آخرین خبر

جعبه قرص هوشمند

مفاهيم پايه

هوشمند: Smart

قرص: Pill

جعبه: Box

فيزيولوژي

فراموشی در مصرف داروها امری بسیار رایج است خصوصاً زمانی که دارو تکراری نباشد. افرادی که مشغول به کار هستند نیز اغلب وعده‌های غذایی خود را نامنظم خورده و قرص‌هایی که قبل یا بعد از آن باید باید مصرف کنند را فراموش می‌کنند. هم اکنون جعبه قرص قابل حملی وجود دارد که نه تنها به بیمار کمک می‌کند تا داروهای خود را به همراه داشته باشد، بلکه مانند یک «شریک کوچک» عمل کرده و یادآوری می‌کند تا قرص‌ها سر وقت مصرف شوند. 

چگونه کار مي‌کند؟

این جعبه از یک باتری دکمه‌ای که می‌تواند به مدت طولانی عمر کند استفاده می‌کند. جعبه قرص می‌تواند به گوشی هوشمند سیستم عامل iOS یا اندروید متصل شود. کاربر باید اپلیکیشن جعبه قرص هوشمند را نیز بر روی گوشی هوشمند خود نصب کند یا آن را با اسکن کردن بارکد روی بدنه جعبه دانلود کند. پس از باز کردن برنامه و متصل کردن آن به دستگاه، فرد می‌تواند روی موقعیت مکانی کلیک کند تا داروهای مورد نیاز خود را اضافه کند. برای اضافه کردن دارو می‌توان انتخاب کرد که به صورت دستی آن را اضافه کند یا به آسانی کد داروهایی که با عدد خاصی شروع می‌شوند را اسکن کند. همچنین پس از اضافه کردن قرص‌ها می‌توان زمان و میزان مصرف دارو را تعیین کرد. هنگامی که زمان مصرف هر یک از قرص‌ها برسد، گوشی همراه کاربر هشداری، به او می‌دهد و یک چراغ سبز روی جعبه چشمک زده و جعبه نیز شروع به بوق زدن می‌کند. اگر همچنان مصرف دارو را فراموش کرده باشد، دستگاه ۱۰ دقیقه بعد یادآوری می‌کند و هشدارها تکرار می‌شوند. هر کدام از محفظه‌های قرص دارای یک چراغ جداگانه هستند؛ بنابراین بیمار می‌فهمد کدام قرص را باید مصرف کند. برنامه نیز الگوی مصرف قرص‌ها را ثبت می‌کند تا نظارت بر الگوی مصرف و حتی هماهنگ کردن داده‌ها با اعضای خانواده راحت باشد. علاوه بر این، اگر جعبه گم شد صاحب آن مجبور نیست جعبه قرص را پیدا کند. تنها کاری که باید انجام دهد این است که گوشی خود را بردارد و از ویژگی «پیدا کردن جعبه قرص» در برنامه استفاده کند. جعبه صدای کوتاهی تولید خواهد کرد و نور سبزی منتشر می‌کند و محل آن حتی در تاریکی نیز تشخیص داده شود.

 در چه مواردي به کار مي‌رود؟

افراد زیادی در حال حاضر در حال دارو درمانی هستند و این دستگاه را چه در کوتاه مدت و چه طولانی مدت می‌توانند استفاده کنند. به غیر از یادآوری برای مصرف قرص‌ها، این جعبه هوشمند می‌تواند میزان مصرف را نیز یادآوری کند.

ملاحظات خريد

سایز کوچک آن به گونه‌ای است که به آسانی در کف دست جا گرفته و حمل آن را ساده می‌کند. این کیت  ۱۳ سانتیمتر طول، ۵/۴ سانتیمتر عرض و ۳ سانتیمتر ارتفاع دارد. حداکثر ظرفیت این جعبه تا ۸۰ کپسول است و به ۴ بخش جداگانه تقسیم می‌شود که هر کدام با پوشش داخلی جداگانه‌ای برای محافظت در مقابل نور، رطوبت و جلوگیری از تداخل بین داروها ومحصولات بهداشتی پوشیده شده‌اند.

منابع

1- https://xiaomishop.ir

2- http://keb-co.ir

2/5 (1 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور