آخرین خبر

در نمايشگاه2021 INOTEX انجام شد؛ تزريق نوآوری در پارک فناوری پرديس

دهمين دوره نمايشگاه بين‌المللی نوآوری و فناوری 2021 INOTEX با رويدادها و بخش‌های جانبی متنوعی از 28 تا 31 ارديبهشت ‌ماه در فضای باز واقع در پارک فناوری پرديس برگزار شد.
 هدف اين دوره، تقويت ارتباط ميان فناوران و شرکت‌های دانش‌بنيان با سرمايه‌گذاران و متقاضيان فناوري بود. طي 9 دوره قبلي برگزاري اين رويداد، اينوتکس به بستري براي عرضه نوآوری و فناوری، تبادل دانش فني و تکنولوژی و نيز مشارکت ميان شرکت‌ها و سرمايه‌گذاران داخلي و بين‌المللي تبديل ‌شده است. در دهمين دوره نمايشگاه اينوتکس بيش از 300 استارتاپ، شرکت فناور و دانش‌بنيان، شتاب‌دهنده و مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک فناوری به ارائه جديدترين محصولات و خدمات فناورانه خود به بيش از 20 هزار نفر بازديدکننده حضوری و آنلاين پرداختند. در مراسم افتتاحيه نمايشگاه اينوتکس سفرای کشورهای استراليا، بلغارستان، رومانی، بوليوی، مکزيک، يمن و بنگلادش حضور داشتند.
 سورنا ستاري در مراسم افتتاحيه دهمين نمايشگاه فناوری و نوآوري اينوتکس که در محل پارک فناوری پرديس برگزار شد، گفت: اکنون ايران از بهترين‌های حوزه بيوتکنولوژی در سطح آسيا به شمار مي‌رود و ما در اين حوزه، سرآمد هستيم. اثرات اين جهش در حوزه‌های تجهيزات پزشکی، مواد اوليه، واکسن و برخی داروها در ابتدای شيوع کرونا در کشور به خوبی مشاهده شد.

 تفاهم‌نامه‌ ميان پارک فناوري پرديس و اداره کل تجهيزات پزشکی

در نمايشگاه اينوتکس 2021، تفاهم‌نامه‌ای ميان پارک فناوری پرديس و اداره کل تجهيزات پزشکی با هدف ارتقا همکاری ميان اين دو نهاد و افزايش کارايی شرکت‌های دانش‌بنيان ميان مديران پارک فناوري پرديس و مديرکل تجهيزات پزشکی به امضا رسيد. ساختار اين تفاهم‌نامه به ‌صورتي است که بخشي از وظايف اداره کل تجهيزات پزشکي که در جهت صدور مجوزهای مربوطه براي توليدکنندگان است، توسط ساختارهای خصوصی که چابکی مناسبی دارند و مي‌توانند خدمات مناسب و متنوعی ارائه بدهند، برون‌سپاري شود. يکي از موضوعات ديگر اين تفاهم‌نامه، بحث آموزش شرکت‌ها بود که بتوانند با کمترين مشکل مدارک و مستندات را تدوين کنند. موضوع ديگر، بحث مميزی ارزيابی شرکت‌هايی است که به عنوان کارگزار اداره کل تجهيزات پزشکي بخواهند ايفاي نقش کنند. از ديگر محورهای تفاهم‌نامه، ساخت آزمايشگاه‌های تخصصي مورد نياز است. نکته ديگري که در اين تفاهم‌نامه ذکر شد، ارائه خدمت به شرکت‌های حوزه سلامت است که توانسته‌اند مجوز دانش‌بنيان اخذ کنند.

 سامانه پخش تجهيزات پزشکي و دارو نيز در حاشيه دهمين نمايشگاه فناوری و نوآوری اينوتکس 2021 رونمايي شد. تاکنون 600 داروخانه و 80 تأمين‌کننده در اين سامانه ثبت نام کرده‌اند.
 در سومين روز از نمايشگاه اينوتکس 2021 با حضور دکتر محمدرضا شانه‌ ساز رئيس سازمان غذا و دارو و معاون بهداشت و دکتر سعيدرضا شاهمرادي مديرکل تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت از محصول سند بلاست رونمايي شد. سند بلاست دستگاهی تمام اتوماتيک براي ايمپلنت‌هاي دندان و پيچ‌هاي ارتوپدی است که براي اولين بار در ايران ساخته ‌شده و بدون دخالت انسان تمامي فرآيند سند بلاست را به‌ صورت کاملاً خودکار از طريق پاشش اکسيد آلومينيوم (آلومينا) انجام مي‌دهد.
 در بخش استيج تخصصي اينوتکس (ايستگاه آينده) بيش از 30 ساعت محتوا شامل سخنرانی و پنل با موضوع بررسي مهم‌ترين روندهاي نوآوري در دنيا شامل پنج حوزه «کلان داده‌ها»، «ظهور NBIC»، «اينترنت اشياء»، «رايانش ابري» و «هوش مصنوعي» به مخاطبان عرضه شد.
 افتتاح نمايشگاه دايمی تجهيزات پزشکي در پارک فناوری پرديس

رئيس سازمان غذا و دارو در حاشيه مراسم افتتاحيه اعلام کرد که رشد بازار توليد داخل در دارو، تجهيزات پزشکی، مکمل، داروهای طبيعی و گياهی و شير خشک، 82 درصد بوده و بازار واردات در اين زمينه تا 21 درصد کاهش يافته است.

امين رضا خالقيان، مديرکل ارتباطات و امور بين‌الملل پارک فناوري پرديس نيز درباره اين نمايشگاه گفت: نمايشگاه دائمي تجهيزات پزشکي توافقي بود که ما با اداره کل تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت داشتيم و در اين راستا ايجاد شد. هم اکنون چيزي در حدود 240 متر فضاي مفيد دارد که شرکت‌‌هاي تجهيزات پزشکی يک اتاق عمل را به ‌صورت کامل دمو کردند. اتاق عملي کاملاً ايرانی با همه تجهيزات ايراني. يک اتاق آي سي يو را نيز به‌ صورت کامل دمو کردند و تعدادي از تجهيزات مصرفي، تجهيزات اسکن مانند تجهيزات ماموگرافی و ام آر آي و سي تي اسکن که در داخل در حال توليد هستند نيز دمو شده‌اند. همچنين يونيت‌هاي دندانپزشکي و تجهيزات دندانپزشکی مواد مصرفی که در حوزه‌هاي مختلف پزشکي مصرف می‌شوند نيز در اين نمايشگاه ارائه مي‌شود.

وي افزود: اين پايلوت اوليه است ولي پايلوت بزرگتر و نهايي اين است که طي دو سال آينده با همکاري دوستان بتوانيم اين فضا را به چيزی در حدود 600 يا 700 متر مربع با حجم بسيار بيشتری از اين تجهيزاتی تبديل کنيم که هم اکنون نيز ظرفيت توليد داخلي آن‌ها وجود دارد.

در حاشيه نمايشگاه اينوتکس 2021 غرفه‌هايی در حوزه سلامت برپا شد. شرکت‌هاي متعددی از قبيل تجهيزات مراقبت پزشکي الکترونيک برتر با دستگاه ماشين بيهوشی، پيشگامان پژوهان آناهيتا در زمينه شخصی‌سازی درمان سرطان، پرتونگار در زمينه ايمني و حفاظتي هسته‌اي، فنون آردا سبز در زمينه توليد دستگاه ازن تراپي، انجمن مراقبت از پزشکي در زمينه تشخيص بيماري مادرزادی قلبی، پرديس مروابن فارمد با محصولات مواد ترميمي دندان و ضد عفونی کردن کانال ريشه دندان، هميار مکانيک کوشا در حوزه صنعت توان‌بخشی، پويندگان راه سعادت، پديدار واقعيت مجازي، ويراسس، فناوري ژن و ياخته کيان و مهندسي پزشکي افلاک طب ويژه از جمله شرکت‌کنندگان بودند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور