آخرین خبر

رئيس سازمان غذا و دارو صنعت داروسازي کشور توان خودکفا شدن را دارد

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت: صنعت داروسازی کشور توان خودکفا شدن در تولید مواد اولیه دارویی را دارد. به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شانه ساز، در مراسم معرفی توانمندی های دارویی و تجهیزات پزشکی کشور که در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: تلاش های صنعت داروسازی کشور، توانسته ایران را در زمره چند کشور تولید کننده داروهایی با فناوری بالا قرار دهد.
وی با اشاره به صادرات دارویی ایران به کشورهای منطقه و اروپا، گفت: تحریم ها شاید توانسته باشد اختلالی در روند کار صنعت داروسازی کشور ایجاد کند، اما نتوانسته مانع پیشرفت و توسعه صنعت شود.
شانه ساز به روند رو به افزایش تولید مواد اولیه دارویی در کشور اشاره کرد و گفت: صنعت داروسازی کشور این توانایی را دارد که بتواند به خودکفایی در تولید مواد اولیه دارویی برسد.
رئیس سازمان غذا و دارو، با عنوان این مطلب که باید راه را برای تولیدکنندگان هموار کنیم، ادامه داد: در سال گذشته ۳.۷ میلیارد دلار در حوزه دارو و تجهیزات، ارزبری داشتیم که این عدد در سال ۹۸ به ۳ میلیارد دلار رسیده است.
وی افزود: حرکت به سمت خودکفایی از زمان فشار تحریم ها شتاب بیشتری داشته است، این موضوع به حدی است که ما هر روز شاهد افتتاح کارخانه، خط تولید و رونمایی از محصولات جدید هستیم.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور