آخرین خبر

ساخت دستگاهی برای افزایش توان هوازی ورزشکاران

علی پورخلیل دکترای مهندسی پزشکی از دانشگاه آخن آلمان و مدیر یک تیم استارت آپی به خبرنگار مهر درباره محصول تولید شده در این تیم گفت: ما موفق شدیم دستگاهی برای افزایش توان هوازی ورزشکاران طراحی کنیم و آن را در خط تولید قرار دهیم.

وی با بیان اینکه این دستگاه با نام «سینرمی» یک دستگاه شبیه‌ساز ارتفاع و قابل حمل است که بر اساس دانش پیشین با هدف بهبود عملکرد بدنی ورزشکاران توسعه داده شده است، گفت: ورزشکاران می‌توانند برای تمرین در ارتفاع از این دستگاه استفاده کنند؛ این دستگاه روشی نوین برای ارتقا و بهبود عملکرد بدنی آن‌ها است.

به گفته پورخلیل، این روش مبتنی بر تمرین، در شرایط شبیه‌سازی ارتفاع یعنی کاهش فشار سهمی اکسیژن است؛ هنگام قرارگیری و انجام فعالیت ورزشی در ارتفاع، پاسخ طبیعی بدن به شکل پر تهویه‌ای ریوی و بر اساس ویژگی تطابق‌پذیری بدن منجر به تولید بیشتر هموگلوبین در خون می‌شود.

شبیه‌سازی ارتفاع هم اکنون در برخی کشورهای توسعه یافته مانند آلمان و آمریکا برای ورزشکاران حرفه‌ای و برخی از نیروهای نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش مهر، این دستگاه با همکاری مرکز ملی نوآوری و شتاب دهی فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی به عنوان مرجع علمی و توسط جمعی از نخبگان دانشگاه‌های اروپا و دانشگاه‌های مطرح داخلی طراحی و ساخته شده است.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور