آخرین خبر

دستگاه ميکرودرم کريستالی

مفاهيم پايه
ميکرودرم (Microderm) دستگاهی جهت لايه برداری پوست


فيزيولوژی
پوست صورت نقش بسزايی در زيبايی چهره دارد. عوامل مختلفی اين زيبايی را تحت تأثير قرار ميدهند. آلودگی هوا، تغذيه نامناسب، استرس و عوامل ژنتيکی بر روی لطافت و درخشندگی پوست تأثير منفی ميگذارند. علاوه بر اين با بالا رفتن سن و پيری ابتدا خطوط ريز و سپس چروک ايجاد ميشود. کلينيک‌های زيبايی و پزشکان از روش‌های مختلفی جهت جوانسازی پوست استفاده ميکنند. که يکی از معروف‌ترين آنها دستگاه ميکرودرم است.


چگونه کار ميکند؟
دستگاه ميکرودرم کريستالی از کمپرسور يا متراکم کننده‌ای تشکيل شده که هوا را از طريق يک سَری دستی به داخل ميکشد. کريستال‌های اکسيد آلومينيوم که به «کرندوم» مشهور هستند روی سطح پوست پاشيده ميشوند تا سلول‌های مرده سطحی را از پوست جدا کنند سپس سلول‌های مرده پوست و کريستال‌ها به سرعت به داخل لوله ديگر تعبيه شده در سر دستگاه مکيده و وارد کيسه ضايعات ميشوند.
در اين روش با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کريستال بسيار ظريف از جنس اکسيد آلومينيوم با فشار تنظيم شده‌ای با سطح پوست در تماس قرار ميگيرد و تراشه‌ای بسيار سطحی در لايه‌های فوقانی شاخي پوست ايجاد ميکند. ضمناً يک مکش نيز روی پوست انجام ميشود که باعث جمع شدن کريستال‌ها از سطح پوست و همچنين بهبود جريان خون در منطقه و فعال شدن سلول‌های فيبروبلاست و در نتيجه ترميم و طراوت پوست ميشود.
دستگاه ميکرودرم کريستالی دارای دو مخزن است؛ يک مخزن پودر اکسيد آلومينيوم استفاده نشده و يک مخزن پودر اکسيد آلومينيوم استفاده شده به اضافه لايه‌های پوست برداشته شده. ميکرودرم شامل 2 عمل روی پوست است يکی سايش اپيدرم توسط پودر و دوم مکش توسط دستگاه هنگام سايش اپيدرم که عمل لايه برداری را بهبود ميبخشد.


در چه مواردی به کار ميرود؟
دستگاه‌های ميکرودرم کريستالی کارايی فراوانی دارد که از آن جمله ميتوان به بر طرف کردن آکنه صورت، رفع شل شدگی پوست، رفع جای جوش، بهبود کک و مک و رفع جوش‌های سطحی اشاره کرد.


مزايا و معايب دستگاه ميکرودرم کريستالی
از مزايای دستگاه ميکرودرم کريستالی ميتوان به رفع چين و چروک ريز صورت، برطرف کردن لک‌های پوستی و ايجاد شادابی و طراوت در پوست اشاره کرد. اما يکی از معايبی که اين دستگاه دارد انجام عمل لايه برداری توسط تراشه‌های کريستالی است. اگر اين عمل از طريق يک پزشک غير متخصص انجام شود ممکن است تراشه‌های کريستالی به سطح پوست آسيب برسانند. همچنين ورود اين تراشه‌ها به فضای تنفسی بيمار، باعث بروز حساسيت ميشود. البته لازم به ذکر است اگر اين عمل توسط فرد متخصص انجام شود همه اين مشکلات احتمالی ميتواند کنترل شود.


نگهداری دستگاه ميکرودرم

  • پيش از استفاده روزانه، ميزان مکش دستگاه چک شود، اگر ميزان مکش آن کم بود بايد دستگاه از نظر فنی چک شود.
  • مسير لوله‌هايی که به هندپيس وارد ميشوند چک شود.
  • فيلترهای دستگاه چک شود.
  • وقتی ظرف وکيوم از کريستال‌های مصرف شده پر ميشود ممکن است کريستال‌ها به سمت پمپ وکيوم بروند و باعث خرابی آن شوند. برای جلوگيری از اين مشکل يک فيلتر برای جلوگيری از برگشت کريستال‌ها به سمت پمپ وکيوم تعبيه شده است که بايد به موقع تعويض يا تخليه شود.

منابع:

https://poostara.ir
https://laserforskin.ir
http://yazdfarda.com
HTTP://PEKAT90.COM

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور