آخرین خبر

برپایی هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت

هفتمين دوره نمايشگاه تجهيزات و مواد آزمايشگاهي ايران ساخت، 26 تا 29 آذر سال جاري در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران برگزار شد. نمايشگاه در 4 سالن خليج فارس، ميلاد، 40 و 41 و همزمان با هفته پژوهش و فناوري و بيستمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري برگزار شد و در آخرين روزهاي پاييز 98، ميزبان تعداد بسياري از مهمانان خارجي، شرکت هاي دانش بنيان، مراکز رشد، دانشگاه ها و پژوهش کده ها بود.
معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در سال رونق توليد، کوشيد تا با برگزاري هفتمين دوره اين نمايشگاه و انجام حمايت هاي ويژه در تحقق اصول اقتصاد مقاومتي در بستر اقتصاد دانش بنيان نقش بسزايي داشته باشد. هفتمين دوره اين نمايشگاه در حالي برگزار شد که تعداد محصولات عرضه شده بالغ بر 9000 محصول بود که توسط بيش از 350 شرکت دانش بنيان و فناور عرضه شدند.
به گزارش ماهنامه مهندسي پزشکي و تجهيزات آزمايشگاهي، اين موضوعات نمايشگاه شامل 13 بخش بود که تجهيزات عمومي آزمايشگاهي مواد آزمايشگاهي، مهندسي پزشکي و زيست مواد، تجهيزات تست و آزمون و خدمات کاليبراسيون از جمله مهمترين آنها بود.

زیست بوم نوآوری
معاون علمي و فناوري رياست جمهوري، در آيين افتتاح هفتمين نمايشگاه تجهيزات و مواد آزمايشگاهي ساخت ايران گفت: اين نمايشگاه نمونه اي موفق براي تحقق زيست بوم نوآوري است.
سورنا ستاري تصريح کرد: نسلي از کارآفرينان و جونان خلاق در کشور و در اين زيست بوم توانمندي هاي خود را اثبات کرده اند و با سعي و تلاش آنها اکنون شاهد ساخت دستگاه هاي پيشرفته و گران قيمت در کشور هستيم.

تعامل برد- برد
معاون نوآوري و تجاري سازي فناوري معاونت علمي فناوري رياست جمهوري و رئيس هفتمين کنگره بين المللي تجهيزات و مواد ازمايشگاهي ايران ساخت در مراسم افتتاحيه گفت: الگوي نمايشگاه ايران ساخت در حوزه هاي فناوري ميان بخش هاي خصوصي و نهادهاي دولتي « تعامل برد- برد» است. اين تعامل به افزايش حجم فروش محصولات اين نمايشگاه در شش دوره قبلي کمک کرده است.
پيمان صالحي، از افزوده شدن موسسات غيرانتفاعي و مراکز علمي کاربردي به ليست مشمولين حمايت نمايشگاه خبر داد و گفت: اين مراکز ميتوانند از يارانه 10 تا 50 درصدي مطابق سطح بندي محصولات استفاده کنند.

 

استارت آپ های محصول محور
عضو هيئت علمي پژوهشکده مطالعات فناوري رياست جمهوري در گفتگو با خبرنگار ماهنامه مهندسي پزشکي و تجهيزات آزمايشگاهي گفت: بيشتر شرکتهايي که در نمايشگاه غرفه داشته اند استارت آپ ها بودند و در حقيقت استارت آپ هايي بودند که اکنون رشد کرده و شرکتي بزرگ شده اند و حمايت هاي صندوق نوآوري و شکوفايي رياست جمهوري شامل حالشان شده است.
رضا اسدي فرد افزود: خوبي اين شرکت ها در اين است که از مدل استارت آپ هاي محصول محور هستند. چون ما گاهي استارت آپ هايي هم داريم که صرفاً خدمات محور هستند و پلتفرم محسوب ميشوند. آنها بومي سازي شده اند و ارزش خاص خودشان را از منظر اشتغال زايي و بهره وري دارند ولي آنچنان کمکي به بحث مقابله با تحريم نميکنند يا قابليت تجارت بينالمللي را ندارند.
به گفته وي، توليد و فروش دارو يا تجهيز جديد براي استارت آپ هاي محصول محور و مبتني بر توليد محصولات فيزيکي، قابليت هاي بيشتري خواهد داشت.
شايان ذکر است در مراسم افتتاحيه هفتمين نمايشگاه تجهيزات و مواد آزمايشگاهي ايرانساخت، از پژوهشگران و فناوران برگزيده ها تجليل به عمل آمد. همچنين با حضور معاون علمي فناوري رياست جمهوري، رئيس نمايشگاه، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، از 10 محصول فناورانه که با حمايت معاونت علمي فناوري طراحي و ساخته شده اند نيز رونمايي شد.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور