آخرین خبر

جرم گیر آبی دندان

مفاهیم پایه
Scaler: جرم گیر
Teeth Cleaner: پاک کننده دندان

فیزیولوژی
تجمع جرم و باکتری در دهان، خطر ابتلا به بیماری‌های لثه‌ای را افزایش می‌دهد. با پیشرفت بیماری‌های لثه‌ای، استحکام دندان‌های از دست خواهد رفت و ممکن است در پایان دندان‌ها بریزند. جرم دندان سبب ایجاد فرورفتگی در دندان‌ها و از بین رفتن سلامت آن‌ها می‌شود. در این مواقع است که جرم گیر آبی دندان به کمک خواهد آمد.

چگونه کار می‌کند
این دستگاه با پاشیدن آب با فشار، باعث از بین بردن هرگونه میکروب و مواد غذایی باقی مانده بین دندان‌ها می‌شود. این آبفشان دندان برخلاف نخ دندان، می‌تواند تمام موادی را که در اعماق لثه‌های شما هستند را نیز با استفاده از فشار آب خارج کند. همچنین با از بین بردن جرم اطراف ایمپلنت‌ها، از عفونت و التهاب لثه و در نتیجه تخریب و سست شدن ایمپلنت جلوگیری می‌کند. این دستگاه از دو قسمت اصلی مخزن و پمپ آب تشکیل می‌شود. مخزن جرم گیرهای آبی برای راحتی استفاده، در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.
واترجت یا همان جرم گیر آبی، در دو نوع بی‌سیم و باسیم موجود هستند. منبع تغذیه در نوع بی‌سیم نخ دندان آبی، باتری شارژی و در نوع باسیم آن، برق شهری است. همچنین مخزن آب در انواع مختلف آبفشان‌های دندان گنجایش‌های متفاوتی دارد. برای استفاده از این دستگاه، ابتدا باید مخزن دستگاه را با آب گرم پر کنید. سپس باید دستگاه را روی کمترین فشار آب تنظیم کنید و آن را داخل دهان خود بگیرید. بهتر است از دندان‌های عقبی خود شروع کنید و به جلو بیایید. ابتدا سعی کنید چند ثانیه واترجت را با کمترین فشار درون دهان خود قرا دهید و سپس می‌توانید پس از آنکه لثه شما به فشار آب عادت کرد و روش کنترل دستگاه را یاد گرفتید، سرعت را بالاتر ببرید.

در چه مواری به کار می‌رود
به طور کلی استفاده از جرم گیرهای آبی برای همه افراد مناسب است، اما برای راحتی افراد دارای شرایط زیر بیشتر توصیه می‌شود.

– افراد دارای ارتودنسی یا ایمپلنت
– افراد دارای دندان‌های آسیب دیده و ترمیم شده
– افراد دارای بریج یا پل دندان ثابت
– افراد دارای لثه حساس به نخ دندان

مزایا
استفاده از جرم گیر آبی دندان در مقایسه با سایر روش‌های تمیز کردن دندان، فواید بسیار زیادی دارد.
برای افرادی که ایمپلنت، روکش، بریج و روکش دارند بسیار مناسب است. از نظر بالینی تا 50٪ موثرتر از نخ دندان سنتی و تا 80٪ موثرتر از Air Floss برای لثه‌های سالم‌تر مؤثر است. از نظر بالینی تا 3 برابر به اندازه نخ دندان برای تمیز کردن بریس ها با نوک ارتودنسی مؤثر است. باکتری‌ها را در عمق بین دندان‌ها و زیر خط لثه که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن سنتی نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند، از بین می‌برد. لثه‌ها را ماساژ داده و تحریک می‌کند تا گردش خون را بهبود بخشد و لثه‌ها را قوی و سالم نگه دارد.
به طور کلی فواید استفاده از جرم گیر آبی شامل موارد زیر است:

– استفاده آسان‌تر نسبت به نخ دندان
– دسترسی به تمام نقاط دهان
– پاکسازی کامل فاصله بین دندان‌ها
– حذف تمام میکروب‌های دهان
– پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان
– درمان پریودنتیت
– کاهش التهاب لثه

مشخصات فنی
ولتاژ: 220 تا 240 ولت
ظرفیت مخزن آب: 600 میلی لیتر
فشار قابل تنظیم: 30 تا 125 psi
نرخ جریان: 290 میلی لیتر در دقیقه
اندازه محصول (تقریباً): 218 ×105×178 میلی متر

شرکت سازنده
این دستگاه توسط شرکت‌های متفاوتی در سراسر جهان ساخته می‌شود که برترین برندهای سازنده آن شامل Waterpik،Water splash و Oral-B هستند.

قیمت
قیمت خرید دستگاه با توجه به مدل و شرکت سازنده آن متغیر است. به طور تقریبی برای یک دستگاه با کیفیت حدود 100 دلار به بالا است.

منابع:
https://mediniom.com
https://waterpik.com

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور