آخرین خبر

دستاوردهای ایران‌هلث، قوت قلب نظام سلامت

ایران هلث ۱۴۰۱ پس از دو دوره توقف، توانمند و پربار ظاهر شد. طی دو سال تعویق و تاخیر که زیر سایه شوم کرونا با توقف و رکود بسیاری از فعالیت‌ها سپری شد، خانواده تجهیزات پزشکی، نه تنها دلسرد نشد و از تکاپو نیفتاد بلکه پیوسته در تلاش و کوشش بود تا پشتیبانی قوی برای کادر درمان باشد و در شرایط تحریم و انواع محدودیت‌ها، دستاوردهای ارزشمند خود را تقدیم نظام سلامت کند.
در چهار روز پرشور ایران هلث، در هر غرفه‌ای، می‌توانستی گوشه‌ای از این تلاش و کوشش ملی را ببینی. در غیاب شرکت‌های نامدار خارجی، محصولات ساخت ایران خود‌نمایی می‌کرد که بسیاری از آن‌ها، با کیفیتی قابل رقابت با برندهای معتبر اروپایی تولید شده‌اند.
ایران هلث 1401 با دستاوردهای فنی و نرم افزاری جامعه مهندسی و صنعتگران حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، باید قوت قلبی برای نظام سلامت به شمار آید. به برکت محصولات همین شرکت‌ها و متخصصان داخلی بود که علیرغم محدودیت‌های ارزی و دشواری تجارت و انتقال ارز و تحریم‌های کمرشکن، نظام سلامت با مشکلی لاینحل مواجه نشد و از پاره‌ای بی تدبیری‌ها در سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها که بگذریم، به طور کلی نظام سلامت از نظر تامین دارو و تجهیزات تشخیصی و درمانی، چیزی کم نیاورد.
موقعیت ایران هلث در نمایش این توانمندی‌ها و دستاوردها، علاوه بر ظرفیت علمی و مهندسی و کار بلدی تامین کنندگان، به اتحاد و همکاری سازنده همه تشکل‌های مرتبط با این صنعت نیز بستگی داشت. در پوستر نمایشگاه ایران هلث 1401 می‌خوانیم با حمایت و همکاری:

  • انجمن شرکت‌های مهندسی پزشکی
  • اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی
  • اتحادیه بازرگانان تجهزات پزشکی
  • انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادر‌کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی،‌ دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی.

در روزگاری که بسیاری از تشکل‌ها، گوشه‌ای از گلیم زیر پای کسب و کار خود را به سوی خود می‌کشد که چه بسا به پاره‌ شدن آن بیانجامد، چنین اتحاد و اتفاقی را باید ارج نهاد و با تکیه بر دستاورد آن که رویدادی به مبارکی ایران هلث 1401 باشد، امیدوار بود در آینده برای برداشتن موانع و باز کردن گره مشکلات تولید و زنجیره تامین تجهیزات پزشکی و دارویی و ارتقای کیفی خدمات در نظام سلامت از همین شیوه پیروی کنیم.

مدیر مسئول
صائب ماکویی

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور