آخرین خبر

برگزاری سی و سومین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی کشور و همایش سلامت هوشمند

سی و سومین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با محوریت حمایت از تولید داخل و برنامه های عملیاتی برای مهار تورم در حوزه تجهیزات پزشکی و تامین به موقع اقلام پزشکی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ این اجلاس با حضور مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در خصوص امور کلان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی با ارائه ۶ پنل تخصصی شامل تمامی قسمت‌های زنجیره تامین شامل تولید و واردات برگزار می شود.

حیدر محمدی در برنامه کنگره سلامت هوشمند ایران گفت: در حال حاضر ۸۰درصد از مراکز درمانی در بخش دولتی هستند. برخی از مسائل مراکز درمانی دولتی مربوط به اعتبارات است. به گفته وی در اوایل شیوع بیماری کرونا کشور مسکل تامین ماسک و تجهیزات داشته و در زمان کوتاهی تجهیرات مورد نیاز را تولید و یکی از بزرگترین صادرکنندگان دستگاه ونتیلاتور شده ایم. در دوران کرونا بسیاری از تجهیزات مورد نیاز را تامین و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته است. 

محمدی افزود: در حال حاضر، دستگاه شتاب دهنده خطی، دیالیز را تولید کرده و سرعت تولید به لطف دانشمندان کشورمان بالا است. سامانه مدیریت هوشمند در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی و کمک زیادی به میزان داروی مورد نیاز و اشغال تخت بیمارستانی همچنین سیر مصرف دارو و تجهیزلت پزشکی کرده است. وی گفت: داشبورد‌های مدیربتی به زودی راه اندازی شده و کمک زیادی به مدیریت هوشمند در زمینه تامین و مصرف دارو همچنین میزان تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها خواهد کرد و باید اقدامات بهتری در زمینه هوشمند سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انجام دهیم.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور