آخرین خبر

تامین ۸۵ درصد نیاز داخلی به اقلام پزشکی یکبار مصرف در کشور/تولید سالانه ۸۰۰ میلیون سرنگ

تهران – ایرنا- رییس هیات امنای صرفه جویی ارز معالجه بیماران گفت: حدود ۸۵ درصد نیاز کشور به اقلام پزشکی از جمله سرسوزن یکبار مصرف، داخلی تامین می‌شود و به کشورهای اروپایی و آسیایی نیز صادرات داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، سید حسین صفوی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی (ایران هلث) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در جمع خبرنگاران افزود: کشور در تولید تجهیزات پزشکی یکبار مصرف خودکفا است و از دانش، فناوری‌های به روز و نیروهای متخصص و کارآمد برخوردار است.

وی اظهار داشت: توان علمی بالا در تولیدکنندگان داخلی تجهیزات پزشکی باعث شده است برخی از اقلام پزشکی از جمله سرسوزن علاوه بر کشورهای همسایه به کشورهای اروپایی نیز صادر شود و رقابت در سطح بین المللی در این زمینه ایجاد شده است.

صفوی تاکید کرد: تجهیزات پزشکی یک بار مصرف، با کیفیت بسیار مناسب به بازار داخلی عرضه می‌شود و در سطح منطقه منحصر به فرد هستیم.

سالانه ۸۰۰ میلیون عدد سرنگ تولید می‌شود

مدیر عامل شرکت تولید کننده سرنگ و سرسوزن وابسته به هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران نیز در این زمینه گفت: سالانه ۸۰۰ میلیون عدد سرنگ در کشور مصرف می‌شود ۸۰ درصد نیاز به سرسوزن به صورت داخلی تامین می‌شود.

احد نور محمدی اصل افزود: سرنگ‌های تزریقی و سرسوزن برای بیماران دیابتی، دندانپزشکی و چشم پزشکی بیشتر استفاده می‌شود و در تامین و تولید این نوع اقلام پزشکی در خاورمیانه منحصر به فرد هستیم. با توجه به اینکه رویکرد هیات امنای ارزی معالجه بیماران وزارت بهداشت فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی یکبار مصرف است، سعی داریم به خودکفایی در این زمینه برسیم.

حدود سه هزار میلیون دلار صرفه جویی ارزی

نورمحمدی اصل تصریح کرد: اکنون به کشورهای گرجستان، عراق، ازبکستان صادرات داریم و حدود سه هزار میلیون دلار در حوزه سرسوزن صرفه جویی ارزی داشتیم و نیاز واردات را از محل ارز حاصل از صادرات تامین می‌کنیم.

وی با اشاره ضرورت وحدت رویه و یکپارچگی برای تخصص ارز در تامین مواد اولیه، گفت: با تخصیص ارز مناسب باید زنجیره تامین تجهیزات پزشکی یکبار مصرف یکسان‌سازی شود تا علاوه بر کیفیت بالای محصولات، رقابت نیز ایجاد شود.

نور محمدی اصل اظهار داشت: حدود ۶۰ درصد تجهیزات یکبار مصرف پزشکی داخل تولید می‌شود که به سمت خودکفایی پیش می‌رویم و تسهیل در فرایند بررسی کیفی محصولات جدید شرکت های تولیدی و ارائه مجوزها از سوی وزارت بهداشت می‌تواند موجب ترغیب سرمایه در این حوزه شود.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور