آخرین خبر

دستگاه هشدار دهنده شب ادراری

مفاهيم پايه

شب زنگ: EnuresisAlarm

فيزيولوژی

يکي از دغدغه‌هايی که در رابطه با کودکان و حتی بزرگسالان ممکن است رخ دهد، مسئله شب ادراری است. شب ادراری درمان‌های مختلفی دارد اما يک روش کنترل آن، درمان از طريق شرطی سازی ذهن است. به اين ترتيب بعد از مدتی که فرد دچار شب ادراری می‌شود، به وسيله آلارم از خواب بيدار شده و پس از مدتی با شرطی شدن ذهن، به موقع از خواب بيدار شده و اقدام به رفع حاجت می‌کند.

براي اغلب کودکان مبتلا به شب ادراری نمي‌توان يک علت اختصاصی را مشخص کرد. عوامل روانشناسی می‌توانند علت اصلي بروز مشکل در خانواده‌های بی انسجام يا سهل انگار باشند؛ چنين والدينی هرگز در جهت آموزش صحيح اين مورد به کودک خود تلاشی نمی‌کنند. در اين موارد معمولاً ساير نشانه‌های سهل انگاری نيز گزارش می‌شود. داروهای مورد استفاده در درمان شب ادراری اغلب، داروهای مربوط به سيستم عصبی هستند و با عوارضی نيز همراه هستند. سيستم‌های هشدار دهنده شب ادراری يکي از روش‌های مؤثر در درمان اين اختلال هستند.

چگونه کار می‌کند؟

به طور کلی اين دستگاه حاوی يک سنسور گيره‌ای شکل است که به رختخواب يا لباس زير وصل می‌شود و توسط يک سيم نيز به خود دستگاه متصل می‌شود. دستگاه هشدار دهنده شب ادراری مدل PM-A6871 دارای دو گيره قابل اتصال به لباس فرد است که به محض خيس شدن لباس، زنگ هشدار به صدا در آمده يا لرزاننده فعال مي‌شود و فرد را بيدار مي‌کند. اين دستگاه هشدار دهنده با بيدار کردن کودک هنگامی شب ادراری، باعث قطع جريان ادرار می‌شود، با تکرار اين موضوع، ذهن کودک به تدريج به کمک اين دستگاه ياد می‌گيرد بين عمل بيدار شدن و احساس پر بودن مثانه ارتباط برقرار کند. پس از مدتی ذهن او در می‌يابد چقدر ادرار داخل مثانه است و هرگاه مثانه کودک پر می‌شود عضلات مثانه منقبض و کودک از خواب بيدار می‌شود تا اينکه بالاخره کودک ياد می‌گيرد شب‌ها بدون آنکه ادرار کند بخوابد و بدون هيچ کمکی برای رفتن به سرويس بهداشتی، از خواب بيدار شود.

در چه مواردی به کار می‌رود؟

براي رفع بيماری افسردگی و نيز شب‌ ادراری در کودکان 6 تا 12 سال  تجويز می‌شود. اين دستگاه برای کودکانی استفاده می‌شود که مشکل فيزيولوژيک ـ کليه يا مثانه نداشته باشند.

مشخصات دستگاه

1- باطری

2- کليد روشن و خاموش

3- کليد تأخير

4- کليد هشدار دهنده

5- گيره

6- لرزانک

7- مچ‌بند

ويژگی‌های دستگاه

– مناسب برای افرادی که دچار شب ادراری هستند با استفاده از  روش شرطی‌سازی

– امکان تنظيم تأخير هشدار

– منبع انرژی: 2 عدد باتری 1.5 ولت

– امکان انتخاب 2 زنگ هشدار مختلف يا لرزاننده

– ابعاد: 70*135*25 ميلي‌متر

– کلاس خطر: A

– ولتاژ دستگاه کاملاً ايمن: 3+ ولت

کشور سازنده:

 ايران

 وزن دستگاه:

400 گرم

منبع

http://parsmadarco.com

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور