آخرین خبر

دستگاه کنترل علائم حیاتی بیمار از راه دور

مفاهیم پایه
مانیتور VISI از ترکیب دو کلمه Vital  (حیاتی)  و Signs (علائم) تشکیل شده است.

فیزیولوژی

هر فردی که مدت زمانی را در آی سی یو سپری کرده باشد می داند که حضور در این بخش از بیمارستان تجربه ای سخت است. حتی بیمارانی که از نظر فیزیکی توانایی حرکت کردن دارند اغلب به لوله ها و دستگاه هایی متصل شده اند که حرکت برایشان غیر ممکن است. در این بخش از بیمارستان همه به نوعی به تخت بسته شده اند. دستگاه ذکر شده این امکان را برای بیمار بخش آی سی یو فراهم می کند که بدون آغاز به کار زنگ خطر متوقف شدن کارکرد قلب به تنهایی به سرویس بهداشتی برود و پرستار شب هنگام وقتی که بیمار خوابیده می تواند بدون استفاده از هیچ ابزاری تمام علائم حیاتی بیمار را کنترل کند.

چگونه کار می کند؟

دستگاه VISI اندازه یک تلفن تاشو است که با بند به مچ دست بسته می شود و به بیمار این امکان را می دهد که بدون قطع دستگاه های الکترونیک خود حرکت کند. این دستگاه علائم حیاتی را از طریق حسگرهای متصل شده به بدن بیمار نشان می دهد.
این دستگاه متشکل از چندین بخش است که از پلاستیک محکم و مقاوم به نفوذ آب ساخته شده است. این بخش ها شامل مچ بند مجهز به مانیتور، سنسورهای قفسه سینه، مانیتور فشار خون و حسگر انگشت دست است. آن ها از طریق Wi-Fi و رمز گذاری WPA2 برای امنیت داده ها به زیر ساخت داده های بیمارستان وصل می شوند.

در چه مواردی به کار می رود؟

این دستگاه کوچک می تواند فشار خون، ضربان قلب، اشباع اکسیژن، سرعت تنفس و دمای بدن را اندازه گیری کند و به عنوان مهم ترین ویژگی، این دستگاه می تواند این اندازه گیری های ثبت شده را به کارکنان بیمارستان ارسال کند و آن ها می توانند به طور متوسط وضعیت هشت تا 16 بیمار را در یک زمان روی یک رایانه مشاهده کنند.

شرکت تولید کننده
این دستگاه به نام ویزی موبایل مانیتور (ViSi Mobile Monitor) است که توسط شرکت سوترا وایرلس (Sotera Wireless) تولید شده است.
منبع
mehrnews.com

5/5 (1 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور