آخرین خبر

رئيس کميته صنفی انجمن متخصصين تجهيزات پزشکی: مشکل محدوديت‌ تخصيص ارز به شرکت‌های مهندسی پزشکی همچنان باقی است

رئيس کميته صنفی انجمن متخصصين تجهيزات پزشکی درباره اقدامات انجمن متخصصين تجهيزات پزشکی کشور در راستای رسالت خود گفت: اين انجمن در آغاز پاندمی کوويد 19 با کمک تعدادی از خيرين حوزه سلامت اقدام به تهيه و توزيع اقلام محافظتی نظير شيلد، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی بين اعضای خود و پرسنل فني شرکت‌های تجهيزات پزشکي کرده است. همچنين با جدی شدن بحث واکسيناسيون در برابر اين بيماری، کميته صنفی انجمن متخصصين که همواره رسالت خود را حفاظت و حراست از اعضای خود و تمامی متخصصين تجهيزات پزشکی در سراسر کشور در برابر انواع بيماری‌ها و خطرات بالقوه اين شغل مي‌داند، اقدام به ارسال درخواست واکسيناسيون به مبادی ذيربط کرد.

مهندس اميرحسين بحرالعلوميان در خصوص محدوديت‌های تخصيص ارز به شرکت‌های تجهيزات پزشکی گفت: همچنان اين محدوديت‌ها در بانک مرکزی وجود دارد به نحوی که در سال 1400 تا اين لحظه اختصاص ارز با نرخ دولتی 4200 تومانی به شرکت‌های تجهيزات پزشکی اجرايی نشده است.

وی درباره تمهيداتی که انجمن متخصصين در اين خصوص انجام داده است، خاطرنشان کرد: انجمن متخصصين تجهيزات پزشکی کشور هر آنچه در توان دارد را براي حل مشکلات شرکت‌های تجهيزات پزشکی و افراد فعال در اين حوزه به کار گرفته است، ليکن بايد بپذيريم که انجمن توان اجرايی براي حل برخی مشکلات کلان نظير بحث ارزی شرکت‌ها را ندارد و فقط به عنوان يک اهرم صنفی و بازوی مشورتی مي‌تواند در اين مسائل ورود کند.

مديرعامل شرکت تجهيزات آزمايشگاهی پيشرفته در خصوص تحريم‌ها و کمبود ارز اختصاصی به شرکت‌های واردکننده گفت: تحريم‌های ظالمانه عليه كشور ما از يك طرف باعث رشد توليد وعملياتی شدن توان علمی جوانان ما خواهد شد ولي متاسفانه از طرفی ديگر با محدوديت در منابع ارزی كشور و اعمال محدوديت‌ها در نقل و انتقال پول و كالا، باعث افزايش بهای تمام شده كالاي توليدی و كاهش توان صادراتی كشور می‌شود.

در هر صورت جوانان و دانشمندان علمی كشور مخصوصا در حوزه‌های High Tech نظير تجهيزات پزشكی و نانو تكنولوژی بايد اين فرصت را غنيمت شمرده و شايستگی‌های خود را به رخ جهانيان بكشند.

همواره ضمن توكل بر خداوند متعال به آينده خوش بين بوده و اميدواريم نتيجه تمامی مذاكرات پيام آور خير و بركت برای تمامی مردم ايران باشد.

بحرالعلوميان درباره آينده اين جريان با توجه به مذاکرات پيش رو در خصوص برجام گفت: اميدواريم نتيجه مذاکرات پيش رو در خصوص برجام، موجب کاهش نرخ ارز، فراوانی و در دسترس بودن انواع ارزها، تسهيل در روابط تجاري خارجی، کاهش تورم در کشور، افزايش توليد و اشتغال، تسهيل در تردد همه مردم ايران به اقصی نقاط جهان باشد.

با تشكر از شما و همكاران محترمتان، ضمن آرزوی ريشه کن شدن تمامي بيماری‌ها از جمله بيماری‌هاي واگير دار به ويژه کرونا، از خداوند متعال سلامتی و موفقيت همه مردم ايران را خواستارم. 

5/5 (1 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور