آخرین خبر

در جلسه هیات امنای صرفه جویی ارزی با اداره کل تجهیزات پزشکی مطرح شد: از افزایش تامین و توزیع تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی تا تشکیل کمیته مشترک

در جلسه مشترک هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و اداره کل تجهیزات پزشکی موضوعات مشترک جهت سهولت خدمت رسانی به بیماران مطرح شد.

مهندس سید حسین صفوی، در این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم تعداد قابل توجهی تجهیزات سرمایه‌ای مراکز درمانی دولتی و بیمارستان‌های جدید الاحداث را تجهیز کنیم، اظهار داشت: توزیع شتابدهنده، سی تی سیمولاتور، توموتراپی، اسپکت سی تی و … مربوط به درمان بیماران مبتلا به سرطان یکی از موارد حائز اهمیت بود که در این راستا تسریع در روند درمان بیماران را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هیات امنای صرفه جویی ارزی درصد قابل توجهی از ملزومات مورد نیاز بیماران قلبی را نیز تامین کرده، است، افزود: این نهاد نقش قابل توجهی در توزیع انواع پیس میکر، آی سی دی قلبی، انواع دریچه های قلبی، اکسیژناتور و سایر ملزومات مصرفی داشته و در سال گذشته توزیع‌ این اقلام حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: در راستای کمک به بیماران نیازمند که حتی برخی از خدمات برای آنها تحت پوشش بیمه‌ای نبود ما از منابع داخلی هیات امنای ارزی هزینه حق العمل و … را فراهم کردیم.

مهندس صفوی با بیان اینکه رضایت مندی بیماران باعث افتخار است، ادامه داد: در حوزه کاشت حلزون شنوایی توانستیم صف انتظار این بیماران را به صفر رسانده در همین راستا نزدیک به ۲۰۰۰ پروتز حلزون شنوایی و ۲ هزار و ۶۰۰ عددپردازشگر را با یاری پروردگار متعال توانستیم تامین کنیم .

وی تصریح کرد: در راستای حمایت هرچه بیشتر از بیماران ما در تلاش هستیم تا با کمک سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی زمینه تسهیل و تسریع در امر تامین قطعات یدکی ایمپلنت گوش توسط نمایندگی کمپانی سازنده را فراهم نماییم که کمک بزرگی برای خانواده‌های این عزیزان محسوب می‌شود.

لزوم تشکیل کمیته مشترک اداره کل تجهیزات پزشکی با هیات امنای ارزی

در ادامه، دکتر جلال غفارزاده، سرپرست اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: طرح موضوعات مشترک با هیات امنای صرفه جویی ارزی در تسهیل روند خدمت رسانی به بیماران بسیار موثر است انشاء ا… با همکاری یکدیگر بتوانیم کمیته‌ای مشترک و دائمی داشته باشیم تا بتوانیم مسائل فی مابین را مطرح کنیم.

دکتر غفارزاده افزود: هیات امنای صرفه جویی ارزی جای مقدسی است و همه ما خاطرات بسیار خوبی از مرحوم دکتر شیبانی داریم ایشان مردی مومن و دائم الوضو بودند و این موضوع نشان می‌دهد که باید نگاه متفاوتی هم به این مکان مقدس داشته باشیم

وی افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های ارزنده هیات امنای ارزی بهره‌مند شویم بنابراین تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر در این زمینه منجر به ارائه خدمات به بهترین و ارزنده ترین شکل ممکن خواهد شد.

سرپرست اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ما باید این شفافیت هیات امنا در همه زمینه‌ها را بیشتر نمایان کنیم و حتی میتوان از هیات امنا به عنوان نهادی موفق در ارائه خدمات استفاده کرد. با توجه به موفقیت های هیات امنا میبایست آنرا از ابتدای کار در پروسه تامین دخیل نماییم که این موضوع با تشکیل کمیته مشترک خواهد بود.

وی گفت: این نهاد قدرت رگلاتوری و قدرت خرید مناسبی داشته و بالاترین استانداردها در آن وجود دارد لذا با توجه به شناختی که از توان و تجربه مهندس صفوی داریم دست به دست یکدیگر داده تا مسائل مربوطه را به بهترین نحو رفع کنیم.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور