آخرین خبر

تولید سرم

بیش از ۸۶ میلیون عدد انواع سرم در کشور تولید شد

رئیس اداره پایش زنجیره تأمین دارو از تولید بیش از ۸۶ میلیون عدد انواع سرم در کشور از ابتدای زمستان سال گذشته تا پایان تیر امسال خبر داد.

دکتر محمدحسین متولی – رئیس اداره پایش زنجیره تأمین دارو سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از دی ماه سال گذشته تا پایان تیر ماه امسال ۸۶ میلیون و ۸۰۶ هزار عدد انواع سرم در کشور تولید شده است، گفت: در همین بازه زمانی به منظور تامین بازار ۲۴ میلیون و ۸۱۷ هزار عدد از این دارو نیز وارد شده است.

وی افزود: در اسفندماه رکورد تولید سرم با بیش از ۱۵ میلیون و ۱۶۲ هزار عدد در کشور شکسته شد. همچنین سرم سدیم کلراید بیشترین دارو تولید شده در همین ماه است.

رئیس اداره پایش زنجیره تأمین دارو، همچنین با اشاره به واردات بیش از ۲۴ میلیون سرم گفت: این میزان در بازه زمانی دی ماه ۱۴۰۱ تا پایان تیر ماه سال جاری بوده است.

متولی در ادامه اضافه کرد: بیشترین حجم واردات سرم نیز مربوط به اردیبهشت ماه امسال با بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد سرم بوده است.

وضعیت-تامین-سرم-کشور

متولی همچنین به ایسنا گفت: بنابراین بالغ بر ۱۱۱میلیون و ۶۲۳هزار عدد سرم در مجموع هفت ماه گذشته در کشور تامین شده است. در این میان سهم تولید داخل در تامین نیاز بازار ۷۸ درصد و سهم واردات نیز ۲۲ درصد بوده است.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور