آخرین خبر

تامین ماسک‌های طبی توسط ۱۵ تولیدکننده در کشور

اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انواع ماسک‌های طبی توسط ۱۵ تولیدکننده در سطح کشور تامین شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، بنابر اطلاعیه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، میزان تولید و کیفیت انواع ماسک‌های طبی تولیدات داخلی که واجد پروانه ساخت هستند، پاسخگوی نیاز داخل کشور است.
سازمان بهداشت جهانی در شرایط شیوع بیماری‌های واگیر استفاده از ماسک‌های طبی را برای عموم توصیه نمی‌کند و صرفا استفاده از آن‌ها را برای کارکنان مراکز درمانی، افرادی که در تماس مکرر و مستقیم با بیماران آلوده هستند و برای بیماران مبتلا پیشنهاد می‌کند.
بر اساس این گزارش، عموم مردم در صورت توصیه و تشخیص پزشک باید از ماسک‌های طبی استفاده کنند و برای تهیه ماسک‌های معتبر می‌توانند به داروخانه‌های کشور مراجعه کنند.
بر پایه این گزارش، ماسک‌های مورد استفاده در مراکز درمانی با عنوان ماسک‌های جراحی شناخته می‌شوند که کاربرد آن‌ها برای کاهش انتقال ریز ذرات به سیستم تنفسی بوده و در اتاق‌های عمل و در جراحی‌ها به کار گرفته می‌شوند.
اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو همچنین اعلام کرد: ماسک‌های N95 نوعی ماسک تخصصی است که در صورت لزوم کارکنان حرفه‌ای که احتمال برخورد مستمر و مستقیم با بیماران را دارند، از آن استفاده می‌کنند و برای کاهش احتمال ورود ذرات با ابعاد کوچک‌تر به سیستم تنفسی طراحی شده است.
در این اطلاعیه تاکید شده است که هیچ‌کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند؛ بنابراین در شرایط شیوع بیماری‌ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و مانند آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر است و به شدت توصیه می‌شود.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور