آخرین خبر

دستگاه آکوا فیشیال

مفاهیم پایه
Aqua: محلولی به شکل آبی
Facial: صورت
درمان غیر تهاجمی است که باعث جوانسازی و محافظت از پوست صورت می‌شود.

فیزیولوژی
اهمیت دادن به پوست و مراقبت از آن اولویت بسیاری از افراد برای دستیابی به زیبایی است به همین دلیل برخی زمان‌ها رسیدن به زیبایی و جذابیت مورد نظر نیازمند صرف هزینه زیادی است ولی به جز هزینه‌های بالا و صرف زمان، نیازمند استفاده از دستگاه متناسب با شرایط فرد است. دستگاه آکوا فیشیال یکی از جدیدترین دستگاه‌های جوانسازی و پاکسازی صورت حال حاضر دنیا است که از ویژگی منحصر به فردی که در آن آب خالص به یون‌های هیدروژن و اکسیژن تبدیل می‌شود بهره می‌برد. سطح پوست می‌تواند مولکول‌های هیدروژن را تولید کند که در این حالت سلول‌های مولکول آب به آسانی به غشا یا همان لایه میانی پوست نفوذ می‌کنند و نتیجه آن جوانسازی و سفید شدن پوست است.

چگونه کار می‌کند؟
مبنای کار دستگاه آکوا فیشیال استفاده از آب خالص برای درمان امراض پوستی است که در طی درمان، آب خالص به یون‌های تشکیل دهنده خود یعنی اکسیژن و هیدروژن شکسته شده و نفوذ اکسیژن به بافت‌های عمقی پوست سبب درمان مشکلات پوستی در طیف سطحی تا عمقی می‌شود. همچنین ورود آب به بخش‌های  میانی پوست به شادابی و جوانسازی پوست می‌انجامد. قابلیت این دستگاه برای شکستن ذرات آب و تولید اکسیژن آن را به بهترین روش احیاکنندگی ضد لیزری بخش‌های مرده و محرک کلاژن سازی تبدیل کرده است. این دستگاه قادر است اکسیژن را با غلظت تقریبی ۹۸% به بافت‌های زیرین اپیدرم وارد کند. همچنین این دستگاه آکوا فیشیال در غنی سازی سایر سرم ها و محصولات مایع پوست با اکسیژن برای تاثیرگذاری بیشتر عملکرد موثری دارد.

در چه مواردی به کار می‌رود؟
درمان آکوا فیشیال از پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی و ترمیم پوستی در جهان به شمار می‌رود. این روش از مدرن‌ترین و تأثیر گذارترین روش‌های درمان  امراض پوستی است و از آنجا که در هر بازه زمانی بر طبق استانداردهای روز دنیا بروزرسانی می‌شود، یکی از بروزترین روش‌های درمانی در حوزه زیبایی به شمار می‌رود. این درمان برای تمام مردان و زنانی که به نوعی از انجام روش‌های جراحی هراس دارند و به دنبال روشی ساده و کم تهاجمی هستند توصیه می‌شود.
به طور کل این روش در افرادی با سنین مختلف و نوع پوست متفاوت قابل استفاده است و طبق تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا، در صورتی که درمان توسط تکنسین‌های مجرب که دوره‌های آموزش کار با دستگاه آکوا فیشیال را گذرانده‌اند صورت گیرد، عوارض جانبی خاصی برای فرد تحت درمان به همراه نخواهد داشت. از موارد ممنوعیت‌های درمان آکوا فیشیال و سایر درمان‌هایی که به نحوی با امواج و تابش‌های نوری ارتباط دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افرادی که از بیماری‌های شدید قلبی رنج می‌برند و دارای ضربان سازهای مصنوعی یا استنت هستند.
  • افرادی که هر نوع ایمپلنت‌ فلزی در لثه یا سایر نقاط بدن دارند. این فلزات می‌توانند حساسیت به نور را دو چندان کرده و به سوختگی پوست منجر شوند.
  • افرادی که در ۱۲ ماه گذشته در پی درمان آکنه شدید  از ایزوترتینوئین استفاده کرده‌اند.
  • افرادی که در ۵ روز گذشته تحت درمان رتینول یا سایر روش‌های حساس کننده پوست نسبت به نور قرار گرفته‌اند.
  • بانوان باردار و شیرده باید پیش از درمان با آکوا فیشیال با پزشک خود مشورت کنند چرا که کاربرد برخی از اسیدها در طی فرآیند درمان می‌تواند غیرمجاز باشد.
  • افرادی که تبخال پوستی فعال یا بیماری‌های عفونی دارند باید تا بهبودی کامل از انجام این روش پرهیز کنند.

انواع دستگاه آکوا فیشیال
در سال‌های اخیر تلاش بر  تولید دستگاهی با امکانات فراوان باعث شد تا ابزارهای مولتی پاور یا چند کاره در بازار جهانی فراوان شوند. دستگاه آکوا فیشیال نیز از این جمله موارد است که امروزه در انواع ۶، ۸، ۹ و ۱۲ کاره در بازار موجود هستند. گجت های استفاده شده در تمام این دستگاه‌ها به تدریج پیشرفته‌تر شده‌اند تا امروز کاربرد دستگاه آکوا فیشیال به حداکثر خود برسد.

دسته‌های دستگاه آکوا فیشیال 12 کاره
میکرودرم هیدرودرمی، دسته BIO، دسته درما اف (اسکین اسکرابر)، دسته RF، دسته آیس رولر، دسته اسپری اکسیژن، دسته نور درمانی (ماسک آل ای دی)، دسته مزوگان، دسته ماساژور ارتعاشی
دسته‌های هایفو تراپی

کاربرد دستگاه آکوا فیشیال
دستگاه آکوا فیشیال در موارد زیر کاربرد دارد:
لک‌های پوستی و هایپر پیگمانتاسیون، رفع سلولیت های ران و شکم و بازو، رفع چربی اضافی بدن به صورت موضعی، هیدراتاسیون و شادابی سلول‌های صورت، لیفتینگ و از بین بردن چین‌های ریز، تأخیر در پیری پوست‌هایی که به تازگی در چرخه افزایش سن قرار گرفته‌اند، رفع آکنه، خال و جوش‌های سر سیاه، کاهش تیرگی دور چشم، اکسیژن تراپی پوست و افزایش کیفیت اثر مواد درمانی بر پوست صورت، بستن منافذ پوستی و رفع پوست مرغی

قیمت دستگاه
حدود 250 دلار

منابع:

https://zibaroian.com
https://fatemehhabashi.com
http://orchidrasht.com

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور