آخرین خبر

داير شدن هشت بيمارستان صحرايي در مرزهاي کشور

ايام اربعين شاهد پياده روي خيل عظيمي از عزاداران حسيني هستيم که به خدمات درماني و بهداشتي نياز خواهند داشت. در اين راستا وزارت بهداشت براي تسهيل ارائه خدمات درماني به عزاداران در ايام اربعين حسيني اقدام به راه اندازي بيمارستان صحرايي در مرزهاي کشور کرده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در اين راستا از دايرشدن هشت بيمارستان صحرايي در مرزهاي کشور در ايام اربعين حسيني خبر داد.

عليرضا رئيسي در بازديد از مرز شلمچه در آستانه آغاز پياده روي اربعين حسيني در گفتگو با خبرنگار وبدا در خرمشهر اظهار داشت: وضعيت در اين مرز بسيار خوب است به گونه اي که از نظر زيرساختها آمادگي وجود دارد همچنين در حوزه نيروي انساني و پشتيباني نيز از وضعيت مناسبي برخوردار است.

25 درصد تختهاي بيمارستاني براي موارد احتمالي خالي خواهند بود
وي اضافه کرد: تعداد تختهاي بيمارستاني که در محدوده فعاليت آبادان، خرمشهر و شادگان آماده خدماترساني هستند 700 تخت است و توصيه کرديم در اين ايام 25 درصد تختها حتما خالي بمانند تا در حوادث يا بيماري هاي احتمالي از آنها استفاده شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي ادامه داد: با توجه به اينکه مرز شلمچه پذيراي زائران کشورهاي ديگر به ويژه افغانستان و پاکستان نيز خواهد بود، بايد ميزبان خوبي براي اين زوار عزيز هم باشيم و در اين خصوص نيز تلاش هاي بسيار خوبي صورت گرفته است.
دکتر رئيسي خاطرنشان کرد: بايد به اين موضوع توجه داشته باشيم که زائران در برگشت با خستگي و ضعف هاي عضلاني مواجه هستند بنابراين بايد در زمان برگشت نيز از آمادگي کامل برخوردار باشيم.

15 آمبولانس در مرز در ايام پياده روي اربعين حسيني مستقر خواهند بود
معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به استقرار 15 آمبولانس در مرز در ايام پياده روي اربعين حسيني اشاره کرد و افزود: در همين راستا چهار اتوبوس آمبولانس و 54 موتورلانس نيز آماده خدمات رساني در اين مرز هستند؛ ضمن اينکه هليکوپتر نيز در موارد خاص آماده اعزام است.
دکتر رئيسي تصريح کرد: تعداد 200 نفر از همکاران بهداشت محيط، بيماري ها و مراقبت ها در اين ايام در منطقه حضور دارند و با دقت کامل مسائل را بررسي خواهند کرد.
وي همچنين از آمادگي اورژانس کشور براي خدمات رساني در اين ايام گفت و اضافه کرد: امسال تفاهم نامه بسيار خوبي را با وزارت بهداشت و درمان عراق منعقد کرده ايم و در کشور ميزبان نيز بازرسي ها و گشت هاي مشترکي خواهيم داشت. همچنين پايگاه ها و بيمارستان هاي عراقي نيز نهايت همکاري را با ما خواهند داشت.
دکتر رئيسي اضافه کرد: پيشبيني ما اين است که امسال 3 ميليون زائر براي زيارت کربلاي معلي در ايام اربعين از مرزهاي ايران عبور خواهند کرد.
وي از باز بودن مرز خسروي در ايام پياده روي اربعين خبر داد و گفت: دستگاه هاي سيار نيز امسال به کمک نيروهاي بهداشت محيط خواهند آمد تا سلامت غذا و روغن به صورت مستمر بررسي شود.
همه موکب هاي اربعين شناسنامه دار خواهند شد
معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي افزود: سه گروه در اين ايام آموزش خواهند ديد و زائران، موکبداران و همکاران بنده اين گروه‎ها را تشکيل خواهند داد، ضمن اينکه موکب ها همه شناسنامه دار شده و در اين راه گام خوبي برداشته ميشود.
وي با بيان اينکه مشکلي از نظر دارو وجود ندارد گفت: در مجموع هشت بيمارستان صحرايي در مرزها داير ميشوند و پيشبيني شده است که دانشگاه هاي پشتيبان نيز در اين مسير همراه باشند.
دکتر رئيسي با تاکيد بر اين مهم در روزهاي پياده روي اربعين سيد و سالار شهيدان همه دستگاهها مسئول هستند، بيان کرد: هيچ مشکلي از نظر بيوتروريسم و نگراني از بابت امنيت نخواهيم داشت.
پيش از حضور دکتر رئيسي در مرز شلمچه ابتدا جلسه اي براي ارائه گزارشي از اقدامات انجامشده از سوي دانشکده علوم پزشکي آبادان در معاونت آموزشي اين دانشکده برگزار شد.
در اين بازديد دکتر عاطفي، معاون اجرايي معاونت بهداشت وزارت بهداشت؛ دکتر مطلق، مشاور معاون بهداشت و مديرکل حوادث و بلاياي وزارت؛ دکتر گويا، مدير کل پيشگيري و مبارزه با بيماري هاي اين وزارت؛ مهندس فرهادي، معاون فني مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت و دکتر سلمانزاده، رئيس و معاونان دانشکده علوم پزشکي آبادان نيز حضور داشتند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور