آخرین خبر

دستگاه تزریق بدون سوزن

مفاهیم پایه
Needle Free: بدون سوزن
Injection: تزریق


فیزیولوژی
دستگاه تزریق بدون سوزن با ازبین بردن نیاز به استفاده از سوزن‌های دردناک در بسیاری از موقعیت‌ها سبب ایجاد تحولی عظیم در صنعت مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی و نیز آسایش بیماران شده است.


چگونه کار می‌کند
سیستم تزریق نرم بدون سوزن، داروهای مایع را با ایجاد یک خط مستقیم مایع با سرعت (در اصل یک سوزن مایع) با نیروی فنر فشار بالا از طریق یک روزنه کوچک در مقابل نازل که به پوست نفوذ می‌کند و دارو را به بدن می‌رساند، تحویل می‌دهد. این دستگاه یک سیستم متراکم و فشرده است و تا میزان ۰٫۵ میلی لیتر (۵۰ واحد) از هر مایع پزشکی را آزاد می‌کند. این دستگاه برای استفاده شخصی مانند تزریق انسولین، هورمون‌ها، ویتامین B-12 و سایر داروهای مایع قابل تزریق پزشکی مناسب است.
در چه مواری به کار می‌رود
این دستگاه یک عملگر فنری و سیستم تزریق بدون سوزن است. این سیستم نوعی سرنگ تزریق پزشکی است که به جای سوزن آمپول از فشار بالا به منظور نفوذ در اپیدرم جهت تزریق زیر جلدی استفاده می‌کند. از این دستگاه برای تزریق دارو یا بی‌حسی موضعی در مراکز پزشکی و دندانپزشکی استفاده می‌شود. در حال حاضر دستگاه در کارهای جزئی به بزرگسالان و کودکانی که ترس شدیدی از سرنگ و سوزن دارند کمک می‌کند تا دوزهای کمی از دارو را  به دفعات تزریق کنند.
مزایای دستگاه
این دستگاه ابزاری شگفت انگیز است که در افرادی که ترس از سوزن دارند این اطمینان و اعتماد را به وجود می‌آورد که به وسیله سیستم تزریق بدون سوزن، تزریقات پزشکی دریافت کنند یا به صورت خود تزریقی دارو را دریافت کنند


سایر مزایا دستگاه شامل:

  • مناسب برای افراد با فوبیا سوزن
  • ایمنی در برابر آسیب سوزن
  • وابستگی کمتر به تکنیک پزشک/پرستار نسبت به سرنگ سوزنی
  • زمان تزریق کوتاه
  • جذب سریعتر دارو: درحالیکه تزریق‌های با سوزن، سبب باقی ماندن داروها بر روی پوست می‌شوند، این دستگاه کاملاً زیر جلدی است. این دستگاه دارو را به طور یکنواخت و با یک الگوی اسپری کننده، پراکنده و پخش می‌کند و در نتیجه سبب جذب سریع‌تر می‌شود.
  • از بین بردن آلودگی مقطعی: رابط‌ها و نازل‌های این دستگاه به وسیله پرتوافکنی با اشعه گاما استریل می‌شوند و یکبار مصرف هستند و در نتیجه احتمال آلودگی مقطعی را از بین می‌برند.
  • بدون نیاز به باتری یا گاز: بر خلاف سایر دستگاه‌ها، تزریق بدون سوزن با باتری یا گاز CO2 کار نمی‌کند. این موضوع به معنی کاهش ضایعات، اتلاف و هزینه است.
  • بدون خطر ایجاد جراحات ناشی از سوزن: از آنجایی که استفاده از سوزن در این دستگاه حذف شده است، هیچ خطری ناشی از ایجاد جراحت به وسیله سوزن وجود ندارد.
  • سریع، ایمن و آسان: تزریق بدون سوزن به صورت سریع و ایمن، به واسطه تکنولوژی فشار فنر خودکار دستگاه در کمتر از یک سوم ثانیه از طریق یک روزنه بسیار کوچک در سایز میکرو انجام می‌پذیرد.
  • طول عمر بالا و نیاز اندک به تعمیرات: سیستم تزریق بدون سوزن این دستگاه دارای قابلیت استفاده برای بیش از ۱۰٫۰۰۰ تزریق چه در زمینه تخصصی و چه به صورت مصارف شخصی است.


برند تجاری
Comfort-in

قیمت
350 دلار به بالا

کشور سازنده
کره

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور