آخرین خبر

دبير اجرايي بيست و يکمين کنگره آسيب شناسي و طب آزمايشگاهي؛ هفت استاد خارجي در کنگره، تدريس و سخنراني ميکنند

دبير انجمن آسيب شناسي ايران خبر از برگزاري همزمان بيست و يكمين همايش سالانه و چهارمين همايش بين المللي آسيب شناسي و طب آزمايشگاه و هشتمين گردهمايي شاخه ايراني آکادمي بين المللي پاتولوژي، سوم تا پنجم مهر 1398 در مرکز همايش هاي رازي دانشگاه علوم پزشکي ايران داد.
دکتر مهران قهرماني در گفتگو با ماهنامه مهندسي پزشکي گفت: در کنگره امسال بيش از 2 هزار متخصص رشته پاتولوژي کلينيکال، آناتوميکال يا سرجيکال کشور شرکت ميکنند.
وي با اعلام اينکه ثبت نام امسال به صورت کاملا الکترونيک انجام شده است، تصريح کرد: تاکنون ثبتنام بيش از هزار نفر تکميل شده است و حدود 300 نفر نيز اعضاي کميته علمي ثبت نام کرده اند و انتظار داريم که در دو روز باقيمانده تا کنگره حدود 700 نفر ديگر نيز ثبت نام کنند.
دبير اجرايي کنگره با بيان اينکه بيش از 100 مقاله علمي به دبيرخانه کنگره ارسال شده است، گفت: اين مقالات در سه نوبت داوري شدند و در مجموع 72 مقاله براي ارائه در سخنراني و حدود 30 مقاله نيز براي انتشار به صورت پوستر الکترونيک توسط داوران انتخاب شده اند.
به گفته وي داوران اين دوره از کنگره از اعضاي هيئت علمي پاتولوژي دانشگاه علوم پزشکي سراسر کشور هستند.
دکتر قهرماني با بيان اينکه در اين همايش برنامه هاي علمي و سخنراني هاي روز در محورهاي مختلفي در زمينه پاتولوژي کلينيکال و سرجيکال برگزار ميشود، افزود: در محورهاي کنترل کيفي، هماتولوژي، پاتولوژي گوارش و ميکروبشناسي مسائل به صورت اختصاصيتر بررسي ميشود.
بنا بر اطلاعات منتشر شده، آسيب شناسي باليني و تشريحي شامل چالش هاي بالين تا آزمايشگاه، مديريت آزمايشگاه هاي باليني و تازه هاي تشخيصي از جمله محورهاي اين همايش به شمار ميروند. همچنين مباحث بحث برانگيز در زمينه هاي آسيب شناسي باليني و تشريحي شامل پاتولوژي پستان، پاتولوژي زنان، سيتوپاتولوژي، پاتولوژي پوست و بافت نرم، پاتولوژي گوارش و کبد، پاتولوژي سر و گردن، پاتولوژي دهان، هماتولوژي، ميکروبشناسي، بيوشيمي و کنترل کيفي، هموويژلانس و بانک خون، پزشکي قانوني و اخلاق پزشکي از ديگر محورهاي اين همايش سالانه بودند.
وي همچنين با اشاره به دعوت از اساتيد خارجي براي ارائه سخنراني در اين کنگره، توضيح داد: 7 استاد و سخنران مهمان از کشورهاي مختلفي همچون آمريکا، فرانسه و هندوستان در اين کنگره حضور دارند.
دبير اجرايي کنگره با بيان اينکه سايت ثبت نام کنگره به دو زبان طراحي شده است، اظهار داشت: امکان حضور براي متخصصان از کشورهاي ديگر نيز فراهم شده است و آمار دقيق تعداد افراد خارجي شرکت کننده در کنگره در چند روز آينده مشخص خواهد شد.
دکتر قهرماني با يادآوري اينکه هر سال تمام مطالب دسته بندي شده از نظر اطلاعات باليني و سرجيکال به روز در علم پاتولوژي در اختيار شرکت کنندگان کنگره گذاشته ميشود، تاکيد کرد: پاتولوژي علمي وسيع است و نياز به مطالعات هر روزه دارد بنابراين در کنگره امسال در حوزه اجرايي و علمي سعي کرديم به استانداردهاي بين المللي نزديک شويم؛ در اين راستا علاوه بر الکترونيکي کردن پروسه ثبتنام، گردآوري مطالب علمي و دعوت از اساتيد را نيز بسيار هدفمند انجام داديم تا دانشي به روز را در اختيار همکاران قرار بدهيم.
وي با اظهار اينکه کنگره آسيب شناسي و طب آزمايشگاه هر سال نسبت به گذشته کيفيتر و بهتر برگزار ميشود، تصريح کرد: امسال نيز به واسطه اهميت رشته پاتولوژي و زمان برگزاري کنگره، استقبال بسيار خوبي از سوي شرکت هاي تجهيزاتي داشتيم.
به گفته دکتر قهرماني در حاشيه کنگره، نمايشگاه جانبي تجهيزات آزمايشگاهي نيز بسيار پررونق داير خواهد بود.
گفتني است اين همايش توسط انجمن علمي آسيب شناسي ايران با همکاري گروه هاي پاتولوژي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور، دانشگاه علوم پزشکي ايران، انجمن تامين کنندگان تجهيزات آزمايشگاهي و فراورده هاي تشخيص طبي و تعدادي از مراکز علمي و پژوهشي برگزار ميشود.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور