آخرین خبر

ساعت هوشمند بريل براي افراد نابينا

مفاهيم پايه
نام اين ساعت هوشمند به زيرکي Dot نام گذاري شده است چون روي صفحه آن چندين نقطه قرار گرفته شده است.

فيزيولوژي
صفحات لمسي براي نابينايان کاربردي نداشته و آن ها را با مشکلات بسياري مواجه مي کند زيرا اين افراد تنها قادر به خواندن صفحاتي هستند که به صورت بريل نوشته شوند. اما يک شرکت کره اي ساعت هوشمندي را توليد و روانه بازار خواهد کرد که قابليت هاي متفاوتي را در اختيار کاربرانش قرار مي دهد و مي تواند نگاه نابينايان به دنياي اطراف خود را دگرگون کند. اين ساعت مي تواند همانند يک ابزار آموزشي براي نابينايان عمل کند زيرا نابينايان قادر به مطالعه کتاب هايي هستند که به صورت بريل نوشته شده باشند و درصد محدودي از کتاب ها به اين سبک نوشته مي شوند.

چگونه کار مي کند؟
4 نقطه فعال روي صفحه آن قرار دارند، که به صورت 4 دسته 6 تايي قرار گرفته اند، اجازه مي دهند کاربران در يک زمان 4 نقطه را لمس کنند. اين ساعت هوشمند قادر است به وسيله بلوتوث به دستگاه ديگر متصل شده و خبرهايي را که آن دستگاه دريافت مي کند به کاربران نابينا اطلاع دهد. به عنوان مثال وقتي که کاربر در گوشي خود پيامي را دريافت مي کند اين پيام توسط برنامه اي تبديل به خط بريل شده و به وسيله بلوتوث به ساعت هوشمند ارسال مي شود، موتور ويبراتور داخلي Dot  خبرها و پيام ها را به کاربران هشدار مي دهد و به صورت خودکار آن را روي صفحه مي آورد تا کاربران آن را بخوانند. نقطه ها از سطح آن برآمده هستند و به کاربران اجازه مي دهند با نوک انگشت خود آن را لمس کنند، به گفته اين شرکت سرعت خواندن پيام ها قابل تنظيم است.

در چه مواردي به کار مي رود؟
علاوه بر ارائه اطلاعات، اين ساعت هوشمند قادر است به کاربران آموزش دهد که با يک صوت همگام سازي شده با خط بريل اين خط را يادبگيرند. به عنوان مثال وقتي برنامه آموزشي حرف p را تلفظ مي کند به طور خودکار دست کاربر به روي نقطه مربوط به p مي رود. اين شرکت در نظر دارد که يک سري ماژول هاي عمومي را طراحي کند تا اين دستگاه هاي بريل با ماشين هاي کاربري مثل ATM ادغام شوند و کاربران بتوانند اطلاعاتي را از کيوسک هاي تلفن و همچنين ايستگاه هاي حمل و نقل و مکان هاي عمومي ديگر دريافت کنند. به عنوان مثال يک ماژولي در ايستگاه قطار قرار داده شود تا کاربراني که ناتوان بينايي هستند بدون پرسيدن از کس ديگري بدانند چه قطاري در حال حرکت است.
يا مثلا ماژول هايي در ساختمان هاي دولتي قرار داده شود تا کاربران نابينا بتوانند تابلوي اتاق ها را بخوانند و بفهمند که بايد از کدام مسير و به اتاق چه کسي بروند. اين ساعت مي تواند امکانات ديگري مانند ارسال و دريافت پيامک يا حتي کوک کردن ساعت را نيز براي کاربرانش رقم برند. در کل بايد گفت هدف شرکت عرضه کننده بهبود کيفيت زندگي نابينايان و رساندن آن به سطوح بالايي از استقلال است.

قيمت دستگاه
در حدود 300 دلار

مدت زمان شارژ
هر 5 روز يک بار

منابع
http://.yjc.ir
http://iapplecenter.com

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور