آخرین خبر

دومین کنفرانس و نمایشگاه بین ‌المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته برگزار شد

به گزارش خبرنگار ماهنامه مهندسی پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی، دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته توسط انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران برگزار شد. هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فعالان صنعت بیوتکنولوژی پزشکی کشور، فراهم کردن فضای تبادل اطلاعات و تکنولوژی و ارائه آخرین دستاوردهای نوین در عرصه‌های مختلف بیوتکنولوژی بود.
این رویداد تخصصی با پیش‌بینی تمامی تمهیدات لازم و پروتکل‌های بهداشتی مطابق با الگوهای جهانی صنعت نمایشگاهی، در فضایی ایمن و سالم با رعایت کامل دستورالعمل‌ها به مدت سه روز از تاریخ ۵ تا ۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ در مرکز همایش‌های بین المللی هتل المپیک تهران دایر بود.


دومین کنفرانس و نمایشگاه بین ‌المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته با حدود ۵۰ غرفه در حوزه زیست‌فناوری، تولید دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن، جدیدترین دستاوردهای محصولات بیوتکنولوژی ایران را به نمایش گذاشت.
در طول برگزاری نمایشگاه با سه شرکت سیناژن، اندیشکده حکمرانی خوب سلامت و فرآزما که در این رویداد حضور داشتند مصاحبه کردیم.

جلوگیری از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور با تولید محصولات حیاتی
مهندس نجفی، یکی از کارشناسان شرکت سیناژن، با بیان اینکه شرکت سیناژن در سال ۱۳۷۳ با هدف تولید محصولات بیوتکنولوژی نوین تأسیس شده، گفت: سیناژن امروز یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات بیوتکنولوژی در منطقه است؛ آنزیم‌ها، معرف‌های بیولوژی مولکولی و کیت‌های تشخیص PCR اولین محصولات سیناژن هستند.
به ‌گفته وی، بهره‌مندی از زیرساخت‌های تخصصی تکنولوژیک، شرکت سیناژن را بر آن داشت تا اقدام به تولید آنتی بادی‌های مونوکلونال تشخیصی گروه‌های خونی کند؛ از جمله محصولات مهم شرکت سیناژن می‌توان به مونوکلونال آنتی بادی‌ها و پروتئین‌های نوترکیب اشاره کرد که برای درمان بیماری‌های خاص مثل خود ایمنی، ام-اس و سرطان استفاده می‌شود.
نجفی در تکمیل توضیحات خود اضافه کرد: شرکت سیناژن با تمرکز بر توسعه محصولات بیوسیمیلار در زمینه بیماری‌های خود ایمنی، ام اس، ناباروری، اختلالات هورمونی مانند کمبود هورمون رشد، دیابت، پوکی استخوان، بیماری‌های کلیوی و سرطان و همچنین ارائه خدمات تحقیق و توسعه فعال است.
وی همچنین به دیگر محصولات سیناژن شامل محصولات تولیدی بیوتکنولوژی دارویی خاص اشاره و تصریح کرد: این محصولات شامل سینووکس، رسیژن، سینومر و سینوتک در حوزه بیماری ام-اس، سینال-اف و سینافکت در حوزه بیماری ناباروری، سینوپار در حوزه بیماری پوکی استخوان، پگاژن در حوزه بیماری سرطان، سیناپوئیتین در حوزه بیماری‌های کلیوی و سینورا در حوزه درمان بیماری‌های خود ایمنی هستند.
نجفی همچنین با تاکید بر اینکه شرکت سیناژن با داشتن محصولات متنوع توانسته از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور جلوگیری کند، تصریح کرد: این شرکت با تولید برخی از محصولات حیاتی به بیماران داخلی و اقتصاد کشور کمک شایانی کرده و شرکت هم ‌اکنون دارای پنج سایت تولیدی تحت عنوان شرکت تحقیقاتی تولیدی سیناژن است که تمامی آن‌ها گواهینامه GMP از اتحادیه اروپا دارند.
وی با بیان اینکه شرکت سیناژن شرکت مادر شرکت آریوژن، (فعال در حوزه تولید بیوتکنولوژی) و شرکت نانو الوند (فعال در حوزه تولید داروهای شیمیایی درمان سرطان و شیمی درمانی) است، ادامه داد: شرکت سیناژن دارای 30 مولکول نوترکیب است که در مجموع اولین محصولی که در سال ۸۵ وارد بازار شد پنج داروی سینووکس بود که در حوزه بیماری ام-اس به کار رفت. این پروسه همچنان ادامه خواهد داشت.
نجفی همچنین در خصوص پیشرفت‌های سیناژن در حوزه واکسن افزود: در دوران کرونا شرکت سیناژن با توجه‌ به نیاز کشور و تجربه ۲۵ ساله تولید پروتئین‌های نوترکیب، آنتی بادی‌ها و داشتن خط تولید مؤثر و داشتن نیروی متخصص، دست به تولید واکسن کووید-۱۹ زد؛ در این مسیر واکسن اسپایکوژن در مطالعه بالینی نتایج اثربخشی را از خود نشان داد.
به‌گفته وی واکسن اسپایکوژن که پلتفورم آن پروتئین نوترکیب است در حال حاضر هم برای واکسیناسیون دوز یک و دو و هم برای دوز بوستر قابل استفاده است.
نجفی با بیان اینکه شرکت سیناژن در تلاش است از دانش ۲۵ ساله خود در حوزه پروتئین‌های نوترکیب و داروهای بیولوژیک در ساخت داروی بیماران خاص استفاده کند، گفت:‌ شرکت سیناژن در تلاش است تا این داروها و داروهای هایتک را برای مردم کشورمان فراهم کند.


تلاش برای پرکردن شکاف و ایجاد پل ارتباطی بین پژوهشگر و سیاست‌گذار
خانجان خانی، مدیر روابط عمومی شرکت اندیشکده حکمرانی خوب سلامت، یکی دیگر از شرکت‌های حاضر در در این نمایشگاه بین‌المللی نیز گفت: شرکت اندیشکده حکمرانی خوب سلامت فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرد و کار اصلی شرکت ایجاد یک پل ارتباطی بین سیاست‌گذار و پژوهشگر است.
وی با بیان اینکه این شرکت با هدف تقویت ارتباط بین مردم، پژوهشگران و سیاست‌گذاران و تحقق حکمرانی خوب در نظام سلامت ایحاد شده، افزود: معتقدیم بین سیاست‌گذاران و کاری که سیاست‌گذار انجام می‌دهد و یافته‌هایی که یک پژوهشگر اجرا می‌کند اختلاف بسیار چشمگیری وجود دارد، به همین خاطر پژوهشگران هر ساله مطالعاتی انجام می‌دهند و در نهایت این پژوهش‌ها به مقاله یا کتاب تبدیل خواهد شد.
خانجان خانی در ادامه افزود: سیاست‌گذار به یک سری شواهد در دسترس نیاز دارد که بتواند بر آن اساس، تصمیم‌هایی برای حل مشکلات کشور بگیرد، این قضیه باعث شده پژوهشگر کار خودش را انجام دهد و مقاله‌ای تولید کند که معمولاً انگلیسی است؛ سیاست‌گذار نه‌تنها فرصت ندارد این مقاله را بخواند بلکه نیاز به شواهدی دارد که در دسترس نیست.
وی در تکمیل توضیح خود اضافه کرد: این مشکل باعث می‌شود که بسیاری از سیاست‌ها خارج از واقعیت تصمیم گیری شود، این چنین است که سیاست‌گذار بر اساس تجربیات خود و اطلاعاتی که دیگران در اختیارش می‌گذارند تصمیم‌هایی را می‌گیرد.
خانجان خانی با بیان اینکه شرکت اندیشکده حکمرانی خوب سلامت در تلاش برای پرکردن شکاف و ایجاد یک پل ارتباطی بین پژوهشگر و سیاست‌گذار است، توضیح داد: وقتی پژوهشگر مطالعات خود را انجام داد یک خلاصه سیاستی از کار استخراج می‌کند و این خلاصه را در اختیار سیاست‌گذاران قرار می‌دهد؛ سیاست‌گذاران نیز براساس آن شواهد تصمیماتی اخذ می‌کنند.
وی در تشریح اهداف اصلی اندیشکده حکمرانی خوب سلامت اظهار داشت: ایجاد بستری امن، رایگان و آسان برای بیان دغدغه‌های مراجعان به نظام سلامت و گزارش موارد مخالف حقوق بیمار و حقوق شهروندی، ایجاد بستر جمع‌آوری شواهد برای تدوین توصیه‌ها و خلاصه‌های سیاستی برای سیاست‌گذاران و آموزش مطالبه‌گری و فرهنگ‌سازی احقاق حق شهروندی در نظام سلامت، از جمله اهداف مد نظر هستند.
به‌ گفته مدیر روابط عمومی شرکت اندیشه حکمرانی خوب سلامت؛ این شرکت بر این باور است که زمانی که نظام سلامت بر اساس حکمرانی خوب تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری می‌کند؛‌ تمامی بخش‌ها به ‌طور کامل و در کنار هم دیده می‌شوند.
خانجان خانی با اشاره به دو نوع سیاست کلی، گفت: یکی از این سیاست‌ها این است که سیاست‌گذار بدون توجه به پژوهشگران هر تصمیمی می‌گیرد و دیگری سیاستی مبتنی بر حکمرانی خوب است که جوانب مختلف دیده می‌شود و در تمام تصمیم‌ها شفافیت وجود دارد و صدای مردم شنیده می‌شود.
وی با بیان اینکه همه این‌ها باعث می‌شود نوع تصمیمی که گرفته می‌شود متفاوت و ملزم کننده پاسخگویی سیاست‌گذار و نهاد تصمیم‌گیر باشد؛ ادامه داد: اندیشکده حکمرانی خوب سلامت امید دارد بتواند پژوهشگران را نسبت به وظیفه خود مبنی بر رساندن نتایج مطالعات خود به گوش سیاست‌گذاران آگاه کند.

اندیشه، نوآوری و به‌روز بودن رویکردی برای درک بهتر نیاز مشتریان
در ادامه این گزارش، مهندس کیمیا دیانت‌کار، مدیر فروش شرکت بازرگانی فرآزما با بیان اینکه شرکت بازرگانی فرآزما از اواسط دهه هفتاد با هدف ارائه خدمات برتر آزمایشگاهی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این شرکت با رعایت اصول علمی- بازاریابی و بهره‌گیری از کادر علمی و مجرب و تکنولوژی بر‌وز کمپانی‌های معتبر، با داشتن تاییدیه‌های بین‌المللی و تجربه چندین ساله به عنوان واردکننده تجهیزات و اقلام مصرفی آزمایشگاهی، به مراکز درمانی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی و صنعتی خدمات ارائه می‌کند.
وی با بیان اینکه ارزیابی کالا از نظر کیفی و ارائه خدمات و پشتیبانی پس از فروش جزو اصول اصلی و از تعهدات شرکت فرآزما است، تصریح کرد: شرکت فرآزما واردکننده تجهیزات و اقلام آزمایشگاهی است که بیش از ۲۰ سال سابقه دارد؛ همچنین یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های واردکننده در حوزه دستگاه‌های آزمایشگاهی است که توانسته با تکمیل سبد اقلام خود پیشرفت بسیار چشمگیری داشته باشد.
به‌گفته دیانت‌کار همچنین این شرکت توانسته با خدمات پس از فروش مناسب، بسیاری از مشتریان را جذب کند؛ همچنین علاوه ‌بر اقلام آزمایشگاهی در حوزه لوازم آزمایشگاهی صنعتی نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به اینکه شرکت مشتریان خود را مدیران ارشد خود می‌داند؛ گفت: قوانین شرکت پیرو رضایت مشتریان است؛ صداقت با مشتری اولین گام در راستای ارج نهادن به جایگاه آن‌هاست. در این حوزه پرسنل شرکت فرآزما موظفند اصول اخلاقی از جمله صداقت را سرلوحه گفتار خود قرار دهند.
دیانت‌کار با تاکید بر اینکه تلاش برای جلب رضایت مشتری در چهارچوب موازین قانونی و اخلاقی جزو اصول مشتری مداری است، افزود: شرکت فرآزما معتقد است اندیشه، نوآوری و بروز بودن از وظایف پرسنل است؛ بنابراین آن‌ها موظفند خود را با شرایط زمان وفق داده تا نیازهای مشتری را بهتر درک کنند.
به‌ گفته وی تلاش در راستای پیشرفت و پیشتاز بودن در صنعت تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل کیفی از جمله آرمان‌ها و اهداف شرکت است.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور