آخرین خبر

تولید دستگاه استریل‌سازی تجهیزات پزشکی با ۵۰ درصد قیمت نمونه چینی

استریل کردن تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی با دستگاه استریلایزر با گاز اتیلن اکساید یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان میسر شد.

به گزارش ایسنا، دستگاه استریلایزر با گاز اتیلن اکساید در فرآیند عاری‌سازی تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی از میکروب و میکروارگانیزم ها کاربرد دارد. معمولا شرکت‌های تولیدکننده محصولات پزشکی یکبار مصرف، بعد از اتمام فرآیند تولید و بسته بندی نیاز به استریل محصولات دارند که این فرآیند باید در دمای پایین صورت پذیرد تا جلوی تخریب لوازم و بسته‌بندی‌ها گرفته شود.

انجام فرآیند استریل با دستگاه‌های اتوکلاو از طریق بخار آب در درجه حرارت حدود ۱۵۰ درجه سانتی گراد و وکیوم انجام می‌شود که این فرایند برای تجهیزات بسته بندی شده میسر نیست؛ از این رو از فرآیند استریل از گاز اتیلن اکساید استفاده می‌شود.

اتیلن اکساید گازی بی رنگ با بویی شیرین، آتش‌زا و خورنده است، ضمن آنکه سیلندر آن تحت فشار است؛ از این رو این کپسول باید دور از گرما و جرقه باشد. با توجه به شرایط فوق در هنگام استفاده از گاز فوق رعایت موارد ایمنی و همچنین نوع تجهیزات مورد استفاده بسیار مهم است.

بر این اساس دستگاه استریلایزر با گاز اتیلت اکساید از سوی یکی از شرکت های دانش‌بنیان در اندازه‌های ۲ تا ۲۴ متر مکعب به همراه مجموعه‌ای از تجهیزات دیگر مانند موتور وکیوم، مبدل گاز اتیلن اکساید به بخار و یا وپرایزر، گرم کننده و بویلرهای تولید اّب‌گرم و چرخش آب، بویلر تولید بخار آب و همچنین سیستم کنترل و مانیتورینگ تمام اتوماتیک تولید شد.

سیستم‌های استریل با گاز اتیلن اکساید به دلیل نفوذ پذیری بسیار زیاد گاز اتیلن اکساید و همچنین دارا بودن  توانایی از بین بردن باکتری‌ها، قارچ‌ها و کپک‌ها، برای استریل کردن موادی که نمی‌توان آن‌ها را با استفاده از حرارت استریلیزه کرد، کاربرد فراوانی دارد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، این گاز به منظور استریل انواع محصولات پزشکی یکبار مصرفی و انواع لوازم آزمایشگاهی مانند باند و گاز استریل، لباس یکبار مصرف پزشکی، شان و گان جراحی، نخ جراحی (نخ بخیه)، نخ و سوزن جراحی، سوند معده، سرنگ یکبار مصرف و سایر محصولات یکبار مصرف پزشکی کاربرد دارد.

 همچنین برای استریل کتب و اسناد قدیمی و خطی می‌توان از این تجهیز ایران‌ساخت استفاده کرد.

چند کشور اروپایی و آمریکا و چین عمده‌ترین کشورهای تولیدکننده دستگاه‌های استریلایزر با گاز اتیلن اکساید هستند. قیمت تمام شده دستگاه‌های تولیدی این شرکت حدود ۲۵ درصد قیمت محصولات مشابه اروپایی و ۵۰ درصد محصول مشابه چینی است.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور