژه و خاص آن نوع است.

سلامتي حاصل دورانديشي است

در توليد گازهاي جراحي، در مرحله رنگ‌بری معمولا  از سه نوع مواد سفید‌کننده‌ استفاده مي‌شود كه تنها ماده مناسب، آب اكسيژنه است كه در کنار سفید‌کنندگی بسیار خوب، باعث از بین رفتن میکروارگانیسم‌ها و جلوگیری از عفونت‌های پس از عمل و یا زخم بیمار نيز مي‌شود. با اين حال به دليل گرانی نسبي، تولید‌کنندگان گازهاي جراحي بي كيفيت براي كسب اندكي سود بيشتر به جاي اين ماده مناسب از آب ژاول يا سفيدكننده نوري استفاده مي‌كنند.
آب‌ ژاول (هیپوکلرید سدیم) ماده نسبتا ارزاني است كه با وجود خاصیت سفید‌کنندگی، باعث کاهش مقاومت الیاف پنبه و ایجاد پرز مي‌شود كه مي‌تواند پس از مصرف گاز وارد خون بيمار شده و زمينه ساز بروز عفونت شود.
سفید‌کننده نوری هم ماده پودری شکلي است كه به دلیل حلقه بنزنی که در فرمول آن به کار رفته، سرطان‌زا بوده و كاربرد آن در کالاهایی که به صورت مستقیم روی زخم و یا در مجاورت خون قرار می‌گیرند، مجاز نیست.
در مرحله‌ی اول توليد گازهاي جراحي كه چربی‌زدایی یا همان هیدروفیل کردن پارچه تنظیف انجام می شود، برخي توليدكننده ها به جاي استفاده از تركيب مواد شوینده با کیفیت و پاک‌کننده‌ها به همراه آب نرم با COD نزدیک به صفر و درجه حرارت حدود 135 درجه سانتي گراد كه عملکرد مناسب‌تر مواد شوینده شیمیایی را باعث مي‌شود از سيستم‌هاي حوضچه اي مخصوص صنايع نساجي كه دماي آنها از 100 درجه سانتي گراد بالاتر نمي رود استفاده مي‌كنند كه ضمن باقي گذاردن مقادير قابل توجهي از ميكروارگانيسم‌هاي عفونت زا در سطح پارچه، تولید‌کننده را به استفاده بیشتر از مواد شیمیایی سوق مي‌دهد كه نتيجه آن، کاهش مقاومت الیاف و پرزدار شدن آن‌ و در نهایت افزایش احتمال چسبندگی و عفونت بعد از عمل است.
مشكل ديگري كه در گازهاي جراحي غيراستاندارد و بي كيفيت وجود دارد به مرحله شست‌و شو و خنثی‌سازی محیط پارچه برمي‌گردد. در صورتی که گاز جراحی PH قلیایی داشته باشد علاوه بر التهابی که در سطح پوست  ایجاد می‌کند، باعث دیرجوش خوردن زخم شده و احتمال ایجاد عفونت را در محیط بیمارستانی بسیار بالا می‌برد.
متاسفانه بعضی از تولید‌کنندگان در فرآیند تولید جهت ناکارآمد کردن تست سطح فعال که برای تشخیص حضور صابون انجام می‌شود، از ماده‌ای به نام «ضد کف» استفاده می‌کنند که در نهایت می‌تواند پس از استفاده در اعمال جراحی، باعث ایجاد عفونت شدید بیمار شود.
زمان تولید یک بچ گاز جراحی حدود چهار ساعت است که آن را با استفاده از ضد کف می‌توان در یک ساعت و نیم انجام داد و در نتیجه مصرف آب، برق و گاز را بسیار کم خواهد کرد، هزینه های نیروی انسانی و تولیدی بسیار پایین خواهد آمد و قیمت تمام شده توليد را بسیار پایین مي‌آورد كه اين امر باعث شده، توليدكنندگان سودجو از اين شيوه کاملا غیراصولی و غیرانسانی استفاده كنند.
علی‌رغم به استريل شدن گاز و باند در بيمارستان‌ها آلودگي ايجاد شده در فرآیند توليد باند و گاز به بيماران منتقل مي‌شود، می توان براساس مستندات علمي، برخی از ناخالصی های موجود در گاز جراحي، حتی پس از استریل هم از بین نرفته و اثرات منفی قابل توجهی را بر بیمار برجای مي‌گذارند. نكته ديگر بي توجهي به بار آلودگي ميكروبي باند و گازهاي جراحي است. كل هزينه خريد باكيفيت‌ترين گازهای جراحی مورد استفاده در هر جراحي حداکثر سه هزار تومان است كه در مقابل هزينه هاي چند ميليوني دريافتي براي اعمال جراحی فوق العاده ناچیز است. که البته عدم توجه كادر درمان و مسوولان خريد بيمارستان‌ها به اين مساله مي‌تواند بيماران را با عفونت‌هاي مرگبار مواجه كند.
در آزمایشگاه میکروبیولوژی مشاهده شده علي رغم توليد گازهای باكيفيت که حداکثرCFU 200 آلودگی دارند گازهای جراحی بي‌كيفيتي در کشور تولید می‌شوند که میزان آلودگی آنها بسیار زیاد و غیرقابل شمارش است و متاسفانه همه این گازها با روشی یکسان استریل می‌شوند که نتیجه‌ قطعی آن چیزی جز ورود مقدار قابل توجهی لاشه میکروب و احتمالا سموم بدن آنها به خون بیمار و بروز تب و عفونت بیمار، نمی‌تواند باشد؛ از این‌رو توصیه می‌شود که حدی برای آلودگی گاز جراحی، آن هم قبل از استریل تعیین و رعایت شود، آنچنان که سازمان انرژی اتمی در اقلام تحویلی برای استریل اين مساله را رعايت مي‌كند.
از آنجایی که شرکت باند و گاز و پنبه کاوه همواره در جهت ارتقاء سلامت جامعه قدم برداشته است این بار نیز به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی یکبار مصرف در کشور، با همکاری محققان و شرکت های دانش بنیان در این مسیر حرکت کرده و با افتخار پد سوختگی 100 درصد طبیعی با مشخصات منحصر به فرد را تولید و تحولی تازه در درمان سوختگی در کشور را رقم زده است. این پد پانسمان سوختگی به عنوان اولین پد سوختگی با خاصیت ضد میکروبی و ضد درد توسط محققان ایرانی به صورت پماد تهیه و با تلاش و همکاری شرکت باند و گاز و پنبه کاوه به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه رسیده است، که به طور موثری در درمان انواع سوختگی ها و با درجات متفاوت قابل استفاده بوده و دارای اثرات اعجاب برانگیز است.
شرکت کاوه دارنده بیش از 40 گواهی نامه، تندیس و لوح تقدیر از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط
  اولین دارنده گواهینامه اجباری استاندارد ملی ایران برای تولیدگازجراحی–استریل و باندزخم‌بندی
  اولین دارنده گواهینامه تشویقی استاندارد ملی ایران برای تولیدگاز وازلینه
  گواهینامه استانداردملی ایران برای تولیدپنبه بهداشتی
  اخذ استاندارد مدیریت کیفیت  ISO13485،ISO9001:2008،2004:ISO14001، OHSAS18001:2007  ISO17025:2005
  اخذ استاندارد محصول کشورهای اروپائی  CE MARK
  اخذتندیس طلائی ابتکاروکیفیت برتر بین‌المللی سال ۲۰۰۲ پاریس
  اخذ نشان بین المللی ۱۰۰ TQMCC  ازموسسه بین المللی B.I.D.
  اخذ لوح تقدیر شرکت برتر در استانداردهای ملی موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران.
  اولین دارنده پروانه ساخت برای تولیدات گاز جراحی ، استریل، باند زخم بندی، کناربافته و باندکشی
  انتخاب کارگر نمونه استان مرکزی در سال‌های 1383 و 1389
  اولین و تنها دارنده جایزه ملی کیفیت سازمان غذا ودارو وزارت بهداشت در تولید تجهیزات پزشکی در سطح اهتمام در سال 1390
 اخذ تندیس و لوح تقدیر به عنوان  واحد کنترل وکیفیت نمونه استان  از اداره کل استاندارد اراک -1392
 اخذ تندیس و لوح تقدیر از به عنوان شرکت نمونه از انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سال 1393

آدرس: خیابان ولیعصر – بالاتر از نیایش – خ شهید عاطفی- پلاک 106 طبقه 4
تلفن: 22050301   فکس: 22055665
www.Kavehbgc.com   info@Kavehbgc.com

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور