آخرین خبر

در گفتگو با دبير انجمن توليدكنندگان و صادركنندگان تجهيزات و ملزومات پزشكی عنوان شد: شفافيت، موتور محرک جذب سرمايه‌گذاری

خانم مهندس مريم قاسمي دبير انجمن توليدكنندگان و صادركنندگان تجهيزات و ملزومات پزشكي، دندانپزشكي، آزمايشگاهي و دارويي در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاري فارس خاطرنشان کرد: اگر شفافيت و وحدت رويه نباشد، شعارزدگي جاي اقدامات اساسي، تاثيرگذار و اجرايي را خواهد گرفت.

مريم قاسمي با اشاره به نام گذاري سال 1400 گفت: تکرار نام و شعار توليد در سال‌هاي اخير مي‌تواند نقش بسزايي در ايجاد زيرساخت‌هاي توليد داشته باشد.

وي گفت: در حوزه تجهيزات پزشکي نياز است که به چند موضوع اساسي توجه شود.

قاسمي تصريح کرد: اگر نهادهاي تصميم‌گير و اجرايي حاضر شوند و يک بار براي هميشه، تکليف خودشان را با اين موضوعات مشخص کنند، بسياري از مشکلات و گرفتاري‌هاي توليدکنندگان به صورت خودکار برطرف مي‌شود و بخش خصوصي مي‌تواند راه خودش را با سرعت طي کند.

وي افزود: اول اينکه يکي از مهمترين محورها در خصوص حمايت از توليد، پشتيباني و مانع زدايي از آن، بحث شفافيت است که بايد در اولويت تصميم گيري‌ها قرار گيرد و تلاش شود گام‌هاي بلند و موثري در مسير تحقق واقعي آن برداشته شود.

دبير انجمن توليدكنندگان و صادركنندگان تجهيزات و ملزومات پزشكي، دندانپزشكي، آزمايشگاهي و دارويي در ادامه گفت: بايد از شفافيت با عنوان موتور محرکه جذب سرمايه‌گذاري اعم از داخلي و خارجي نام برد که سبب مي شود اطمينان خاطر در ميان فعالان اقتصادي نسبت به دستور العمل‌ها و مقررات صادر شده از سوي دولتمردان فراهم شود.

مريم قاسمي گفت: دومين موضوع آن است که حلقه‌هاي مختلف ايجاد ارزش، بايد مبتني بر يک تقسيم کار ملي و هر يک متولي اجراي بخشي از يک برنامه بلند مدت باشند. همچنين به گونه‌اي عمل کنند که همگي در مسير برنامه جامع قدم بردارند، نه اينکه به صورت جزيره‌اي، پراکنده و خارج از اصول هم افزايي فعاليت کنند.

به گفته وي، نکته سوم آن است که مسئولين بايد توجه داشته باشند که نگراني بابت حفظ صندلي‌هاي مديريتي، تنها به قيمت خدمت به کشور مي‌ارزد و در غير اينصورت معنايي جز «به گروگان گرفتن صندلي‌ها و جايگاه‌ها» ندارد که زينبده انسان‌هاي شريف نيست.

قاسمي گفت: يکي از مهمترين ضروريات انکار ناپذير، تقويت ابزارها و سازوکارهايي است که به توسعه مشورت و گفتگوي بخش دولتي با بخش خصوصي مطلع و آگاه که نماينده اکثريت صنف باشد، منجر شود.

وي خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در رابطه با حوزه تجهيزات پزشکي آن است که چالش‌هاي حوزه توليد و صادرات تجهيزات پزشکي، به مدد تجربه اندوخته شده در انجمن، به مرور استخراج و جمع بندي شده و پيشنهادها و راهکارهاي عملياتي آن در مکاتبات رسمي و بيانيه‌هاي قبلي انجمن اعلام شده است.

دبير انجمن توليدکنندگان و صادرکنندگان تجهيزات پزشکي گفت: موضوع ديگري که حائز اهميت است و نبايد مورد غفلت قرار گيرد آن است که يادمان باشد که مانع زدايي نبايد به بي ضابطه بودن و عدم وحدت رويه، تفسير شود چرا که مانع زدايي مي‌تواند به محل سوء استفاده فرصت طلبان تبديل شود.

وي در ادامه تاکيد کرد: اگر مراقبت در اين رابطه صورت نگيرد، توليدنماها استوارتر از امروز شده و توليدکنندگان واقعي، نحيف‌تر و فرسوده‌تر خواهند شد.

قاسمي در پايان خاطرنشان کرد: بنابراين بايد دقت داشت که اگر شفافيت و وحدت رويه نباشد، شعار زدگي جاي اقدامات اساسي، تاثيرگذار و اجرايي را خواهد گرفت و هيچ ملاک و معياري براي درست يا نادرست بودن ادعاها باقي نخواهد ماند.  البته توجه به اين نکته حائز اهميت است که شفافيت و وحدت رويه موضوعاتي نيستند که به صورت اتفاقي و تصادفي محقق شوند، بلکه نيازمند برنامه ‌ريزي علمي، اجراي کارشناسانه، نظارت فراگير، هم افزايي سازمان‌هاي دست اندرکار و آسيب شناسي دقيق و مستمر است.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور