آخرین خبر

تولید اسکنر سه‌بعدی بدن از سوی دانش‌بنیان‌ها

یک شرکت دانش‌بنیان با دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن موفق به تولید و فروش اسکنر سه‌بعدی بدن شد.

به گزارش ایسنا، سجاد رحمن‌پور، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید و همچنین فروش اسکنر سه بعدی بدن، گفت: اسکنر سه بعدی بدن PT-3D Fit برای بررسی تغییرات اندازه‌ها و سنجش معیارهای سلامتی بدن در طول یک دوره تمرینی یا برنامه رژیمی است.

رحمن‌پور ادامه داد: این دستگاه با استفاده از قد، وزن و اندازه‌های قسمت‌های مختلف بدن، میزان چربی، میزان آب بدن، حجم توده بدون چربی، شاخص ABSI، نسبت کمر به باسن و نسبت بالاتنه به پایین تنه را در اختیار قرار کاربر قرار می‌دهد.

وی افزود: انجام اسکن با این دستگاه به دلیل بکارگیری تکنولوژی Time of Flight که در آن از سیگنال‌های نوری برای اندازه‌گیری عمق استفاده می‌شود، هیچ گونه خطری برای استفاده‌کنندگان ندارد.

به نقل از روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، رحمن‌پور در ادامه گفت: برج اسکن این محصول به دلیل مکانیزم حرکت خطی طراحی شده برای آن، امکان اسکن از فاصله نزدیک‌تر و ثبت جزئیات بیشتر را دارد و همچنین به دلیل حرکت عمودی دوربین اسکنر، هیچ نقطه‌ای از چشم اسکنر دور نمی‌ماند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در انتها به تسهیلات دریافتی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن اشاره کرد و گفت: صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن با اعطای تسهیلات لیزینگ از این طرح حمایت کرد.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور